INDYCAR - 2038 NAP UTÁN ÚJRA DOBOGÓN A KORÁBBI F1-ES PILÓTA
IndyCar 2019: Detroit (összefoglaló)

d8fptdkwwaaf_gs.jpg

Josef Newgarden és Scott Dixon győzelmét hozta az IndyCar duplafutamos és flúgos detroiti hétvégéje, valamint Marcus Ericsson rég látott sziporkázását – a svéd versenyző a második versenyt a 2. helyen fejezte be, ezzel 2013 óta először állhatott dobogóra.

Jelentős, több mint egyórás csúszással vághatott neki a szombati versenynek Detroit utcáin az IndyCar mezőnye az esőzések miatt, a távot pedig 75 percesre rövidítették. Ám ezt a 75 percet is számos biztonsági autós fázis tarkította: előbb Matheus Leist, majd a 2017-es indianapolisi balesete óta először kieső Scott Dixon törte össze az autóját.

A győzelem sorsáról pedig egy jól időzített boxkiállás döntött: Josef Newgarden soha jobbkor – az Ed Jones okozta sárga zászlós megszakítás alatt – nem válthatott volna száraz pályás gumikra, így hiába a pole, Alexander Rossinak be kellett érnie a második hellyel, akárcsak egy héttel korábban, a 103. Indy 500-on, Takuma Sato pedig hasonlóan hihetetlen módon egerészte fel magát a dobogó legalsó fokára.

d8apv_rwwaawacc.jpg

Félix Rosenqvist 4. helyével beállította eddigi legjobb IndyCar-eredményét, Ryan Hunter-Reay, Simon Pagenaud, Graham Rahal, Zach Veach, James Hinchcliffe és Spencer Pigot zártak a svéd mögött a TOP-10-ben.

S amíg Newgarden idei második és karrierje 12. győzelmének örülhetett – és az elsőnek a St. Petersburg-i nyitóverseny óta –, addig a Penske-garázs másik oldalán már nem volt ennyire felhőtlen az öröm: Will Powert egy boxutcai malőr és egy áthajtásos büntetés után csak a 18. helyen intették le.

Az első detroiti verseny videós összefoglalója:

2019 NTT IndyCar Series: Detroit Dual 1 Highlights

Uploaded by NTT IndyCar Series on 2019-06-02.

Az első detroiti verseny végeredménye:

null

null

A vasárnapi verseny sem bizonyult kevésbé akciódúsnak, sőt… Az első biztonsági autós szakaszra elég volt a harmadik kanyarig várni, ahol többen is összeütköztek, a legfőbb elszenvedő alanyok pedig az újonc Patricio O’Ward, Tony Kanaan és Simon Pagenaud voltak.

A rajt után egyébként ismételten Newgarden, Rossi sorrend alakult ki az első két pozícióban, ám a futam negyedénél Spencer Pigot és Sébastien Bourdais hajmeresztő balesete megkavarta a kártyákat. Scott Dixon pedig a lehető legjobbkor, másodpercekkel az incidens előtt hajtott ki a boxba. Ekkor Santino Ferrucci került az élre, s vezető pozícióját egészen a 33. körig tartotta, amikor is a verseny egyik legmeghatározóbb jelenetsorának lehettünk szemtanúi.

Miután James Hinchcliffe kihajtott a boxból, ráesett a nyakára Newgarden és Rossi kettőse – amely már korábban letudta a kerékcserét és a tankolást ebben az etapban –, majd az ominózus 3-as kanyarban ütköztek: a Schmidt Peterson Motorsports kanadaija és a 2017-es bajnok a falban kötöttek, Rossi pedig megpördült. Newgarden számára érdemben véget ért a verseny, míg Rossi szinte azonnal menetirányba tudott állni, kisvártatva pedig Hinchcliffe is a többiek után eredt.

61607442_2120283861431069_4916080272069361664_n.jpg

Ezt követően Dixon vette át a vezetést, s a kockás zászlóig már nem is engedte ki kezei közül az első helyet a Chip Ganassi Racing versenyzője, a két biztonsági autós szakasz és a piros zászlós megszakítás ellenére sem: előbb Hinchcliffe megállása, aztán Rosenqvist balesete miatt kellett visszafogni a mezőnyt. A regnáló bajnok új-zélandi így idén először tudott nyerni, míg pályafutása során a 44. győzelmét aratta.

61588557_2120283868097735_674021355338858496_n.jpg

Mögötte sokak meglepetésére Marcus Ericsson lett a második, alig 2 másodperces lemaradással. Az még hagyján, hogy az IndyCar-zöldfülű svéd a tengerentúli szériában először állhatott fel a pódiumra, de legutóbb 2013-ban zárt futamot a TOP-3-ban: Abu Dhabiban, a GP2 záróhétvégéjének főfutamán a 3. helyen ért célba; azóta 2038 nap telt el.

„Rendkívül boldog vagyok. Ez azon évek egyike, amikor a tempónk idáig mindegyik hétvégén megvolt, ám sokszor közbejött valami, így ez az eredményeken mostanáig nem látszódott meg” – nyilatkozta a motorsport.com-nak a leintés után Ericsson, aki arra számít, hogy a svéd médiában vezető hír lesz a bravúrja. – „És ez az, amiért nagyszerű érzés, hogy ma végre összeállt a futam. Már az időmérőn is nagyszerű volt az autó, igaz, nem sikerült tökéletes kört futnom.

Azonban a verseny nagyon jól alakult számunkra. Remek stratégiai döntéseket hozott a csapat, és a boxkiállásokat is jól időzítette. Így a csapatnak is jár a köszönet, mert elképesztő munkát végeztek.”

Újabb kalandos versenyt tudhatott maga mögött Power, de a kemény munka ezúttal gyümölcsözőnek bizonyult: noha az első körben ütközött Felix Rosenqvisttel, majd az első SC-fázis alatt váltóhiba miatt lelassult, harmadikként kapta meg a kockás zászlót.

2014 bajnokát az andrettisek armadája kísérte a célba, mivel Hunter-Reay, Rossi és Andretti futottak be a 4-5-6. helyeken, és Graham Rahal mögött zárva Zach Veach lett a nyolcadik. A legjobb tíz sorrendje a Pigottal való ütközése során orrkúpját vesztő Bourdais-vel és Ferruccival lett teljes.

A második detroiti verseny videós összefoglalója:

2019 NTT IndyCar Series: Detroit Dual 2 Highlights

Scott Dixon tallied career win No. 45 at the 2019 Detroit Grand Prix while Marcus Ericsson and Will Power rounded out the podium.

A második detroiti verseny végeredménye:

null

null

Nyolc futam, azaz nagyjából a 2019-es idény felénél Newgarden vezeti az összetettet, de csak 15 ponttal Rossi és 25-tel Pagenaud előtt. Dixon győzelmének köszönhetően a 4. helyre zárkózott fel, lemaradása viszont már nagyobb, 52 egységnyi, 9 ponttal megelőzve Satót, akit egy defekt akadályozott meg abban, hogy újra TOP-10-es legyen.

A bajnokság szünet nélkül, a texasi oválpályán folytatódik.

Fotó: Schmidt Peterson Motorsports / Facebook és Twitter, Team Penske / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3614876070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása