WTCR: Hiába kezdett erősen, pont nélkül maradt Szuzukában Tassi Attila

Nem elégedett teljesítményével a KCMG magyar pilótája, Makaóra erősebben térne vissza.

tassi_suzuka2.jpg

Akár nagyon is jól sikerülhetett volna Tassi Attila számára a Honda hazai versenye, a szuzukai WTCR-forduló, amit az is bizonyított, hogy az első időmérő edzésen az ötödik helyen állt, amíg néhány perccel a vége előtt ki nem csúszott. Ezzel ugyanis piros zászlós megszakítást idézett elő, ilyenkor pedig a szabály az, hogy el kell venni az illető leggyorsabb körét.

Pechje volt Tassinak, mert másik hasonlóan jó köre nem volt talonban, így a 24. helyre esett vissza – a büntetés-cunami miatt viszont a 19. pozícióból várhatta a rajtot. A második kvalifikáció már valamivel jobban alakult, bejutott a Q2-be, így a második és a harmadik versenyre a 11. rajtkockát szerezte meg.

„Nagyon bosszantó, hogy az időmérőn kicsúsztam, könnyen meglehetett volna az 5. hely, de örülök, hogy nem történt nagyobb baj. Az időmérők után sokat telemetriáztunk, egyértelmű volt, hogy a második szektorban veszítem a legtöbb időt, rá akartunk jönni, mi lehet ennek az oka” – értékelte pénteki napját Tassi a támogatója, a Hell Energy által küldött sajtóközleményben.

57a8998f21c507f5bc331bac1e0d4c74.jpg

Az első versenyen pedig technikai problémák nehezítették meg a 20 éves versenyző dolgát: a rajtnál a kézifék rakoncátlankodott – emiatt a rajtprogramot sem tudta használni –, az utolsó körökben pedig a pályáról lecsúszva veszített pozíciókat. Végül a 21. helyen rangsorolták.

„Sok pozíciót veszítettem a rajtnál, ezt később be tudtam hozni, de a 20. körben beesett a fékpedál, és a 18. helyről megint visszaestem a 22.-re, és a vége előtt már nem tudtam ennél jobb helyet szerezni” – árulta el a visszaesés okát a hondás.

A vasárnapi futamokon sem volt Fortuna kegyeltje: a fordított rajtrácsos versenyen is megjárta a pálya szélét az utolsó kanyarnál, így megint nullázott, az utolsó futamon pedig egy öt másodperces büntetés miatt esett el a pontszerzéstől, máskülönben a 11. helyen végzett volna.

„A második futamon a rajt után kaptam hátulról egy ütést, ezután az egyenesekben érzékeltem, hogy nagyon lassú vagyok, majd még egy hibát is elkövettem, emiatt persze újabb versenyzők tudtak megelőzni, mindkét futamon a mezőny végén értem célba. Utólag kiderült, hogy megsérült a kipufogóm, emiatt nem ment az autó az egyenesekben” – tért ki a vasárnapi történésekre. –

„Szerencsétlen hétvége volt, nem vagyok elégedett a teljesítményemmel. Makaóra megpróbálok minél többet készülni, mert ott ez kevés lesz, ráadásul szerintem a világ egyik legnehezebb pályája.”

A balszerencsés hétvége miatt Tassi visszaesett a 23. helyre az egyéni bajnokságban, továbbra is 52 pont szerepel a neve mellett. Eközben csapattársának, Tiago Monteirónak sokkal jobban jött ki a lépés: top5-ös időmérős eredményei mellett egy 3., egy 6. és egy 15. hellyel gyűjtögette szorgosan a pontokat, 94 egységgel a 17. helyen áll.

Fotó: Hell Energy, Frédéric Le Floc'h / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5715270142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása