2009 Forma-1-es világbajnoka kihagyja az endurance-vb szuperszezonjának utolsó versenyét. Helyét Stoffel Vandoorne veszi át az SMP Racing felállásában, aki már Spában is autóba ül.
Belgiumban Brendon Hartley, a szezonzáró Le Mans-i 24 óráson pedig Jenson Button helyett ül a volán mögé az SMP Racing #11-es rajtszámú autójába a McLaren egykori F1-es pilótája és a HWA Formula-E-versenyzője, Stoffel Vandoorne.
Érdekesség, hogy a GP2 2015-ös bajnoka már nem először érkezik a brit pilóta helyére egy csapatnál, mivel két évvel ezelőtt, a száguldó cirkuszban is úgy tudott bemutatkozni, hogy Fernando Alonso csapattársaként az ő helyét vette át.
Csapattársai a Forma-1-et szintén megjárt Vitaly Petrov és az IndyCar-múlttal bíró Mikhail Aleshin lesznek, míg a #17-es számot viselő testvérautót változatlanul Stéphane Sarrazin, Sergey Sirotkin és Egor Orudzhev fogják vezetni.

Button – aki 2009-ben a Forma-1-ben, tavaly pedig a japán Super GT-ben lett bajnok – először tavaly indult a legendás franciaországi egynaposon, amit ezúttal menyasszonya, Brittny Ward várandóssága miatt hagy ki elsősorban:
„Nagyon élvezet volt számomra, hogy az SMP Racingnél versenyezhettem, és boldogsággal töltött el, hogy még dobogóra is állhattam. Azonban ahelyett, hogy Le Mans-ban lennék két hetet, muszáj sokkal több időt töltenem otthon, hiszen babát vár a menyasszonyom. Döntésemet pedig az is megkönnyítette, hogy érzésem szerint a Toyota perpillanat legyőzhetetlen.”
Az SMP Racing felajánlotta a Le Mans-i indulás lehetőségét Brendon Hartley-nak is a motorsport.com értesülései szerint, de úgy hírlik, az új-zélandi – aki a sebringi 1000 mérföldesen beugrott Button helyére – visszautasította azt, ugyanis a jövőben várhatóan a Toyota LMP1-es alakulatához fog szegődni, mint tartalékversenyző.
A kétszeres endurance-világbajnok pedig azért hagyja ki a spái megmérettetést, máskülönben Vandoorne-nak nem lenne lehetősége tesztelni a szezonzárót megelőzően.

„Örömömre szolgál, hogy az SMP Racinghez csatlakozhatok, és a hazai versenyemen, illetve a legendás Le Mans-i 24 óráson vezethetem a csapat autóját. Nagyon komoly igénybevételt követelnek az LMP1-es autók a versenyzők részéről, teljesítményükben pedig közel állnak a Forma-1-hez”
– nyilatkozta a lehetőség kapcsán Vandoorne, aki a céljait is kitűzte élete első két WEC-futamára:
„Nagyszerű, hogy olyan tapasztalt pilótákkal dolgozhatok együtt, mint Vitaly Petrov vagy Mikhail Aleshin. A célom pedig az, hogy hozzájáruljak a csapat teljesítményéhez, és együtt tudjak működni valamennyi csapattársammal a BR1 fejlesztésében, továbbá jó benyomást szeretnék tenni ez idő alatt.”
Azonban a privát LMP1-esek körében nem csak az SMP Racingnél, hanem a ByKolles csapatánál is változik a pilótafelállás: Spában James Rossiter helyett az olasz Paolo Ruberti lesz Oliver Webb és Tom Dillmann csapattársa, mert a brit pilótát más kötelezettségei Fujiba, a Super GT futamára szólítják, ahol a Nissannak fog versenyezni.
Fotó: SMP Racing Media, LAT Images / FIA Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.