Négy hétnyi szünet után Hockenheimben folytatódik a TCR Európa-kupa 2019-es szezonja. Santiago Urrutia uralta a pénteki szabadedzéseket a WRT Audijával, miközben Nagy Dániel a TOP-10 határán táncolt.
A hétvége a BoP- és a súlykompenzációs értékek kihirdetésével indult, amely magyar szempontból nem hozott éppen kecsegtető fejleményeket. Ugyanis csak a Hyundaioknak kell cipelniük továbbra is a maximális 60 kilót, míg a többi gyártó autóiba csak 30 kilogrammot pakolnak be. Ennek értelmében Michelisz Norbert csapata, a M1RA, valamint annak versenyzői, Nagy Dániel és Luca Engstler is hátrányba kerülnek, mivel az i30-as még a mezőny második autójánál – amely a Honda Civic – is 30 kilóval nyom többet a maga 1335 kilójával, míg az Audi 50, a Cupra-Renault-Volkswagen hármas 60, a Peugeot pedig 90 kilóval könnyebb.
Az első szabadedzésre még a délelőtti órákban sor került, s mindössze egyetlenegy sárga zászlós periódus tarkította, amit John Filippi idézett elő. A tavaly még a WTCR-ben versenyző francia alatt a hajtűkanyarban állt meg a Vuković Motorsport Renault Mégane-ja. A zöld zászlók újbóli megjelenését Aurélien Comte ugrott az élre a DG Sport Compétition Peugeot-jával, de aztán a világkupa-futamgyőztest átugrotta Santiago Urrutia. A Team WRT uruguayi versenyzője 1:48.330-as körével bő három tizedet vert Comte-ra, akitől alig több mint két századdal maradt el Josh Files a Target Compétition Hyundaijával.
A Hockenheimringen egy régi-új ismerőst is köszönthetünk Daniel Lloyd személyében. A BTCC-futamgyőztes és korábbi TCR International-pilóta a Brutal Fish Racing második Hondájában talált magának ülést, amellyel első nekifutásra egy negyedik helyet érő köridőt ért el. Lloyd mögött Teddy Clairet zárt ötödikként a Peugeot-val, míg Maxime Potty (Team WRT) legjobb volkswagenesként a hatodik lett, mindössze öt ezredmásodperccel megelőzve Engstlert.
A bajnoki éllovas Gilles Magnus (Comtoyou-Audi) nyolcadik helyen kezdte az első németországi hétvégét (a szezon későbbi szakaszában az oscherslebeni pályára is ellátogat a TCR Európa-kupa mezőnye), míg az első tíz helyezett sorrendjét a hungaroringi második versenyen győzedelmeskedő Julien Briché (JSB-Peugeot) és Gianni Morbidelli (WestCoast-Volkswagen) tették teljessé.
Stian Paulsen zárt a legjobb cuprásként: a 12. lett a norvég annak ellenére, hogy a piszkos anyagiak miatt ki kellett hagynia a magyarországi nyitóhétvégét. Ami a magyar versenyzőket illeti, Nagy a 15. időt futotta az FP1-en, Tenke Tamás pedig a 24. pozícióban végzett a Zengő Motorsport Cuprájával.

Azonban a második félórás gyakorláson már elkerülhetetlennek bizonyult a piros zászló szükségessége: Viktor Davidovski ugyanis karambolozott a PSS Racing Team Hondájával a 10-es kanyarban. A kényszerszünetig Gilles Magnus autózta a legjobb időt, ám a folytatásban, az utolsó 12 percben hiába javította a belga audis, illetve Potty, Comte és Files, az utolsó pillanatokban Urrutia ismét az élre tört, 1:47.389-cel.
Igaz, az #55-ös Audi előnye ezúttal csak 58 ezredre rúgott, de a harmadik helyen Files hátránya már a két és fél tizedet is meghaladta. Lloyd ismét odaért a negyedik pozícióba, Potty, Comte és Paulsen előtt. Nagy Dániel a 8. helyen zárva bekerült a TOP-10-be, de minden jel arra mutat, hogy a Q2-be jutásért is meg kell küzdenie a M1RA-s versenyzőnek. A magyart Dušan Borković (Target-Hyundai) és a világkupában versenyző Tom Coronel (Boutsen Ginion-Honda) követték a 9-10. pozícióban. Tenke nevéhez a 22. idő fűződik.
Az első szabadedzés végeredménye:
null
null
A második szabadedzés végeredménye:
null
null
Szombaton 10:05-től az időmérő edzéssel folytatódik a TCR Europe programja, míg az első futamot 14:40-es kezdéssel bonyolítják le. A kvalifikáció történéseit továbbra is a Live Timingból, valamint a helyszínen tartózkodó újságírók tudósításaiból kell kihámoznunk, viszont a futamot a TCR hivatalos YouTube-csatornáján és a Sport 2-n is figyelemmel kísérhetjük.
Fotó: TCR Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal