WTCR: Akár egy ötéves gyerek a játékboltban...

Köszönhetően a szervezők által kínált lehetőségnek, nem akármilyen élményben volt részem a Diósförgepatonyban található Slovakia Ringen. Vasárnap, a futamok között ugyanis elvitt egy körre Niels Langeveld egy Audival!

img_9955.jpg

Vasárnap, 9 óra 40 perc. Sebes tempóval haladtunk Nagymegyerből a Slovakia Ring felé – ugyanis volt egy megbeszélt találkozóm –, amikor egyszer csak a telefonom megzizzent, értesítés jött. Kaptam egy e-mailt a túraautó-világkupa (WTCR) sajtófőnökétől, hogy örömmel felajánlják, hogy beülhetek egy körre a VIP-autóba, ami egy Audi RS3 LMS, és ha érdekel, jelezzek vissza mihamarabb.

img_8057.jpg

Még a Hungaroringen lencsevégre kaptam az Audi VIP Race Taxiját – ekkor még vadabb álmaimban sem gondoltam volna, hogy két héttel később már a jobb egyben fogok ülni... | Fotó: Kováts Olivér

Amikor elolvastam a levelet, annyira meglepődtem, hogy egyszerűen nem akartam hinni. El kellett olvasnom még egyszer, aztán újra, és újra. És amikor realizáltam, hogy nem, ez nem egy kamu e-mail, amiben Tesla- meg iPhone-nyereményjátékot hirdetnek, természetesen igennel feleltem, habozás nélkül. Néhány perccel később megérkeztünk a Slovakia Ringre; Magyar Szilvia, a Motorzaj.hu főszerkesztője kérdezi: „Te is kaptál e-mailt a kocsikázásról?” Már-már vigyorogva bólogattam, jelezve, hogy igen, majd izgatottan hozzátettem: „Úgy érzem magam, akár egy ötéves gyerek a játékboltban!”

Délre kellett kimennem a boxutcába, azaz az első futam és az azt követő sajtótájékoztató lecsengése után igyekeznem kellett, így szinte már átszaladtam a sajtóközpontból a boxutcába. Beszuszakoltam magamat egy tűzálló overálba, majd a fejemre helyeztek egy hajhálót – amiben egy kicsit úgy éreztem magam, mint némely konyhásnénik a menzán –, majd arra rá a bukósisakot.

Niels Langeveld számára az első két hétvége nem igazán sikerült jól a WTCR-ben, viszont Szlovákiában mindhárom futamon pontot szerzett, raádásul a harmadik versenyen negyedikként ért célba. | Fotó: Kováts Levente / Braking News Motorsport

img_9966.jpg

A feketére fényezett Audi pedig ekkor már ott várt rám, a volánnál Niels Langevelddel, a SEAT León Európa-kupa 2016-os bajnokával és a németországi TCR-bajnokság tavalyi 3. helyezettjével. Eltelt néhány másodperc, egymásra néztünk és köszöntünk egymásnak. Utána Niels megkérdezte tőlem, hogy készen állok-e. „Hát, hogy a viharba ne!” – gondoltam magamban, majd mondtam neki: „Igen, készen állok, határozottan!” Mi mást is mondhatna az ember, amikor életében először elviszik egy körre, ráadásul egy WTCR-autóval, nem?!

Megindultunk a boxutca kijárata felé, addig természetesen tartotta a 60 kilométer/órás sebességlimitet, de amint átléptük a vonalat, ő is odalépett a gázpedálnak. Onnantól kezdve pedig majd’ hatkilométernyi tömény élvezet következett, ami a részemről „WOW!”-k sorozatából állt. Langeveld ugyanis a kerékvetőket is alaposan kihasználta, s nem egy kanyarba érkezett meg kilinccsel, farolva… Végül is egy 350 lóerős, 265 kilométer/órás csúcssebességre képes és 100 kilométer/órára mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsuló Audi nem gyerekjáték!

Fotó: Kováts Levente / Braking News Motorsport

Így nem is meglepő, hogy két perc után már újra boxutcában voltunk. Amikor megálltunk, kiabáltam Niels-nek, hogy „ezt rettenetesen imádtam”. Miután kiszálltam az autóból, úgy fülig ért a szám, mintha kétoldalt felakasztották volna a füleimre. Életem leggyorsabb és egyik legfantasztikusabb két perce volt, amit sosem fogok elfelejteni. Ezúton is nagyon szépen köszönöm a lehetőséget a WTCR-nek!

Nyitókép: Kováts Levente / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2914824996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása