F1: 20 versenyző, 20 beszédes statisztika 2019-ből

Gondoltad volna például, hogy Vettel annyi versenyen nullázott, mint Hamilton, Bottas és Leclerc együtt? És azt, hogy Vettel mellett Ricciardo gyűjtötte össze a legtöbb büntetőpontot? Íme, statisztikákban a Forma-1-es mezőny 2019-es éve!

silverstonesunday6-181347.jpg

A versenyzők jól megérdemelt pihenésüket töltik ezekben a hetekben, mialatt a Forma-1 holtszezonját tengeti – legfeljebb a csapatok főhadiszállásain zajlik lázas munka. Ebben az időszakban az átlagos Forma-1-rajongó jellemzően kétféleképpen tudja csillapítani elvonásai tüneteit: statisztikákat guberál, illetve videókat néz.

A RaceFans.net előbbiből nem akármilyen összeállítással készült: 20 statisztikai tényt hozott el, minden versenyzőhöz kapcsolódóan egyet-egyet:

  • Lewis Hamilton zsinórban a hatodik évben bizonyult termékenynek a Forma-1-es nagydíjgyőzelmek számának tekintetében: 11-szer nyert idén a Mercedesszel.
  • Minden egyes versenyhétvégén eljutott a Q3-ig Valtteri Bottas 2019-ben – erre rajta kívül csak a csapattárs Hamilton volt képes.
  • Öt hétvégét zárt pont nélkül Sebastian Vettel a Ferrarival – annyit, mint Hamilton, Bottas és Leclerc együtt.
  • Hét pole pozíciót szerzett Charles Leclerc, többet bárki másnál.

saturdaybelgium28-296026.jpg

  • Max Verstappen több kört töltött a csapattársa előtt az év folyamán, mint bárki más. Gasly és Albon előtt összesen 985 körön keresztül autózott a Red Bull hollandja.
  • Alexander Albon a Red Bullnál töltött kilenc versenyen 76 pontot gyűjtött – 13-mal többet, mint Gasly az év első tizenkét futamán.
  • Hét büntetőpontot gyűjtött 2019-ben Daniel Ricciardo, az ausztrál mellett Vettel zárt még a lista élén.
  • Miközben Ricciardo négy versenyen is a középmezőny legjobbjaként zárt, ez a másik renault-s pilótának, Nico Hülkenbergnek egyszer sem jött össze, csakúgy mint a Racing Point-os Lance Strollnak.

9ea8-de13-eb51-4f4abef4dc11_013f449982c590093ad60e8da8bcbedafb97df8f.jpg

  • Romain Grosjean bárki másnál többször esett ki technikai probléma miatt, szám szerint négyszer. Ebből kiindulva aligha meglepő, hogy ő volt az is, aki a legkevesebb kört teljesítette idén, 1043-at.
  • Átlagosan 1,43 helyet veszített a rajtoknál, ezzel ebben a mutatóban a leggyengébben zárt Kevin Magnussen. A dánt Grosjean követi a második helyen, 1,12 pozíció vesztésével, így a nem éppen dicsőséges rangsor élén Haas 1-2 alakult ki.
  • Carlos Sainz mindenki másnál többször, összesen hat alkalommal volt a középmezőny legjobbja.
  • A középmezőnyben Lando Norris volt a legjobb egykörös tempóban: a kvalifikációkon 9,38 volt az elért átlaghelyezése a McLaren brit újoncának.

2019braziliangrandprixfriday_1st9743.JPG

  • Sergio Pérez javított a legtöbbet rajtpozíciójához képest versenyeken: átlagosan 3,47 hellyel előrébb zárt, mint ahonnan startolt, a lista másik helyén pedig a másik Racing Point-os, Stroll zárt 3,36 pozícióval.
  • 2019-ben az első körökben 40 pozíciót nyert összesen Lance Stroll, többet mindenki másnál. Versenyenként pedig átlagosan 1,9 helyet javított az első körben.
  • Az év első tizenkét futamából nyolcat zárt a legjobb 10-ben Kimi Räikkönen (ráadásul Németországban is pontszerző lett volna, csak megbüntették), ezzel szemben a nyári szünet után mindössze egyszer tudott pontot szerezni az Alfa Romeóval.
  • Antonio Giovinazzi a nyári szünet előtt csak egyszer zárt a pontszerzők között.

ap-213cegmen2511_news.jpg

  • Danyiil Kvjat a Toro Rosso pontjainak 23,9%-át szerezte, mialatt Pierre Gasly volt a csapattársa, így tulajdonképpen az orosz zárt a legrosszabb mutatóval – kivéve persze George Russellt, hiszen a Williams egyetlen pontját nem ő, hanem Robert Kubica szerezte.
  • Pierre Gasly az év első 11 futamán kilencszer zárt a legjobb csapatok legrosszabb versenyzőjeként.
  • Mindenki másnál több pontszerzés nélküli célba érést könyvelhetett el a Williams újonca, George Russell, 19-et.
  • Robert Kubica volt az egyetlen versenyző, aki egyszer sem tudta legyőzni csapattársát időmérő edzésen.

Fotó: Pirelli F1 Media, Renault Media, McLaren Media, Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2515360952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása