TCR EU: Három Hyundai az élen, a magyarok a Q1-ben maradtak
TCR Europe 2019: Red Bull Ring - Időmérő edzés

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp2_99_daniel_nagy_3.jpg

Váratlan eredményt hozott a TCR Európa-kupa spielbergi időmérő edzésen, ugyanis amíg az edzéseket uraló Daniel Lloyd csak az ötödik lett, addig három Hyundai zárt az élen. A magyaroknak ezúttal sem jött ki a lépés: Nagy Dániel a 17., Tenke Tamás a 20. helyre kvalifikált – a M1RA mérlegén Luca Engstler javított egy 7. hellyel.

A sorrend kialakulásában ismételten komoly szerepet kaptak az utolsó percek, valamint az, hogy a versenyzők be tudták-e tartani a pályahatárokat. Ilyen szempontból a M1RA nem volt a szerencse fia, ugyanis a kecskeméti csapat az időmérő edzés leintését követően arról számolt be, hogy összesen három köridőt töröltek a stewardok.

Michelisz Norbert csapata változó sikerrel is zárta a kétrészes kvalifikációt, Nagy Dániel ugyanis már a Q1-ben kiesett, a 17. helyen, de Luca Engstler is csak egy hajszállal jutott tovább a Q2-be, ahol a hetedik rajthelyet szerezte meg. A Zengő Motorsport egyetlen versenyzője, Tenke Tamás sem tudott továbbjutni a Cuprával; az újonc pilóta a 20. pozícióban zárt.

A Q1-ben egyébként a Target Competition britje, Josh Files futotta meg a leggyorsabb kört 1:36.233-mal, de csak 8 századdal előzte meg BRC-s márkatársát, Luca Filippit. Files az időmérő edzés második szakaszában is az élen kezdett, de Filippi rögtön elkezdett pingpongozni vele és a századokkal – kettejük küzdelméből végül az olasz jött ki győztesként, 1:36.128-as idővel megszerezve első pole pozícióját.

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp2_30_luca_filippi_1.jpg

„Azt kell, hogy mondjam, fel vagyok villanyozva. Idáig nem volt könnyű nekem, ami szerintem érthető is, hiszen ez a bajnokság teljesen más, mint amikben eddig mentem. Így mostanáig kellett várni arra, hogy minden összeálljon. Ez az első pálya a naptárban, amin korábban már teszteltem ezzel az autóval, és úgy gondolom, nagy segítség volt nekem.

Néha össze tud zavarodni egy-egy olyan pályán is az ember, amin korábban már tucatnyi alkalommal megfordult különböző autókkal, mert ilyenkor csak annyit kérdezel magadtól, hogy most miért nem működött az, ami korábban igen. De nem ennyire egyszerű. Azonban a teszttel és némi ismeretfrissítés után nagyon jó érzés, hogy úgy térsz vissza, hogy hirtelen tudod újra, hogyan kell vezetni”

– nyilatkozta Filippi az időmérő után.

Luca Engstler esélyes volt arra, hogy ismét megcsípje a harmadik helyet, de elvették a legjobb köridejét. Így Nelson Panciaticivel egészült ki a hyundaios trió az élen, amelyet Davit Kajaia követett a negyedik pozícióban a PCR Sport Cuprájával. Az edzéseket az élen záró Lloyd csak ötödik lett, bő 4 tizedmásodperces lemaradásban.

Maxime Potty legjobb volkswagenesként zárt hatodikként, majd következett Engstler, illetve a Renault Mégane helyett immár egy Cuprát terelgető Alex Morgant. A Wolf-Power Racing angolja mögött Gianni Morbidelli (WestCoast-Volkswagen) és Tom Coronel (Boutsen-Honda) tették teljessé az első tíz sorrendjét.

A bajnokság második helyén álló Gilles Magnus csak a 11. rajthelyet szerezte meg a Comtoyou-Audival, Mat’o Homolát megelőzve. Megnyugtató hír a belga számára viszont, hogy az agyonmálházott Peugeot-knak egyelőre még a pontszerzéshez is csodára lenne szükségük, miután a listavezető Julien Briché csak a 18., a ponttabellán a harmadik helyet elfoglaló Aurélien Comte pedig a 21. lett.

Az első verseny 13:30-kor rajtol, amelyet a TCR hivatalos YouTube-csatornája és a Sport 1 is élőben közvetít.

Az időmérő edzés végeredménye:

null

null

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9314942758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása