WTCR: Ismeretlen terepen remekelt Tassi Attila

Nehéz kezdet után eddigi egyik legjobb hétvégéjét zárta a túraautó-világkupában Tassi Attila.

784b85e7c2cde357611474b6184b788c.jpg

Egy olyan pályán kellett helytállnia a mezőny legnehezebb autójával, amin korábban még nem versenyzett, így duplán is nehezen alakult Tassi Attilának a több mint két hónapos nyári szünet utáni első, ningbói hétvége a WTCR-ben.

Szombaton az időmérőt a 24., a futamot pedig a 23. helyen fejezte be – ehhez képest vasárnap már sokkal magabiztosabban versenyzett Tassi: 17. lett a kvalifikáción, amit egy 6. és egy 13. helyre váltott. Összességében 13 ponttal távozott Kínából, amivel beállította eddigi legeredményesebb hétvégéjét: korábban a Nordschleifén gyűjtött ennyi pontot, köszönhetően egy 4. helynek.

„Nagyon izgalmas volt a hétvége számomra, főleg azért, mert ez volt idén az első, ahol a legtöbb pontot tudtam összeszedni, amire őszintén szólva nem számítottam. Többen már szombaton is nagyon agresszívan versenyeztek, én úgy éreztem, nincs értelme kockáztatni, mivel a mezőny végén voltam. Vasárnap viszont én is felvettem a kesztyűt, mivel alapból én is szeretek csatázni a jobb helyért”

– kezdte gondolatait Tassi a HELL Energy által kiadott közleményben.

„Sikerült is a második futamon rögtön a rajt után jól helyezkedni és pár kiesés is segítette a dolgomat, így a 17. helyről indulva hamar az első 10 közé kerültem” – folytatta, majd azt is elárulta, miért volt sokkal nehezebb dolga, mint amilyennek kívülről tűnt. „Sajnos az autómnak nagyon sok problémája volt, mindkét nap a hűtéssel akadtak gondok, nagyon sok erőt veszítettem az egyenesekben, hiába tudtam többször nagyon jól előzni a kanyarokban, az egyenesekben visszaértek mellém a versenytársak.”

022d08e1badd86a0aa09433bf1edbee1.jpg

„Szerencsémre a második futamon a sárga zászlónak köszönhetően sikerült megtartani a pozíciómat és a 6. helyen értem célba. A harmadik futamon jól sikerült a rajt, jól tudtam helyezkedni, de már a kettes kanyarban bevetődtek elém, amivel öt helyet veszítettem, ezután jött a Safety Car, majd Azconával összeértünk, ezután a kormányom teljesen balra állt, ezért a hátralévő 14 kört úgy kellett megtennem, hogy balra alig tudtam fordulni, és az autó is minden irányból meg volt törve” – magyarázta.

„Úgy éreztem, hogy ennyit még soha nem kellett küzdenem az autóval, de nagyon örülök, hogy kitartóak voltunk és sikerült pontokat szereznünk.”

Tassi a 21. helyen áll a bajnokságban 52 ponttal, míg csapattársa, Tiago Monteiro két pozícióval és hat ponttal előzi már csak őt, miután nullázott a hétvégén.

Fotó: Frédéric Le Floc'h, Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9815093906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása