Rárúgta az ajtót a Swift Cup Europe-ra Tim Gábor

4 év kihagyás után tért vissza a pályaversenyzés világába a vanyarci versenyző, eredményes bemutatkozást produkált a Full Auto SE színeiben a Swift Cup Europe nyitányán: két futamot is nyert a Salzburgringen.

dsc_9280.jpg

A Skoda Octavia Cupban szerzett 2016-os bajnoki címe után éveket töltött a ralizásban Tim Gábor, az elmúlt hétvégén azonban lehetőséget kapott arra, hogy újra pályán versenyezhessen: a Salzburgringen indulhatott a Swift Cup Europe versenyein. A 29 éves versenyző számára teljesen ismeretlen volt az 1,4 literes turbómotorral szerelt Swift – noha annak elődjével, az 1,6-os Swifttel igen sikeresnek bizonyult 2015-ben –, ennek ellenére már az első szabadedzéseken a leggyorsabb volt.

A szombati, esős körülmények között kvalifikáción ugyan csak az ötödik rajthelyet vívta ki magának Tim, de a szintén esős első futamon győzelemre tudta váltani a 19 fős nemzetközi mezőnyben. „Más beállításokkal mentem mint a többiek, ezért lényegében folyamatosan keresztbe mentem a kanyarokban. Lényegében raliztam, de így volt gyorsabb, úgy tűnik” – összegezte az első versennyel kapcsolatos gondolatait Tim a Braking News Motorsportnak eljuttatott közleményben.

Vasárnap a második futamra már száraz pályán került sor: Tim a hajrában kapaszkodott fel az első helyre, ám az újabb győzelemről szövögetett reményeit az autó vészüzemmódba kapcsolása és ebből eredő lelassulása romba döntötte. Ennek következtében ugyanis több pozíciót veszített, de így is negyedikként ért célba – mint kiderült, Damoklész kardjaként lebegett a szeme előtt a kiesés. „Egy lekörözés rosszul jött ki, megtorpant a kocsi, és utána egy körön keresztül nem akart észhez térni. 4-en is elmentek mellettem az egyenesben. Azt hittem, ki fogok esni, de a kocsi észhez tért, és célba értem. Nagy kár, mert két körrel a vége előtt már simán vezettem” – emlékezett vissza a történtekre a magyar.

bed_7221.jpg

Ennél már csak a harmadik futam hasonlított jobban egy hullámvasútra: néhány kör alatt ugyanis kétszer is vészprogramba kapcsolt az elektronika, ezáltal újra és újra lelassult a Swift, ráadásul mindkét alkalommal már vezető helyen haladt Tim Gábor. Minden viszontagság ellenére megnyerte a harmadik versenyt, amiben az is közrejátszott, hogy a verseny végére rájött, hogyan vezesse úgy az autót, hogy a probléma ne ismétlődjön meg. „Ilyen biztos, hogy nem történt még velem, hogy háromszor kellett megnyernem egy futamot ahhoz, hogy egyszer megnyerjem. Őrület volt! De a verseny végére kezdtem rájönni, mi lehet a gond, így jóval alacsonyabb fordulatszámon használtam a kocsit, és akkor engedett versenyezni” – nyilatkozta az újabb győzelem után.

Tim két győzelmének köszönhetően vezeti a tabellát, így a Swift Cup Europe soron következő hétvégéjét listavezetőként várja – ugyanakkor még nincs kőbe vésve, hogy rajthoz is tud állni a Slovakiaringen, az augusztus 21-23-i versenyeken.

„Remélem, ott leszünk. Ez most egy kisebb csoda volt, hogy indulhattam, de szükségem lenne támogatókra. De ez már egy állandó lemez, mindig ez forog. Remélem, összejön, és lesz lehetőségem a bajnoki címért küzdeni. Köszönöm mindenkinek azt, aki segített ebben, hogy megmutathattam, nem felejtettem el vezetni” – tette hozzá reménykedve, a bizonytalanság hátterére rávilágítva.

A salzburgringi versenyeket itt lehet meg- vagy visszanézni:

Fotó: Tim Gábor Média

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8116005810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása