Közel 9 hónapot kellett várni arra, hogy a kétszeres Forma-1-es világbajnok és váltótársai újra győzedelmeskedjenek a WEC-ben a #8-as Toyotával, miközben Brendon Hartley dobogós eredménnyel tért vissza a szériába.
Az első pozícióból vághatott neki, és ott is fejezte be az endurance-világbajnokság 2018/2019-es szuperszezonjának hatodik, sebringi versenyét a Toyota #8-as számú legénysége, azaz Fernando Alonso, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima triója, amely immár harmadik győzelmét aratta a spái nyitófutam és a Le Mans-i 24 órás után.
Másodikként a testvérautó látta meg a kockás zászlót egy környi hátrányban, azonban a #7-es egység számára nem volt sallangmentes a verseny: félidőig Mike Conway, José Maria Lopez és Kamui Kobayashi hármasa folyamatosan Alonsóék nyomában volt, csakhogy az 1000 mérföldes (vagy 8 órás) verseny ötödik órájában Lopez ütközött a TF Sport #90-es számú, a GTE Am kategóriát erősítő Aston Martinjával, aminek volánjánál a balesetkor Jonathan Adam ült, így az argentin pilóta kénytelen volt kilátogatni egy néhány percet igénybe vevő kényszerszervizelésre a depóba.
A verseny egyébként intenzív esővel és biztonsági autós fázissal zárult: előbbi tényező még orvosolható volt az extrém esős gumik felszerelésével, viszont utóbbira azért volt szükség, mert valamivel több mint 10 perccel a verseny leintése előtt Loïc Duval kicsúszott és összetörte a TDS Racing #28-as Orecáját.
WEC ��� on Twitter
Safety car deployed, @TDSRacing_live is off! #WEC #1000MSebring https://t.co/ZEcEIvYC8S
A harmadik helyen Mikhail Aleshin, Vitaly Petrov és a Jenson Buttont helyettesítő Brendon Hartley irányításával az SMP Racing #11-es számú BR1-ese ért célba annak ellenére, hogy munkájukat egy defekt nehezítette meg. Azonban az LMP1-es privát autók létszáma alaposan megtizedelődött a befutóra: miután mindkét SMP-s egységnek problémái akadtak – a #17-es autót ugyanis a második órában csúnyán összetörte Egor Orudzhev –, a #3-as Rebellion-Gibson tűnt a legesélyesebbnek a dobogó legalsó fokára.
WEC ��� on Twitter
WEC Race Direction �: "Full course yellow! Full course yellow!" They are bits of @SMP_Racing #17 all over T1. #1000MSebring https://t.co/Xr4mm1vlDM
Viszont a verseny kései szakaszában Nathanaël Berthon, Thomas Laurent és Gustavo Menezes hármasát is utolérte a balszerencse, ami miatt még a legtöbb LMP2-es autó is elhúzott mellettük. A másik rebellionos autó is látott már szebb napokat azt megelőzően, hogy Mathias Beche balesetezett vele az ötödik órában, amikor egy lassabb autót próbált lekörözni. A DragonSpeed BR1-ese pedig váltóproblémák miatt kényszerült feladni a viadalt.
Az LMP2-esek mezőnyében a Jackie Chan DC Racing győzedelmeskedett, igaz, a csapat egyik szeme sírt, míg a nevetett, mivel a bajnokságban vezető és a pole pozíciót megszerző #38-as egység (Ho-Pin Tung, Stephane Richelmi, Gabriel Aubry) reményei elektronikus meghibásodás következtében igencsak hamar szertefoszlottak, viszont a csapat másik autóját David Heinemeier Hansson, Jordan King és Will Stevens győzelemre vitték, megelőzve a Signatech Alpine Orecáját, illetve a Pastor Maldonadót is a soraiban tudó DragonSpeed csapatot.
A GT-kategóriákban pedig ismét tarolt a Porsche, mind a Pro-kategóriában, mind pedig az amatőrök mezőnyében: előbbiben a #91-es számú 911 RSR volt az etalon Gianmaria Brunival és Richard Lietz-cel, utóbbiban pedig a Dempsey-Proton Racing versenyzői – Christian Ried, Matthew Campbell és Julien Andlauer – pezsgőzhettek a dobogó legtetején.
Már csak két forduló van hátra az idényből, amiket ráadásul két olyan helyszínen fognak lebonyolítani, ahol a szezon elején már járt a mezőny: Spában és Le Mans-ban. Az utolsó előtti fordulónak az előbbi helyszín ad majd otthont május 4-én, ami Alonsóék 15 pontos előnyben várhatnak Lopezékkel szemben.
A sebringi 1000 mérföldes futam végeredménye:
null
null
Fotó: Toyota Gazoo Racing Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.