Mintha mi se történt volna, úgy zajlott az F1-esek monzai időmérője: a tavalyi káosz mellett a Mercedes megsemmisítő erődemonstrációja is megmaradt.
Két kulcsfontosságú(nak tűnő) változást is bevezetett a Formula–1-es Olasz Nagydíj időmérő edzése előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség. A változtatások értelmében a csapatok nem használhatták az egykörön extra löketet biztosító „partimódot”, míg a tavaly, illetve az F3-asok pénteki kvalifikációján látott tumultuózus jelenetek elkerülésére maximum köridőt határoztak meg – mind hiába. A Q1 végén kis híján belerongyolt Esteban Ocon Renault-jába Kimi Räikkönen a Curva Grandénál, épphogy nem lett belőle baleset – ennek ellenére a stewardok nem látták annak szükségességét, hogy büntessék a franciát.
Räikkönen és Ocon esetén kívül még számos esetben fordult elő feltartás vagy rontották el egymás körét. Ennek adott hangot többek között a williamses George Russell is, aki csapattársával, Nicholas Latifivel zárja a sort. Kiesett azonban a Q1-ben Sebastian Vettel is, 17. lett, a némettel egyetemben másik két Ferrari-motoros versenyző búcsúzott Romain Grosjean (Haas) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) személyében.
Eliminated in Q1, Seb watched Q3 from trackside in Monza#ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/jqDFjIeUkU
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
A Mercedesek fölényéhez már az első két szakaszban nem fért kétség, ellenben a Q3-as továbbjutó pozíciókért öldöklő csata zajlott. Charles Leclerc a másik Ferrarival is csak a 13. rajtpozíciót vívta ki, így 1984 óta először esett meg az a maranellói alakulattal Monzában, hogy egyik autójával sem jutott be a legjobb tíz közé. A monacóin kívül Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), Ocon, Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) és Kevin Magnussen (Haas) csakugyan nem jutott tovább a 15 perces etapból.
It's a 1:18.887 for @LewisHamilton �
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
The track record falls for a third time during qualifying!#ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/2Xqk8viRnx
Az utolsó etapban tovább gyorsultak a W11-esek, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas között végül csak 69 ezred döntött előbbi javára. A világbajnoki éllovas Hamilton 94. alkalommal szerzett pole-t a Formula–1-ben, ráadásul nem csak pályacsúcsot állított fel, de 1:18.887-es idejével minden idők legmagasabb átlagsebességű (264 km/óra) körét futotta. A két mercedesest 8 tizedmásodperces lemaradásban a mclarenes Carlos Sainz követte a harmadik helyen, míg az első öt sorrendje Sergio Pérezzel (Racing Point) és Max Verstappennel (Red Bull) lett teljes.
A Red Bull egyértelműen nem találja a ritmust a hosszú egyenesekkel és tempós kanyarokkal tűzdelt monzai pályán, hiszen a holland úgy lett ötödik, hogy csapattársától szélárnyékot is kapott, eközben Alexander Albon csak a kilencedik időt autózta. Az RB16-osok közé Lando Norris (McLaren), Daniel Ricciardo (Renault) és Lance Stroll (Racing Point) is befért, tizedikként pedig az Alpha Tauri-s Pierre Gasly végzett.
53 körös lesz az Olasz Nagydíj, a vasárnap 15:10-kor kezdődő versenyt élőben közvetíti az M4 Sport.
Az időmérő edzés végeredménye:
Hamilton pips team mate Bottas to pole by just 0.069s �
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
And Sainz equals his career-best position with P3!#ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/xWzuQ1qM3K
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.