Jövő hét szerdáig kellene aláírniuk a csapatoknak az új Concorde-egyezményt, azonban nincs egyetértés a csapatok között – épp a Mercedes ágál ellene.
A Concorde-egyezmény az a keretszerződés, amit a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Formula–1 kötnek egymással, többek között a kereskedelmi bevételek szétosztásával vagy a részvétellel kapcsolatos kötelezettségvállalásokról. A mostani, 2013 óta érvényes megállapodás az idei év végén jár le. Ennek megfelelően már hónapok óta zajlanak az egyeztetések az új kontraktusról, ami a nagyobb csapatokat érinti hátrányosan, mivel egységesebb pénzelosztást készülnek bevezetni.
Ugyan augusztus 12-éig, vagyis jövő hét szerdáig kellene aláírni a szerződést, a Mercedes tiltakozik ellene, a hibridérában domináló bajnokcsapatnál nem elégedettek a feltételekkel, míg a csapatok többsége – köztük a Ferrari, a McLaren és a Williams – már kijelentette, hogy hajlandó aláírni az új megállapodást, az Alfa Romeo és a Renault pedig jelezte, hogy még néhány kisebb részletet kellene tisztázni, egyébként nyitottak a megállapodásra.
„A Concorde-egyezmény egy összetett téma. Nyilvánvaló, hogy ebben érintett a tíz csapat, az FIA, valamint a FOM [Formula–1 Menedzsment – szerk.], ezért tiszteletben tartjuk, hogy mindenkinek megvannak a saját nézetei és érdekei” – idézi a RACER a Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff szavait.
„Mi a Mercedes részéről tisztáztuk, hogy örülünk a pénzdíjak egységesebb elosztásának. Mindenki egyetért azzal, hogy a siker díjazandó, és mindenki számára elérhető kell, hogy legyen. Ugyanakkor mi lennénk ennek a legnagyobb áldozatai, mivel a Ferrari megtartja kiváltságos helyzetét, a Red Bullnál pedig azt a Toro Rosso [sic! – a Red Bull fiókcsapata az idei évtől már Alpha Tauri néven fut – szerk.] ellensúlyozza azt, így ez minket érint a leginkább” – indokolta a csapatvezető a Mercedes ellenállását.

„Úgy érzem, a Mercedes sokat hozzátett a sporthoz az elmúlt években, amellett ugyanis, hogy versenyképesek vagyunk a pályán, nálunk van az a versenyző, aki határozottan a legnagyobb vonzerővel bír globálisan” – utalt a hatszoros világbajnok Lewis Hamiltonra az osztrák, aki nehezményezte azt is, ahogyan a Mercedesszel bántak a kérdésben: „Azt érezzük, hogy a tárgyalások során nem részesültünk olyan bánásmódban, mint amilyenben kellett volna. Jogi, kereskedelmi és sportszakmai értelemben is vannak nyitott kérdések, amik miatt nem érzem azt, hogy készen állnánk a Concorde-szerződés aláírására.”
Hogy születik-e megállapodás, Wolff szerint „a másik félen” múlik. „Ha hajlandóak lennének asztalhoz ülni velünk, és megbeszélnénk a kritikus témákat, talán sikerülne elérni egy kompromisszumos kimenetelt. Szerintem eddig egészen gyorsan eljutnánk, de nem látom, hogy lenne erre hajlandóság” – mondta.
Nem maradtak szól nélkül Wolff kritikus gondolatai, a Formula–1 szóvivője reagált rájuk a szakportál megkeresésére. „A Formula–1 minden csapattal együttműködő és konstruktív módon tárgyalt, minden nézetet meghallgatott. A sport jövője szempontjából és rajongóink miatt is fontos ez a megállapodás. Haladunk vele tovább, és már nem lesz több halasztás” – zárta rövidre a kérdést.
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal