Jake Hughes és Oscar Piastri győzelmét hozta az F3-as barcelonai hétvége; az ausztrál sikerének köszönhetően már abszolút lőtávolon belül van csapattársához, Logan Sargeanthez képest.
Nem változott számottevően a sorrend a rajtnál a Formula–3 barcelonai főversenyén, így a sorozatban harmadjára élről induló Logan Sargeant megőrizte pozícióját Jake Hughes-zal és Liam Lawsonnal szemben. Csakúgy, mint az F2-esek futamán, ezúttal is egy kört bírt ki a mezőny biztonsági autó nélkül: az előző hétvégén első győzelmét szerző Bent Viscaal kötött ki a kavicságyban. A rövid SC-fázis után viszont a premás maradt az élen, igaz, Hughes egy leggyorsabb körrel jelezte az amerikai felé, hogy vele is érdemes számolni.
Mögöttük Clément Novalak és Oscar Piastri csatáztak, a rajtnál a francia előrébb tört, de az újraindítást követően az ausztrál visszaelőzte. A 7. kör az élen is változást hozott: a DRS-sel simán körbeautózta Sargeantet a célegyenes végén Hughes! A visszajátszásból látszott, hogy bár a brit volt kívül, mégis le tudta követni az ideális ívet. Két körrel később Sargeant csapattársa, Frederik Vesti állt meg a pályán, s miután a Premával nagyon rossz helyen, a 4-es kanyarnál parkolt le, ismét jött a biztonsági autó.
Az újraindítást követően a HWA-s bő kétmásodperces előnyre tett szert, amit magabiztosan beosztva idén először győzött a korelnök Hughes, három körrel a vége előtt pedig Lawson ugyanott és nagyjából ugyanúgy előzte meg Sargeantet a második helyért. Piastri hibázott a második SC-fázist követően, így a hatodik helyre esett vissza, a carlinos Novalak mellett a Trident németje, David Beckmann is hasznot húzott a helyzetből. Théo Pourchaire (ART Grand Prix), Alex Peroni (Campos), Richard Verschoor és pályafutása, illetve a Jenzer Motorsport idei első pontját szerző Matteo Nannini fértek még be a legjobb tíz közé.
A főfutam végeredménye:
� Race 1 Classification �
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 15, 2020
Who surprised you most? �#SpanishGP �� #F3 pic.twitter.com/Gd7CotgeUd
Az ex-F1-es pilóta Alessandro Nannini unokaöccse várhatta az élről a sprintversenyt, azonban a 17 éves Matteo nem tudott élni a fordított rajtrács nyújtotta előnyökkel. Ennek köszönhetően az első négy kanyarban összesen háromszor cserélt gazdát az első hely: Verschoor és Peroni után végül az ötödik helyről startoló Piastri vette át a vezetést. Az ausztrál a manőverével annyira meglepte tasmaniai honfitársát, hogy a következő kanyarban Nannini is bevetődött mellé, sikeresen.
Az első kanyarkombinációban eközben többen is lesodródtak a pályáról, ám Max Fewtrell (Hitech GP) és Olli Caldwell (Trident) a kavicságyban ragadtak, ami miatt az első kör végén ismét pályára gördült a biztonsági autó. Amint meglengették a zöld zászlókat, Piastri odalépett, így egyhamar kikerült az 1 másodperces DRS-távolságból. A második helyen Nannini elég kitartó volt, a 11. körben viszont már nem tudott mit tenni Peronival szemben.
Piastri idővel tovább növelte az előnyét, majd azt lenullázta a biztonsági autó újbóli megjelenése, ami miatt Federico Malvestiti (Jenzer Motorsport) balesete miatt volt szükség. Ez azonban a győzelem sorsába nem szólt bele, a Red Bull Ring-i nyitóverseny óta először nyert Piastri, amivel egy pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben. Peroni bejött másodiknak, Nannini pedig első dobogójának örülhetett. Verschoor, a bajnoki éllovas Sargeant, Pourchaire, Lawson, Enzo Fittipaldi (HWA), Beckmann és Hughes szereztek még ponto(ka)t.
A sprintfutam végeredménye:
� RACE 2 CLASSIFICATION �
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 16, 2020
Here's how we finished! �#SpanishGP �� #F3 pic.twitter.com/NLXtw7bQuf
Fotó: HWA Press, Prema Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.