A közelmúlt tragédiáinak részletes feldolgozást követően új biztonsági intézkedéseket javasol a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Mint azt az FIA is írja közleményében, a Nemzetközi Automobil Szövetség 28 súlyos és halálos kimenetelű balesetet vizsgált meg, köztük a Formula–2 spái hétvégéjén történt, Anthoine Hubert halálával végződött tragédiát. Ezek eredményei úttörőek lehetnek a következő generációs együléses autók kialakításánál, új innovációkat eredményezhetnek a pályainfrastruktúrákban, továbbá új gyakorlatok és eszközök bevezetésével járulhatnak hozzá a versenyirányítás fejlesztéséhez.
Természetesen a legtöbb újítás az autók biztonságosabbá tételét helyezi fókuszba, azon belül is kiemelt szerepet kapnak majd az autóról leszakadó törmelékek csökkentésére irányuló vizsgálatok. Elölről és oldalról is megerősítenék az autókat, valamint a túlélőcellát és a törési zónákat, hogy frontális és oldalirányú ütközés esetén minél jobb legyen a karosszéria energiaelnyelő képessége.
Előbbi esetében arra is fognak törekedni a különféle elemek további rögzítési lehetőségeinek tanulmányozásával, hogy egy-egy nagyobb ütközésnél ne szakadjon le egyből a teljes vezetőszárny, hanem legfeljebb kisebb darabok váljanak csak le róla, ezzel is megelőzve azt, hogy nagyobb törmelékek okozzanak súlyosabb sérüléseket. Az FIA reméli, hogy a módosításokkal lehetővé válik, hogy a fejrész részben vagy akár teljes egészében ugyanabban a helyzetben maradjon a baleset során, majd azt követően is, amellett, hogy szilárdabbak lehetnek a rögzítések.
Az is a felügyelőtestület javaslatai között szerepel, hogy az autók helyzetjelző lámpája több színben is világítson – az eltérő színekkel nem csak a láthatóságon javítanának, de a lámpa adott színe az akkor éppen aktuális zászlójelzésre is utalna. Például amint egy sárga zászlós zónába érne a versenyző, a lámpa fénye sárgára váltana, ezzel figyelmeztetve a mögötte haladót arra, hogy lassítani kell.
Javasolja továbbá az FIA a fedélzeti guminyomás-figyelő rendszer kötelező tételét, így amint defektre utaló nyom vagy guminyomás-vesztés észlelhető, arról a versenyző automatikusan figyelmeztetést kapna – ezzel megelőzhetőek lennének a durrdefektes balesetek. A Formula–2-ben és a Formula–3-ben már az idei évtől használni fogják a szisztémát.
via GPToday.net, Motorsport.com
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal