Egészen fordulatos verseny kerekedett a Formula–2-esek mugellói főversenyéből: Nikita Mazepin 13 pozíciót javítva nyert, Mick Schumacher pedig csakugyan nagy felzárkózással vette át a vezetést a pontversenyben, míg riválisai nulláztak.
Sokáig úgy tűnt, hogy az ART Grand Prix-s Christian Lundgaard győzelemre tudja váltani pole-ját Mugellóban, ám két biztonsági autós fázis is közbeavatkozott. Előbb virtuális biztonsági autót rendeltek el Giuliano Alesi megállásánál, ám miután bebizonyosodott, hogy a mugellói pályamunkások nem tudnak megbirkózni a HWA-Dallara műszaki mentésével, elkerülhetetlen volt, hogy a daru mellett Bernd Mayländer is pályára lépjen a Ferrari 1000. F1-es hétvégéje alkalmából pirosra fújt biztonsági autóval.
Nyolc kör volt még hátra, amikor Lundgaard vezetésével folytatódott a versenyt, a harmadik helyért csatázva viszont Dan Ticktum összeakadt Yuki Tsunodával, ami az egyébként forrófejű DAMS-os visszaesését eredményezte – ám ebben az esetben a Carlin japánját találták vétkesnek, ezért utólag öt másodpercet írtak hozzá az idejéhez. Ennél nagyobb kalamajkát okozott Mick Schumacher, Guanyu Zhou és Jack Aitken triója, a hármas összeakadás következtében az UNI-Virtuosi kínaija és a Campos Racing britje is törött felfüggesztéssel állt ki, vagy éppen meg, a pálya közepén.
Sum up this restart with a GIF... �#TuscanGP �� #F2 pic.twitter.com/D650zI2SMc
— Formula 2 (@FIA_F2) September 12, 2020
Emiatt újabb SC-fázis vette kezdetét, ekkorra az ütközést sérülés nélkül megúszó Schumacher az addigi éllovas Callum Ilottot is megelőzte, így a német a 15. helyről indulva már a 6. pozícióban autózott. A britnek ráadásul a boxba is ki kellett jönnie szárnycserére, így búcsút inthetett a pontszerzéstől, akárcsak Robert Shwartzman, aki féltávnál vélhetően egy korábbi koccanásból eredő diffúzorhibával állt félre.
Az óriási kavarodással az utolsó etapra gumielőnybe kerülő Mazepin került igazán előnyös helyzetbe, a Hitech GP orosz pilótája már a harmadik helyről várta a folytatást. Az újraindításnál a tettek mezejére lépett, mindössze néhány kanyar alatt levadászta csapattársát, Luca Ghiottót, majd Lundgaardot is. A hátralevő két körben pedig komolyabb, 4,4 másodperces előnyre tett szert, így idei harmadik sikerét aratta Nikita Mazepin, 13 helyet javítva rajtpozíciójához képest; a bajnokságban is az ötödik helyen áll már ennek köszönhetően.
Ghiotto második helyével kettős győzelmet ünnepelhetett a Hitech GP, míg Louis Delétraz idén először állhatott dobogóra, miután az utolsó körben levadászta Felipe Drugovichot (MP Motorsport). Schumacher ötödikként célba érve átvette a vezetést az összetettben, a premás mögött Lundgaard, az F2-ben újoncnak számító Jüri Vips (DAMS) és a nyolcadik helyezett, egyúttal fordított rajtrácsos pole pozíciós Artem Markelov (HWA). A 9. pozícióban végezve hosszú rossz sorozatnak vetett véget Marcus Armstrong, az ART-s új-zélandi ugyanis utoljára a második spielbergi hétvégén szerzett pontot, míg az utolsó egységet – Tsunoda büntetésével – a carlinos Jehan Daruvala csípte el.
A sprintverseny vasárnap 11:55-kor kezdődik, az eseményeket élőben követhetjük az M4 Sporton.
A főfutam végeredménye:
FEATURE RACE
— Formula 2 (@FIA_F2) September 12, 2020
How they crossed the line in Mugello!#TuscanGP �� #F2 pic.twitter.com/XaPpjot0H5
Fotó: Prema Racing, Formula Motorsport Ltd.
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.