Verstappen zárta az élen az első napot Bahreinben – ahol szokatlan módon még az eső is eleredt néhány órára –, a holland mögött pedig a Ferrarinál bemutatkozó Mick Schumacher végzett.
A délelőtti etap első három óráját többnyire száraz körülmények között bonyolították le, azonban a várakozásoknál korábban, még félidő előtt elkezdett szakadni az eső – még annak veszélye is fennállt, hogy teljesen elmossa a keddi nap hátralevő részét, de végül az utolsó bő egy órában még pályára gördülhettek a csapatok.
Az esőszünet előtt Romain Grosjean állt az élre, azonban a nap végéhez közeledve Mick Schumacher átvette a vezetést a Ferrarival – a teszten szinte a német pilótára szegeződött valamennyi tekintet, hiszen utoljára tíz évvel ezelőtt láthattunk egy Schumacher egy Ferrari volánja mögött. 1:29.976-os idejét a leglágyabb Pirelli-gumikon futotta a Forma-2-es újonc, azonban ez nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy meg is őrizze az első helyet.

Ugyanis az utolsó pillanatokban javított a Red Bull-lal Max Verstappen, aki a közepes keverékű abroncsokon futotta egy 1:29.379-es kört, ami több mint másfél másodperccel volt gyorsabb Grosjean délelőtti idejénél.
Schumacher ennek ellenére rettentően élvezte az első tesztnapját, elmondása szerint máris úgy érezte magát a Ferrarinál, mintha otthon lett volna. Szerdán pedig az Alfa Romeo C38-assal folytathatja a munkát.
„Döbbenetes volt. Amikor kigördültem, és először a gázra léptem, az első érzésem az volt, hogy ennek komoly ereje van. Jól érezte magam, és úgy gondolom, hogy bőven van potenciál az autóban, mind kanyartempó, mind tapadás, mind egyéb szempontból. Nehéz leírni ezt az egészet… Nagyon jó volt, máris otthon éreztem magam. Remek volt megtenni az első köröket, és látni dolgozni az embereket az autó körül, valamint velem”
– idézte Schumacher gondolatait az első tesztnapot követően a motorsport.com, amelynek hasábjain a német áradozott az első tapasztalatokról:
„Minden egyes alkalommal, amikor kimentem a boxból, tanultam valami újat. Leginkább annak kapcsán, hogy hogyan kell vezetni az autót, mit érzek az autóban, illetve mit várok az autótól. Úgy gondolom, nagyon jó munkát végeztünk. Megvolt a harmónia a csapaton belül, így sokat tudtam tanulni.”
Lando Norris ugyan csak az utolsó órában vehette át a McLaren MCL34-est csapattársától, Carlos Sainz Jr.-tól, ennek ellenére harmadik lett, Verstappen mögött. A brit újonc – aki a hétvégi Bahreini Nagydíjon a 6. helyen célba érve megszerezte első pontjait a Forma-1-ben – még egy 1:30.8-as, közepes gumikon teljesített körrel is befért Grosjean elé, aki így a negyedik helyen fejezte be a napot, megelőzve a Toro Rosso thai zöldfülűjét, Alexander Albont.
A vasárnapi verseny győztese, Lewis Hamilton volt a legaktívabb a nap folyamán: 71 kört tett meg, a C3-as gumikkal pedig egy hatodik helyet érő időt futott. A Mercedes W10-est a regnáló világbajnoktól George Russell veszi át szerdán, aki az első napot a sor legvégén, a 15. helyen zárta a Williamsszel.
Pályára gördült Fernando Alonso is – a kétszeres világbajnok Daniil Kvyattal egyetemben a Pirellinek tesztelt, és a novemberi Abu Dhabi Nagydíj óta először vezetett élesebb körülmények között F1-es autót. A spanyol – aki szerdán újra munkába áll a gumigyártó dolgát segítve – a 11. lett, és 64 kört futott, míg az orosz tizennegyedikként és 45 körrel zárta a napot.
Az első bahreini tesztnap végeredménye:
Fotó: Pirelli F1 Media, Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal