WTCR: „A TC1-es éra majdnem kinyírta a bajnokságot” – Huff

Huff úgy véli, jót tett a nemzetközi túraautózásnak a WTCC és a TCR egyesülése, ugyanis az előző korszak kis híján megölte a bajnokságot. Ami meg az idei szezonját illeti, örül, hogy fejlődött a Volkswagen a marokkói és a magyarországi hétvége között, de van még bőven munka – viszont bízik benne, hogy ezt a fejlesztési ütemet sikerül tartani, mert meglátása szerint még a bajnokságra is esélyük lehet akkor.

img_1332.jpg

2012 túraautó-világbajnoka, Rob Huff minden bizonnyal nem ilyen szezonkezdetről álmodott a WTCR-ben, főleg azok után nem, hogy a Volkswagen rengeteg újítással szerelte fel a Golf TCR-t a tél folyamán. Marrakeshben még a pontszerzésért is vért kellett izzadnia a brit pilótának, a Hungaroringen viszont egy fokkal már jobb volt a helyzet: a szombati első futamon ugyan csak a 14. lett, de a másik két versenyt a 7. helyen zárta, amivel idei eddigi legjobb eredményeit szerezte meg.

A vasárnap esti esőben a Braking News Motorsport még elkapta a Sébastien Loeb Racing versenyzőjét egy interjú erejéig, aminek keretében elsősorban a 2019-es WTCR-idény első néhány futamáról és a soron következő versenyekről kérdeztük. A folytatásban azonban szó esett az általa eddig vezetett autókról is, aminek kapcsán alapvetően dicsérte a TC1-es érát, de egy eléggé pikáns megjegyzést is tett rá. Emellett a beszélgetést kitért a mogyoródi hangulatra és a magyar rajongókra, valamint Nagy-Britannia és a nemzetközi túraautózás viszonyára is.

Idei eddigi legjobb eredményeit a Hungaroringen érte el Rob Huff. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– A Hungaroringen két 7. hellyel eddigi legjobb eredményeidet érted el a 2019-es szezonban. Hogyan értékelnéd a mögötted álló hétvégét?

„Azt nem mondanám, hogy tökéletes volt, mert még van hova fejlődnünk. Viszont sikerült megtennünk egy lépést előre a marrakeshi hétvégéhez képest. Továbbra is vannak bőven kérdőjelek, például annak kapcsán, hogy szombaton miért szenvedtünk, és ehhez képest miért volt sokkal jobb a vasárnapunk. Legalábbis számomra, mert Johan [Kristoffersson – szerk.] ennek az ellenkezőjét tapasztalta. Úgyhogy akadnak megválaszolásra váró kérdéseink természetesen, viszont ezek kivizsgálásához még időre van szükség. Ezzel a két 7. hellyel legalább értékes pontokat gyűjtöttem, amiknek remélhetőleg lesz jelentőségük az év végén. Keményen megdolgoztam ezekért a pontokért.

Az évet úgy kezdtük, hogy egy kicsit lassabbak vagyunk a többieknél, de még egy nagyon korai szakaszban járunk, ami a szezont illeti. Tavaly is láthattuk, hogy gyorsan meg tud fordulni a kocka, és alkalmasint már egy erős hétvége is elég ahhoz, hogy újra a TOP-5-ben legyél. Magabiztosak vagyunk, pozitívan állunk hozzá a dolgokhoz és kemény nyomjuk. Ha valamiben tudunk reménykedni, az az, hogy ilyen tempóban fejlődünk tovább.”

– Miken változtattatok a marokkói hétvégéhez képest?

„Nagyon-nagyon sok mindenen, de nem beszélhetek erről részletesen. Mindenen változtattunk, amin csak kellett, előtte természetesen valamennyi lehetőséget számításba vettünk. Ezekkel a módosításokkal viszont jobban is működik az autó, ami boldogsággal tölt el minket.”

Huff bízik benne, hogy ez még csak a kezdet. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– A hosszú téli tesztidőszak és az első néhány verseny után hogyan vélekedsz új csapattársaidról?

