A magyar versenyzőnő hároméves szerződést kapott a Carlintól. A cél, hogy eljusson a Formula–1-ig.
Tavaly kóstolhatott bele a formulaautózásba Keszthelyi Vivien: a korábbi Audi-akadémistaként versenyző debreceni előbb az ázsiai F3 téli szériájában, majd a W Series teszt- és tartalékpilótájaként több futamon is rajthoz állhatott, viszont a női bajnokságban elmarad az idei szezon a koronavírus-járvány miatt.
Mindennek ellenére nem marad ülés nélkül, csütörtökön ugyanis bejelentették, hároméves szerződést kapott Keszthelyi Vivien a Carlintól, melynek keretében felkészülhet, és eljuthat a Formula–1-ig. A Carlin olyan versenyzők felfuttatásában játszott jelentős szerepet, mint Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Jean-Éric Vergne, Carlos Sainz Jr., Felipe Nasr, vagy éppen Lando Norris, és a formulaautós utánpótlás valamennyi szintjében érdekelt, egészen a Formula–2-ig.
„Ez már túlmutat az egyéni karrieremen. Köszönettel tartozom szüleimnek, továbbá a német Audi Sport vezetőségének, és minden támogatónak, akik a pályafutásom elején lehőséget biztosítottak, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek az autósportban, továbbá az eddig vezető úton a tekintélyes anyagi támogatás mellett sportszakmailag is segítették munkámat. Az egyre nagyobb lehetőség egyúttal jelentős anyagi terhet is jelent, melyet a jelenlegi támogatóim, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium segítségével próbálunk megoldani” – idézi Keszthelyit a Braking News Motorsportnak eljuttatott közlemény.
„Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként topcsapattól kaptam lehetőséget a királykategóriáig eljutni. Természetesen jeleztük Magyarországon a megfelelő helyeken a lehetőséget. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon, hogy hasonló lehetőséget kapott. Közöttük viszont egyedül én szorulok anyagi támogatásra, mivel egy ilyen kis országban kevés támogató cég áll rendelkezésre” – folytatta gondolatait.
Hozzátette, annak fényében ez óriási eredmény, hogy Magyarországról szinte lehetetlen eljutni a magasabb géposztályokba. Mindenesetre egyelőre homályos, melyik sorozatban folytatja pályafutását Keszthelyi, de valószínűleg a későbbiekben erre is fény derül.
Fotó: VRS Sport Group Menedzsment
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
röf 2020.08.07. 07:41:38
Szóval kutyaütő....
Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2020.08.07. 09:17:34
Az eddig elért ererdmények nem éppen ezt támasztják alá. Legalábbis egy Formula–2-es csapat- és GP3-as egyéni bajnokra nem igazán a kutyaütő kifejezés illik a legjobban.
en.wikipedia.org/wiki/Carlin_Motorsport
sas70 2020.08.07. 12:08:43
apro_marosan_petergabor 2020.08.07. 13:40:20
Ha van olyan sponzor, aki betolja az F1-be : sok szerencsét (kelleni fog...)
ComLo 2020.08.09. 11:11:15
Szép álom a F1, és lehet hogy nagyon sokat fejlődött, de elég nehéz feledni hogy szerencsétlenkedett a német Audi kupában az elején. Valamint tényleg szép eredmény lenne nőként bekerülni a F1-be, de amíg a csak női bajnokságban szerzett 1 pontot, 20-ból 17.-lett akkor be kell látni ez jelen pillanatban nem túl reális.