Kínos hiba történt az Abu-Dzabi Nagydíjon – az FIA megmagyarázta, mi okozta a DRS-leállást.
Az első közel 20 körben DRS nélkül kellett boldogulniuk a versenyzőknek a Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon – a versenyirányítás az elmúlt évtizedben szokatlannak számító jelenséget technikai problémaként kommunikálta a verseny közben. A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban a leintés után elmagyarázta, mi történt.
„Az egyszerűbb része az volt, hogy összeomlott az adattároló szerver” – fedte fel a meghibásodás okát Michael Masi versenyigazgató. – „Több probléma volt, ami az adatok összeomlásához vezetett. Az időket mutatta a rendszer, mint azt mindnyájan láthattuk. Aztán elromlott a rendszer, így nem engedélyeztük a használatot addig, amíg 100%-ig biztosak nem voltunk abban, hogy újra működik minden. Vagyis nemcsak biztonsági másolatot készítettünk, hanem gondoskodtunk arról is, hogy a rendszer újra a helyes adatokat mentse és azokkal fusson. Az FIA és az F1 Csoport között számos ellenőrzést lefuttattunk, hogy biztosra menjünk.”
„Nem is gondolok bele inkább, hogy ez miként befolyásolta pontosan a verseny alakulását. Amint felmerült a probléma, az egyetlen megoldás a teljes letiltás volt. Azonosítanunk kellett az első problémát, a helyreállító rendszereket pedig csak késéssel tudtuk működtetni” – folytatta gondolatait.
Masi hozzátette, hogy bizonytalan jelek mellett képtelenség lett volna egyszerre figyelni mind a 20 autó helyzetét. Elméletileg a csapatok manuálisan tudták volna működtetni a rendszert,
A DRS-t, vagyis a légellenállás-csökkentő rendszert – ami leginkább állítható hátsó szárny néven terjedt el – még 2011-ben vezették be, működése pedig segíti a pilótákat abban, hogy könnyebben tudjanak előzni a pályán kijelölt zónákban. A használat feltétele az, hogy az üldöző autó az előtte lévőhöz képest a mérési ponton egy másodpercen belül legyen.
Sok kritika érte a rendszert az elmúlt években, mégpedig amiatt, hogy túlságosan sterillé, mesterségessé, már-már kikerülésszerűvé tette az előzéseket. A szabályalkotók ennek ellenére úgy döntöttek, hogy „a biztonság kedvéért” 2020 után is az autókon marad a rendszer, csak lehet, hogy használni nem fogják.
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal