Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke attól tart, hogy a McLaren is ellenféllé válhat az új motorokkal.
Ahogyan azt a Forma-1-es Orosz Nagydíj hétvégéjén bejelentették, 2014-es szakításuk után 2021-től ismét a Mercedes motorjait fogja használni a McLaren – a megállapodás értelmében egészen 2025-ig.
A jelenlegi állás értelmében a McLaren a középmezőny legjobb csapatának számít 2019-ben, Carlos Sainz Jr. és Lando Norris kettősével magabiztosan őrzi a negyedik a konstruktőri bajnokságban. Toto Wolff, a 2014 óta tartó V6-os hibridérában egyeduralkodó Mercedes csapatfőnöke úgy véli, hogy a stuttgarti gyártó erőforrásaival könnyen előléphet a favoritok közé a McLaren az új érában, akár a gyári csapatot is legyőzve.
„2021-től új éra kezdődik szorosabb mezőnnyel és több versennyel. Úgy véljük, hogy a motorról sokat tanulhatunk, ha a jelenlegi partnereink mellett egy versenyképesebb csapattal is együtt dolgozunk. Erősnek találjuk a McLarent”
– idézi a GPFans.com Wolff szavait. A Mercedes jelenleg a gyári csapaton kívül még a Racing Pointot és a Williamst látja még el hajtásláncokkal, ám előbbi is csak a hetedik helyen a csapatok között, míg utóbbi abszolút sereghajtó.
A csapatfőnök elismerően beszélt a McLaren vezérigazgatójáról, Zak Brownról, valamint a csapatfőnök Andreas Seidlről is. „Igencsak biztatóak azok a lépések, amiket Zakkel és Andreasszal megtett a csapat. Az előnyök meghaladják a hátrányokat, így elképzelhető, hogy egy csapat, mely keményen harcol, mint például a McLaren, erős ellenfélé válhat a jövőben” – tette hozzá.
Wolff elárulta, hogy a Mercedes minden lehetséges előnyt és hátrányt figyelembe vett, mielőtt egy újabb erős ügyfélcsapat, jelen esetben a McLaren „befogadása” mellett döntött. Végül döntő szerepe volt annak a ténynek, hogy csakis előnyére válhat a motorgyártónak az, ha minél több csapat használja a termékeit.
„Megtanultuk, hogy előny, ha minél több erőforrásunk van a pályán. Logisztikai szempontból talán jelenthet bonyodalmat, hiszen mindenkinek ugyanarra a határidőre kell leszállítani a motorokat, de fejlesztési és pénzügyi szempontból mindenképpen kedvező, de van egy esetleges kockázati tényező is” – folytatta gondolatait Wolff. –
„Ha jó munkát végez a McLaren, és kemény nyomják, talán viszonyítási alap lehet nekünk. Azt is mondhatják majd, hogy ugyanolyan erőforrásuk van, mi mégsem végzünk elég jó munkát. Ott viszont, ahol jelenleg állunk, a hibridéra hetedik évében, készen állunk erre a lépésre.”
Fotó: McLaren Media, Mercedes Media Database
Írta:Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.