„Nagyon jól együtt tud működni a csapat. Mi, versenyzők is keményen dolgozunk az autó fejlesztésén, legyen szó akár a motorról, akár a karosszériáról, vagy bármi másról. Jó, hogy új arcok is vannak a csapatban: Johan komoly ralikrosszos múlttal érkezett meg közénk, míg Benny [Benjamin Leuchter – szerk.] pokolian jól ismeri ezt az autót az első pillanattól fogva. Mehdit [Mehdi Bennanit – szerk.] pedig már évek óta ismerem. Ilyen szempontból most jó helyzetben vagyunk tehát, mindenki egy célért küzd lelkiismeretesen: azért, hogy az autónk újra elöl legyen.”

– Lesznek olyan pályák, amelyek jobban fognak feküdni a Volkswagen Golf GTI TCR-nek, mint az eddigiek?

„Határozottan akadnak majd helyszínek, ahol erősek lehetünk. Ezt többek között a BoP is meg fogja határozni, továbbá a következő hétvége lesz az első olyan az évben, amikor már a pluszsúlyok is beleszólhatnak a dolgok alakulásába. Már csak a tavalyi eredmények miatt is kifejezetten várjuk az utcai pályákat, hiszen Portugáliában és Makaón is összejött a pole, de nyilvánvaló, hogy a többi hétvégén is arra fogunk törekedni, hogy minél jobbak és jobbak legyünk. Még lehet esélyünk a bajnokságra, hosszú az út Malajziáig.”

A brit elmondása szerint számára a jelenlegi autója a legkülönlegesebb mind közül. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– Már számos versenyautót vezethettél pályafutásod során. Melyiket tartod a legkülönlegesebbnek mind közül?

„Természetesen a Volkswagen Golf GTI TCR a legkülönlegesebb autó számomra. Versenyzőként mindig egyre gyorsabban szeretnék menni, ilyen szempontból a TC1-es éra nagyon speciális nekem; megtisztelő, hogy a része lehettem. Akkoriban a Hondát és a Citroënt is vezethettem többek között, és véleményem szerint ezek voltak a legjobb elsőkerék-hajtású túraautók, amikhez valaha szerencsém volt, igaz, az áruk roppant borsos volt, és majdnem kinyírták a bajnokságot.

Mondom, büszke vagyok arra, hogy a része lehettem, de 18 hónap után már csak körülbelül 14 autó volt a rajtrácson, és kilátástalan volt a bajnokság jövője. Ellenben az a tény, hogy ezen a hétvégén 27 autóval minden eddiginél erősebb volt a mezőny, igencsak kecsegtető, és a TCR Europe-ban is láthattunk 37 autót. Ez is azt mutatja, hogy momentán jó irányba halad a sport, ami engem boldogsággal tölt el.”

– A versenyhétvégét megelőző sajtótájékoztatón említést tettél a magyar szurkolókról. Ennek kapcsán kérdezném, hogy el tudnál képzelni egy brit WTCR-fordulót is a jövőben?

„Naná! Imádnám, ha visszatérnénk az Egyesült Királyságba. Sok-sok éve [még a WTCC-s időkben, 2005 és 2011 között – szerk.] versenyeztünk már Silverstone-ban, Brands Hatch-ben és a Donington Parkban is. A hazai versenynek mindig megvan a maga különlegessége, így egy kicsit irigy vagyok azokra a pilótákra, akiknek ez megadatik.”

Úgy véli, annak is köszönheti, hogy vannak magyar rajongói, hogy jó baráti kapcsolatot ápol Michelisszel. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– Szerinted a brit szurkolók is tudnák hozni a magyarok szintjét?

„A magyar rajongók rendkívül elkötelezettek a motorsport iránt, többé-kevésbé jobban, mint a legtöbb nemzet. Ez számomra nem kérdés. Szerencsésnek érzem magam, hogy azért Magyarországon is akad követőtáborom; azt gondolom, ezen a Norbival való barátságom is segít. Mindig örömmel tölt el, ha ellátogathatok ide, s láthatom, ahogyan a tömeg dudál Norbinak és biztatja őt, és természetesen már Attiláért is szorít a közönség.”

Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/14811586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása