A büntetősúlyok és az eső sem tudta megfékezni a Toyotákat, így a japán gyártó kettős győzelmet aratott az endurance-világbajnokság (WEC) 2019/2020-as szezonjának nyitóversenyén José Maria Lopez, Mike Conway és Kamui Kobayashi vezetésével.
A 2019/2020-as WEC-szezon első hétvégéjén kétszer is felsúlyozták a Toyota autóit, ennek ellenére az elmúlt években komolyabb kihívó nélkül maradt manufaktúra ott folytatta, ahol a nyár elején, Le Mans-ban abbahagyta. A pole-ból a #7-es autó indulhatott, de egy teljes pályás sárga zászlós szakasznak köszönhetően hamar az élre állt a Rebellion – de végül még az első órában visszavették az irányítást a japánok autói.
Így a hajrában leginkább a Toyoták házon belüli csatája hozott némi izgalmat, ugyanis Brendon Hartley kiváló etapjának köszönhetően Kazuki Nakajimát megkapta a nyakába José Maria Lopez. Azonban az argentin kitartott, ami a győzelmet jelentette számára és a csapattársainak, Mike Conwaynek és Kamui Kobayashinak, míg Hartley, Nakajima és Sébastien Buemi trió 1,9 másodperces lemaradással a második helyen futott be.
A dobogóra még a Rebellion #3-as egysége ért oda Pipo Deranival, Nathanaël Berthonnal és Loïc Duvallal annak ellenére, hogy egy technikai meghibásodása miatt huzamosabb időt kellett a garázsban töltenie. A Team LNT Ginettáira számára nem volt túlságosan gyümölcsöző a debütálás, mert a #6-os autónál már egészen korán jelentkeztek az első gondok, így egy 4. és egy 6. hellyel nyitottak a WEC-ben.

Az LMP2-ben pedig az újonc csapat, a Cool Racing első nekifutásra diadalmaskodott Nicholas Lapierre-rel és Antonin Borgával, másodikként a Signatech Alpine #36-os autója ért célba Thomas Laurent, André Negrão és Pierre Ragues hármasával, míg a dobogó legalsó foka a Racing Team Nederlandé, valamint Frits van Eerdé, Giedo van der Gardéé és Job van Uiterté lett.
Tarolt a GTE Pro kategóriában új 911-eseivel a Porsche, amivel a stuttgarti gyártó először nyert Silverstone-ban 2014 óta. Gianmaria Bruni és Richard Lietz állhattak fel a dobogó legalsó fokára, Michael Christensen és Kevin Estre lettek a másodikok. Az Aston Martinnak pedig egy hazai dobogó jutott, miután Alex Lynn és Maxime Martin behozták a harmadik helyre a #97-es autót, amiben az is közrejátszott, hogy a verseny végén megbüntették az #51-es AF Corse-Ferrarit, amely így hiába indult az élről, egy defekttel és további két büntetéssel még a dobogóért vívott küzdelembe sem tudott érdemben beleszólni.
Az amatőrök között viszont összejött a siker a Ferrarinak, és az AF Corse #83-as autóját intették le elsőként Francois Perrodóval, Emmanuel Collard-ral és Nicklas Nielsennel, pedig az egységnek még egy boxutca-áthajtásos büntetést is le kellett töltenie, miután nem lassították le kellőképpen az egyik teljes pályás sárga zászlós periódusnál. A #98-as Aston Martinnal (Paul Dalla Lana, Darren Turner és Ross Gunn) és az MR Racing Ferrarijával (Olivier Beretta, Motoaki Ishikawa és Kei Cozzolino) lett teljes a dobogó.
Október 4-e és 6-a között, Fujiban folytatódik a bajnokság.
A silverstone-i 4 órás futam végeredménye IDE kattintva érhető el.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal