Gondoltad volna például, hogy Vettel annyi versenyen nullázott, mint Hamilton, Bottas és Leclerc együtt? És azt, hogy Vettel mellett Ricciardo gyűjtötte össze a legtöbb büntetőpontot? Íme, statisztikákban a Forma-1-es mezőny 2019-es éve!
A versenyzők jól megérdemelt pihenésüket töltik ezekben a hetekben, mialatt a Forma-1 holtszezonját tengeti – legfeljebb a csapatok főhadiszállásain zajlik lázas munka. Ebben az időszakban az átlagos Forma-1-rajongó jellemzően kétféleképpen tudja csillapítani elvonásai tüneteit: statisztikákat guberál, illetve videókat néz.
A RaceFans.net előbbiből nem akármilyen összeállítással készült: 20 statisztikai tényt hozott el, minden versenyzőhöz kapcsolódóan egyet-egyet:
- Lewis Hamilton zsinórban a hatodik évben bizonyult termékenynek a Forma-1-es nagydíjgyőzelmek számának tekintetében: 11-szer nyert idén a Mercedesszel.
- Minden egyes versenyhétvégén eljutott a Q3-ig Valtteri Bottas 2019-ben – erre rajta kívül csak a csapattárs Hamilton volt képes.
- Öt hétvégét zárt pont nélkül Sebastian Vettel a Ferrarival – annyit, mint Hamilton, Bottas és Leclerc együtt.
- Hét pole pozíciót szerzett Charles Leclerc, többet bárki másnál.

- Max Verstappen több kört töltött a csapattársa előtt az év folyamán, mint bárki más. Gasly és Albon előtt összesen 985 körön keresztül autózott a Red Bull hollandja.
- Alexander Albon a Red Bullnál töltött kilenc versenyen 76 pontot gyűjtött – 13-mal többet, mint Gasly az év első tizenkét futamán.
- Hét büntetőpontot gyűjtött 2019-ben Daniel Ricciardo, az ausztrál mellett Vettel zárt még a lista élén.
- Miközben Ricciardo négy versenyen is a középmezőny legjobbjaként zárt, ez a másik renault-s pilótának, Nico Hülkenbergnek egyszer sem jött össze, csakúgy mint a Racing Point-os Lance Strollnak.

- Romain Grosjean bárki másnál többször esett ki technikai probléma miatt, szám szerint négyszer. Ebből kiindulva aligha meglepő, hogy ő volt az is, aki a legkevesebb kört teljesítette idén, 1043-at.
- Átlagosan 1,43 helyet veszített a rajtoknál, ezzel ebben a mutatóban a leggyengébben zárt Kevin Magnussen. A dánt Grosjean követi a második helyen, 1,12 pozíció vesztésével, így a nem éppen dicsőséges rangsor élén Haas 1-2 alakult ki.
- Carlos Sainz mindenki másnál többször, összesen hat alkalommal volt a középmezőny legjobbja.
- A középmezőnyben Lando Norris volt a legjobb egykörös tempóban: a kvalifikációkon 9,38 volt az elért átlaghelyezése a McLaren brit újoncának.
- Sergio Pérez javított a legtöbbet rajtpozíciójához képest versenyeken: átlagosan 3,47 hellyel előrébb zárt, mint ahonnan startolt, a lista másik helyén pedig a másik Racing Point-os, Stroll zárt 3,36 pozícióval.
- 2019-ben az első körökben 40 pozíciót nyert összesen Lance Stroll, többet mindenki másnál. Versenyenként pedig átlagosan 1,9 helyet javított az első körben.
- Az év első tizenkét futamából nyolcat zárt a legjobb 10-ben Kimi Räikkönen (ráadásul Németországban is pontszerző lett volna, csak megbüntették), ezzel szemben a nyári szünet után mindössze egyszer tudott pontot szerezni az Alfa Romeóval.
- Antonio Giovinazzi a nyári szünet előtt csak egyszer zárt a pontszerzők között.
- Danyiil Kvjat a Toro Rosso pontjainak 23,9%-át szerezte, mialatt Pierre Gasly volt a csapattársa, így tulajdonképpen az orosz zárt a legrosszabb mutatóval – kivéve persze George Russellt, hiszen a Williams egyetlen pontját nem ő, hanem Robert Kubica szerezte.
- Pierre Gasly az év első 11 futamán kilencszer zárt a legjobb csapatok legrosszabb versenyzőjeként.
- Mindenki másnál több pontszerzés nélküli célba érést könyvelhetett el a Williams újonca, George Russell, 19-et.
- Robert Kubica volt az egyetlen versenyző, aki egyszer sem tudta legyőzni csapattársát időmérő edzésen.
Fotó: Pirelli F1 Media, Renault Media, McLaren Media, Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal