Egészen Sebastian Vettel autójának meghibásodásáig kettős Ferrari-sikerre volt kilátás – ám a német kiállása miatt érvénybe léptetett VSC-fázis a Mercedes malmára hajtotta a vizet, így a brackley-iek zsinórban hatodjára bizonyultak legyőzhetetlennek Szocsiban.

Lerajtolta Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont a harmadik rajtkockából, az élre állt a Forma-1-es Orosz Nagydíj rajtjánál Sebastian Vettel. A célegyenes végén a két ferraris mögé Hamilton, Carlos Sainz Jr., Valtteri Bottas és Lando Norris sorrendben soroltak be a Mercedesek és a McLarenek. Hátrébb már nem értettek ennyire szót egymással a versenyzők: a 4-es kanyar előtt Romain Grosjean és Daniel Ricciardo közre is zárták az alfás Antonio Giovinazzit, aminek következtében a haasos a TecPro-falnak ütközött, a renault-s bal hátsó defektet kapott – a baleset miatt pedig azonnal pályára lépett a biztonsági autó.
Az újraindítás után Vettel tartotta az első helyet, és hiába kérte Leclerc elengedésére a csapat, inkább rákapcsolt, bő három másodperces előnyt épített ki a monacóival szemben. Ennek ellenére Leclerc-t hozták előbb, a 23. körben, míg Vettel négy körrel később teljesítette a kiállását.
Vettel azonban a kerékcseréjét követően nem sokkal a mozgásienergia-visszanyerő rendszer (MGU-K) meghibásodása miatt lelassult, és a tavalyi Német Nagydíj óta először esett ki versenyen. Emiatt érvénybe lépett a virtuális biztonsági autó, amit kihasználva a két mercedeses kijött gumifrissítésre, Leclerc elé vágva.
Két körrel később – fékhiba miatt – George Russell csúszott ki a Williamsszel, így egy újabb biztonsági autós szakasz vette kezdetét, miközben a brit csapattársa, Robert Kubica is feladata a futamot. Egy körrel később ugyan, de reagált a fejleményekre a Ferrari: kirántotta egy második kerékcserére is Leclerc-t, majd lágyakon küldték vissza.
A 33. körben lengették meg ismét a zöld zászlókat, ám Leclerc-nél nehezebb falatnak bizonyult Bottas, mint első látásra tűnt. A Ferrari ugyanis egész hétvégén lassabb volt a harmadik szektorban, miközben a Mercedesnek az feküdt a legjobban, így a monacói az ideálisnál jobban le volt maradva a célegyenes elején a finn mögött.
Hamilton eközben meglógott az élen, végül 3,8 másodperces előnnyel húzta be pályafutása 82. győzelmet, míg idén kilencedjére állhatott fel a dobogó legtetejére, a leggyorsabb körért járó bónuszpont szintén a brité lett – így az összetettbéli előnye már 73 pont. Bottas pedig meg tudta őrizni a második helyet, így Leclerc-nek be kellett érnie a dobogó legalsó fokával. Erős versenyt futott a Red Bull: Max Verstappen a 9.-ről a 4., Alexander Albon pedig a boxból indulva az 5. pozícióban ért célba.
A középmezőny legjobbja a McLaren lett, Sainz Jr.-t hatodikként, Norrist nyolcadikként intette le a kockás zászló. A két MCL34-es között a Racing Point-os Sergio Pérez végzett, a pontszerzők névsora a kanyarlevágás miatt 5 másodperces időbüntetéssel sújtott Kevin Magnussennel (Haas) és a renault-s Nico Hülkenberggel lett teljes.
Két hét múlva a japán Szuzukában folytatódik a 2019-es Forma-1-es szezon.
Az Orosz Nagydíj végeredménye:
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal