Egy újabb viszontagságos hétvégét tudhat maga mögött Michelisz Norbert csapatának a versenyzője, viszont a Red Bull Ringen már javítana.

Ráadásul a csapat a műszaki gondokat illetően az első versenyre sem talált megoldást, emiatt csak a 17. helyen intették le a 21 éves magyart. Viszont a vasárnapi, fordított rajtrácsos futamra sikerült orvosolnia a problémákat a M1RA-nak, aminek tudatában Nagy erősebb eredményre számított. Csakhogy ezzel kapcsolatos reményei már az első körben szertefoszlottak, miután a Les Combes kijáratánál ütközött Olli Kangasszal, és a falban végezte.
„Kemény hétvégén vagyunk túl, ami várható is volt. De ha a leggyorsabb hyundaiosok között vagy, a TOP-10 így is elérhető, és ez is volt a célunk erre a hétvégére. Ennek érdekében minden tőlünk telhetőt megpróbáltunk megtenni, de egész hétvégén mechanikai gondokkal küzdöttünk, így az elejétől kezdve szenvedés volt az egész hétvége”
– értéktelte a hétvégét Nagy a Touringcars.net újságírójának, Michael Haffendennek nyilatkozva.
„Nagy kár ezért, mert a srácok az első verseny után egész nap nagyon kemény dolgoztak. Sikerült is megtalálnunk a probléma gyökerét, miközben más gondokra is megoldást találtunk. Ezek után sokat vártunk a második versenytől, de az csak pár kanyarig tartott számára. A Les Combes utáni jobbkanyarban kaptam egy erős ütést, onnantól pedig tehetetlen voltam. Utas voltam az autóban, és csak remélni tudtam, hogy meg tudom úszni.”
Dani Nagy #99 - És így ért véget a hétvége számomra...� Az...
És így ért véget a hétvége számomra...� Az autó nagyon összetört és ami talán még ennél is fájóbb, hogy nem tudtuk letesztelni az autó műszaki állapotát,...
Mint az utólag kiderült, a WestCoast Racing finn pilótája, Olli Kangas lökte meg Nagyot, ám a magyar a csalódottság dacára elfogadta, hogy a versenyirányítás az első körben történt ütközésüket versenybalesetnek minősítette.
„Azt hiszem, Olli Kangasszal ütköztem. Már a versenybíróknál is voltunk, ahol közölték, hogy nincs további vizsgálódás, ők versenybalesetnek látták az esetet. Megesik az ilyesmi. Nyilvánvaló, hogy mindenki arra törekszik, hogy javítson a pozícióján, de egy ennyire kemény és szoros mezőnyben abszolút előfordulnak ilyen dolgok. Ez is része az autóversenyzésnek.”
Három versenyhétvége után 55 pontot számlál Nagy Dániel, amivel a 13. helyen áll az egyéni kiírásban, míg csapattársa, Luca Engstler 94 egységgel a hetedik.

A TCR Európa-kupa következő állomása a Red Bull Ring lesz, ahová a július 13-14-i hétvégén látogat el a mezőny. A M1RA-s versenyzőt kellemes emlékek fűzik a spielbergi pályához, mert 2015-ben ezen a pályán versenyzett karrierje során először TCR-autóval – még a nemzetközi bajnokságban, a Zengő Motorsport SEAT Leónjával –, és első időmérőjét a 3. helyen zárta.
Így nem csoda, hogy Nagy abban reménykedik, hogy Ausztriában már tényleg eljön az ő ideje:
„Nagyon szeretem a Red Bull Ringet, mert ezen a pályán próbálhattam ki először TCR-autót. Ha jól emlékszem, 2015-ben és egy Cuprával versenyezhettem. Valóban az volt az első tapasztalatom, az első kilométereket az első szabadedzésen tette meg, ennek ellenére az időmérőn odaértem a 3. helyre. Szóval jó emlékeim vannak onnan.
A magyar Suzuki-kupával is jártam ott, de akkor még jóval fiatalabb voltam. A pálya nagyon jó, és az atmoszféra is; majdnem olyan, mint Magyarországon. De addig is még sok dolgunk akad.”
Fotó: TCR Europe Media, TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal