2015 után újra a Swift Cup Europe-ban fog indulni az elmúlt éveket a hazai ralivilágban töltő Tim Gábor.
Sokaknak csenghet ismerősen Tim Gábor neve, a vanyarci pilóta pályaversenyzői karrierje a 2010-es évek elején, közepén igencsak ígéretesnek tűnt, amit három bajnoki címe, valamint 77 versenyen szerzett 37 győzelme és rajtelsősége bizonyít. 2016 végén, miután a nemzetközi Škoda Octavia-kupában is felért a csúcsra, úgy tűnt, vége a dalnak Tim számára, ezért kénytelen volt a ralizást választani.
A piszkos anyagiak és lehetőségek hiányában 2017-ben a Rally3-ban versenyzett saját építésű autójával, amivel megnyerte az északi régió abszolút értékelését. Egy évvel később viszont már egy R2-es autóval, a Rally2-ben bizonyíthatott, és noha volt abszolút győzelme, a műszaki meghibásodások és kiesések miatt ötödik lett az összetettben. A 2019-es szezonja már jobban alakult, de végül lecsúszott a bajnoki címről, mert ugyan nyert Egerben, továbbá második lett a Baranya Kupán és a Salgó Ralin, a technika ördöge ezúttal is megtépázta bajnoki esélyeit, de így is másodikként rangsorolták.
Az elmúlt hónapokban a technikai sportban is komoly gazdasági pusztításokat végzett a koronavírus, a járvány miatti leállás kihatott Tim Gábor támogatói körére is, ezzel 2020-ra kétségessé vált a Rally2-es szereplés. Az elmúlt hetek történései nyomán azonban jó hír is akad, így idén újra a Swift Cup Europe-ban fog versenyezni, a Full Auto SE színeiben, az erősebb, 1,4 literes turbómotorral szerelt Swifttel áll rajthoz – tudatta a Braking News Motorsporthoz eljuttatott közleményben a versenyző médiacsapata.
Ismerős terepre tér vissza tehát a 29. születésnapját épp a minap ünneplő magyar versenyző, 2015-ben beugróként nyolc versenyen vett részt a Swift Cup Europe-ban, amelyből hetet meg is nyert.
„Ez teljesen váratlan, még most sem hiszem el, sőt, addig nem is fogom, amíg Salzburgringen el nem rajtolunk. 2015-ben mentem ezen az osztrák pályán utoljára, pont a Swift Cup Europe hétvégéjén, akkor mindegyik versenyt megnyertem. Azonban abban az időszakban benne voltam a ritmusban, most közel sem lesz ez a helyzet. Nem mentem pályán 2016 óta, és az új 1,4 turbós, jóval erősebb Swifteket sem ismerem. A mezőny tagjaiból is csak néhányak neve ismerős régről, a legtöbbjükkel nem találkoztam. Biztos lesz néhány ügyes kezű ellenfél” – kommentálta a bejelentést Tim Gábor.
„Szeretnék nyerni, ez nem titok. De nem fogok kétségbe esni, ha ez nem sikerül, sok pontot kell szerezni, ez a legfontosabb” – tért ki a célokra. – „Ez egy rövid bajnokság lesz, sok futammal. Az osztrák pályán is három verseny lesz, mindegyiken célba kell érni és lehetőleg dobogós helyekkel gyűjteni a pontokat. Rendkívül hálás vagyok mindenkinek, aki segített ebben, hogy újra pályán versenyezhessek. Érdekes, Burkus Egon márkakupájában kezdtem nevelkedni 2010-ben, és most oda térek vissza. Ki tudja? Talán ez egy új kezdet.”
Nem Tim Gábor az egyetlen ismertebb versenyző, akit a mai nap folyamán bejelentettek a Swift Cup Europe-ba, mivel a M1RA bejelentette Michelisz Norbert felfedezettje, a 12 éves Bucsi Attila szerződtetését. A szezon már a hétvégén, az osztrák Salzburgringen kezdetét veszi (az ottani versenyeket élőben lehet majd követni a versenyző Facebook-oldalán), az utolsó két hétvégén a túraautó-világkupa, a Hungaroringen továbbá a kamion Európa-bajnokság betétversenyeként lép pályára.
A Swift Cup Europe tervezett 2020-as versenynaptára:
- július 10-12.: Salzburgring, Ausztria
- augusztus 21-23.: Slovakiaring, Szlovákia
- szeptember 4-6.: Brno, Csehország
- október 9-11.: Slovakiaring, Szlovákia
- október 16-18.: Hungaroring, Magyarország
A salzburgringi hétvége menetrendje:
július 10., péntek
- 14:00-14:25: 1. szabadedzés
július 11., szombat
- 10:00-10:25: 2. szabadedzés
- 13:40-14:10: Időmérő edzés
- 16:40-17:05: 1. futam
július 12., vasárnap
- 10:35-11:00: 2. futam
- 16:20-16:45: 3. futam
Fotó: Tim Gábor Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.