A stuttgarti autógyártó annyira számolt a királykategóriába való visszatéréssel, hogy épített és tesztelt is hozzá egy motort, amely megfelel a 2021-től életbe lépő szabályváltozásoknak.
Hosszú évtizedek óta nem érdekelt a Forma-1-ben a Porsche; egészen pontosan az 1991-es szezon óta, amikor még a Footwork csapat motorpartnere volt, igaz, nem sok sikerrel. S noha az utóbbi években ezen az állapoton hajlandó lett volna változtatni a német gyártó, végül fuccsba ment a projekt.
Ennek két oka van: egyrészt a stuttgartiak befejezték az LMP1-es projektjüket az endurance-világbajnokságban (WEC) – ahol még használhatták volna a száguldó cirkusz 2021-es szabályváltozásaihoz kifejlesztett hathengeres erőforrást, csak a hőenergia-visszanyerő rendszer (MGU-H) nélkül –, másrészt pedig a Forma-1 döntéshozói végül nem az olcsóbb motorformula mellett döntöttek. Ezek helyett inkább az egyszerűbb, olcsóbb és környezetbarátabb Formula-E iránt kötelezték el magukat.
Viszont a motor fejlesztésével nem állt a Porsche a motorsportrészleg vezetőjének, Fritz Enzingernek a kérésére, aki a motorsport.com-nak azt nyilatkozta ennek kapcsán, hogy ehhez az LMP1-es csapatból emelték át 40 embert, és végül be is fejezték az erőforrást. Sőt már a próbapadon is tesztelték, 20-25 alkalmazott pedig mind a mai napig azon ügyködik, miképpen lehetne a továbbiakban hasznosítani.

A WEC-ben is már csak a GT-géposztályban érdekelt a Porsche.
Fotó: Porsche AG
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal