WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
WTCR 2019: Makaó - 1-2. időmérő edzés

A túraautó-világkupa (WTCR) makaói versenyhétvégéjének első időmérőjén hajszállal csúszott le a pole-ról Michelisz Norbert, a másodikon pedig egy rendkívül szerencsétlen baleset miatt szálltak el az esélyei. Rob Huffnak eközben minden adott egy tizedik makaói sikerhez.

324841a58cad3d191bd3be657eaf90a2_1.jpg

Sokáig úgy tűnt, hogy pole pozícióival tüzelheti fel rajongóit Michelisz Norbert, az utolsó másodpercekben Yvan Muller elcsente az elsőséget a makaói WTCR-forduló első időmérő edzésén. A francia Lynk&Có-s unokaöccse és márkatársa, Yann Ehrlacher szélárnyékának köszönhetően 2:28.661-es pályacsúccsal szerezte idei harmadik pole-ját, mindössze 68 ezreddel megelőzve Micheliszt.

Michelisz ezzel a négy ponttal a harmadára, két egységnyire csökkentette a lemaradását Esteban Guerrierivel szemben az összetettben, miután az argentin csak a 13. lett, de csak a mezőny végéről várhatja majd a lámpák elalvását, mivel motort cseréltek a Hondájában.

1b7afc050213483fc470ebfe2470e25e.jpg

Yvan Mulleré a szombati pole Makaón. | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga Michelisznek az első futamon, ugyanis rendkívül erős időmérőt zárt a Lynk&Co: Muller pole-ja mellett Andy Priaulx a harmadik, Ehrlacher az ötödik, Thed Björk pedig a hatodik lett, vagyis a BRC magyarja ott van a kék-sárga autók sűrűjében. A Hyundaiokról ugyanez már nem mondható el: Gabriele Tarquini a 8., Nick Catsburg a 12., míg az Augusto Farfust helyettesítő Luca Engstler a 25. rajtkockába kvalifikálta magát.

Kiemelkedően ment azonban az Alfa Romeóval Kevin Ceccon, aki Michelisszel egyetemben meg tudta akadályozni a teljes Lynk&Co-tarolást, negyedik lett. A második edzést az élen záró Rob Huff majdnem 8 tizedes lemaradásban csak hetedikként zárt, a Makaó-specialista mögött Tarquini, Benjamin Leuchter (SLR-Volkswagen) és Mikel Azcona (PWR-Cupra) tették teljessé az első tíz sorrendjét. Tassi Attila a 22. időt autózta a KCMG-Hondával.

Ugyan az egyik szabadkártyás, Terence Tse, valamint az audis Jean-Karl Vernay is falba állt a Melco-kanyarnál, végül Mehdi Bennani csalogatta elő a piros zászlókat: a marokkói tipikus helyen, a Police-nál dobta el a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjét. Egy Y-fordulattal próbálta irányba állítani az autóját, de csak még több kárt tett vele annak hátuljában.

Várhatóan csak 28-an állhatnak majd rajthoz a 32 indulóból, mivel a szabadkártyások közül James Tang, Kwai Wah Wong és Tse sem ugrották meg a 105%-os küszöböt, Arthur Law pedig pályára sem lépett. Egyébként is, Tangot és Law-t Billy Lóval egyetemben öthelyes rajtbüntetéssel sújtották.

Az első időmérő edzés végeredménye:

wtcr_2019_makao_q1.jpg

Néhány órával később a háromrészes, második kvalifikációval folytatódott a makaói WTCR-program. Az első komolyabb balesetre nem is kellett sokat várni: a Fishermen’s Bend-kanyar előtt a szabadkártyás Jim Ka To akadt össze Robert Dahlgrennel, így a hondás hongkonginak alig néhány perc után véget ért a 30 perces Q1. Valamivel később a piros zászlók is előkerültek: „a változatosság kedvéért” Tse törte össze a Team TRC Hondáját, ezúttal a Police-kanyarban fogott falat.

A Q1-végi káosz.

Necces pillanatai voltak Benjamin Leuchternek és Mikel Azconának is, ők azonban nem okoztak komolyabb fennakadást. Ellenben az utolsó percet a makaói pályára jellemző „kicsi a rakás”-effektus bolygatta fel: miközben a Paiol-kanyarban James Tang nézett farkasszemet Tom Coronellel, a Police-ban Michelisz csúszott bele a falnak ütközött Gordon Shedden autójába – így hiába jutott tovább a Q2-be a negyedik helyen a BRC magyarja, a második és a harmadik futamnak csak a 12. helyről vághat neki.

Rob Huff simán az élen zárt a Q1-ben, majd a Q2-ben is, ahol magyar szempontból pedig a lehető legrosszabb forgatókönyv valósult meg: Tarquini rosszul sikerült körének köszönhetően ugyanis Guerrieri került a fordított rajtrácsos pole-ba. Michelisz Lynk&Có-s ellenfelei, Yvan Muller és Thed Björk a hatodik, illetve a nyolcadik helyen fejezték be az időmérőt, ahogyan nem jutott tovább a zárószakaszba Ceccon és Ehrlacher sem.

A Q3-ban elsőként Rob Huff lépett pályára, és a 2:28.538-as körénél ugyan futott már jobbat is – a Q2-ben 2:27.963-as körrekorddal zárt az élen –, de jól taktikázott a brit, ez pedig az első pole-ját eredményezte 2019-ben, amivel akár a tizedik győzelmét is megszerezheti Makaó utcáin. Mellőle egy másik Makaó-menő, Andy Priaulx indulhat, a második sorba pedig Jean-Karl Vernay és Nick Catsburg kvalifikált. A körébe belehibázó, ezáltal a Police-kanyarban az autóját megbontó Johan Kristoffersson majdnem 3 másodperc lemaradással az ötödik lett.

Tassi ezúttal a 17. rajthelyet szerezte magát, akár még pontokat is szerezhet vasárnap.

f1e91e897fff74465c0bddf476c64166.jpg

Huff indulhat az élről a harmadik versenyen – meglesz-e a 10. győzelem Makaón? | Fotó: Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)

A második időmérő edzés végeredménye:

wtcr_2019_makao_q2.jpg

Az első futam szombaton 7:55-kor rajtol magyar idő szerint, míg a vasárnapi versenyeket 1:45-ös és 4:25-ös kezdéssel rendezik meg. A futamokat az Eurosport 1 mellett az M4 Sport is élőben közvetíti.

Nyitókép: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9515307078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.11.15. 16:52:53

Ez egy eléggé kedvezőtlen fejlemény. Innen szép nyerni...
Norbinak az elmúlt pár évben nagyon szerencsétlenül alakult a végjáték, remélem azért sokirül összehozni a végére az aranyat.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása