Idén másodjára nyert a Formula–E-ben Maximilian Günther, amivel a BMW németje az üldözőboly élére tört. Az éllovas Antonio Félix da Costa értékes pontokkal növelte bajnoki esélyeit.
Az előző két ePrix-nek otthont adó berlini pálya fordított nyomvonalán folytatta a Tempelhof repülőtérre tervezett szuperfináléját a Formula–E. A pole-t kisebb meglepetésre nem Antonio Félix da Costa szerezte meg, hanem megtáltosodó csapattársa, a kétszeres bajnok Jean-Éric Vergne kezdhette az élről a szombati futamot, a DS Techeetah franciája az élen tudott maradni a piros lámpák kialvásánál.
Robin did everything he could to force (possibly) the closest finish in @FIAFormulaE history! �#SeasonSixFinale @RFrijns pic.twitter.com/cDMpxD9sZX
— EnvisionVirgin (@EnvisionVirgin) August 8, 2020
Vergne vezetett a verseny nagy részében, habár Maximilian Günther végig a nyomában volt, az utolsó körökben át is vette az első helyet. Úgy tűnt, a német Vergne megelőzésével már a futamgyőzelmet is magáénak tudhatja, azonban ő sem számolt a verseny végén őrült tempót diktáló Robin Frijnsszel, de a BMW-s a chilei futam után újra nyert. A holland Virgin-pilóta mindössze egyetlen tizeddel csúszott le a győzelemről, míg Vergne-nek a harmadik helye is hajszálon múlott.

A francia épphogy fel tudta tartóztatni portugál csapattársát, Da Costa így negyedik lett a kilencedik helyről indulva, viszont vasárnap már így is bajnokká koronázhatják, az összetett élén ugyanis megőrizte 68 pontos előnyét, csak most Günther ugrott fel a második helyre. Nem volt egyszerű dolga Da Costának, mivel a verseny egy pontján egy ötös bolynak is tagja volt, amiből győztesen jött ki, míg a csata – és a verseny egyik – legnagyobb vesztese Stoffel Vandoorne volt, akinek defekt és felfüggesztéstörés miatt kellett kiállnia a Mercedesszel.
Da Costa mögött André Lotterer (Porsche), Oliver Rowland (Nissan e.dams) és Jérôme d’Ambrosio (Mahindra) futott be, míg Lucas di Grassi (Audi) annak ellenére lett pontszerző, hogy honfitársa, Felipe Massa megtorpedózta, amiért az ex-F1-es venturist egy boxutca-áthajtásos büntetés erejéig elő is vették. A korábbi bajnokesélyes Mitch Evans (Jaguar) és a győztes Günther csapattársa, Alexander Sims csípték el az utolsó pontokat.
We're back racing after this incident forced @sergiosettecama, @neeljani and @CaladoJames to retire from the race #BerlinEPrix #SeasonSixFinale pic.twitter.com/aHBwFUWvz8
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) August 8, 2020
Habár nem a harmadik berlini versenyt fogjuk a legakciódúsabb ePrix-k között számon tartani, Di Grassi és Massa ütközetén túl egy hármas karambol okán még a biztonsági autó is pályára hajtott: a verseny felénél James Calado és Sérgio Sette Câmara akadtak össze a hajtűkanyarban, majd az ennek következtében kialakult tumultus közepette Neel Janit is kilökték, a Jaguar, a Dragon és a Porsche pilótája számára ez egyaránt a futam végét jelentette.
A harmadik berlini verseny végeredménye:
� @maxg_official / @BMWMotorsport
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) August 8, 2020
� @RFrijns / @EnvisionVirgin
� @JeanEricVergne / @DSTECHEETAH
+ your provisional top 12 from Round 8 ⚡️
Check out the full race report here � https://t.co/RiF56BEX8D
#BerlinEPrix #SeasonSixFinale pic.twitter.com/X3Dk65X14q
Fotó: LAT Images / FIA Formula E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal