Az előző napok kisiklásai után, Charles Leclerc-rel a volánnál visszatért az élre a Ferrari: s mint kiderült, valóban hiába jósolták azt, hogy a 2019-es autók lassabbak lesznek, ugyanis annyira gyorsak lettek, hogy a monacói már ahhoz is közel járt, hogy megdöntse a pályacsúcsot Barcelonában. Mindeközben ezúttal a Red Bullnál ütött be a krach: Pierre Gasly összetörte a Honda-hajtású RB15-öst.
Kijelenthető, hogy az elmúlt két tesztnap nem éppen a Ferrari szája íze szerint alakult: kedden a hűtőrendszer ellenőrzése, szerdán pedig Sebastian Vettel balesete – amiről kiderült egyébként, hogy amiatt következett be, hogy egy idegen tárggyal való érintkezés hatására eltört a felni – miatt esett el több órányi kilométergyűjtési lehetőségtől a maranellói együttes, azon belül főképp Charles Leclerc. A fiaskókat követően a Ferrari úgy döntött, hogy módosít a tesztbeosztásán, aminek értelmében a monacói pilótát kapta meg a csütörtöki napot teljes hosszában, négyszeres világbajnok német csapattársa pedig pénteken körözhet.
Viszont csütörtökön megfordult a Ferrari szerencséje, ugyanis Leclerc 139 körrel és egy 1:16.231-es idővel zárta a hetedik tesztnapot – apróbb szépséghibát jelent viszont, hogy 20 perccel a délutáni etap leintése előtt lerobbant az SF90 a GP3- és F2-bajnok alatt, ami megbízhatóság szempontjából némileg aggodalommal töltheti el az olaszokat.
Leclerc mellett csak Alexander Albon tudott bemenni 1:17 alá, de bő hat tizeddel elmaradt a ferraristól, igaz, mindketten azonos – a C5-ös – gumikon érték el legjobb idejüket. A Toro Rosso újoncát a McLarené követte: Lando Norris szintén a legpuhább abroncsokkal futotta meg egyéni legjobbját, maga mögé utasítva Pierre Gasly-t.
A Red Bull számára jól indult a nap, viszont az ebédszünet utáni szakasz hamar véget ért a Milton Keynes-i alakulatnak, legalábbis a pályán. Történt ugyanis, hogy egy órával a délutáni etap kezdete után Gasly egyszer csak elveszítette az uralmát a 9-es kanyarban, és eléggé keményen falnak vágta az RB15-öst – az eset kísértetiesen hasonlított Brendon Hartley tavalyi balesetére, igaz, az a nagydíjhétvége folyamán történt. A francia már másodjára tört autót az előszezonban, csütörtökön ennek ellenére negyedik lett.
Mögötte a Renault-pilóták végeztek, Daniel Ricciardo két tizeddel legyőzte Nico Hülkenberget, míg Lance Stroll a hetedik helyen egy megállást is elkönyvelhetett a Racing Point autójával. A kanadait Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) és Romain Grosjean (Haas) követte, utóbbi viszont csak 16 kört tudott megtenni, miután az utolsó óráig kipufogóproblémák hátráltatták a munkáját.
A Mercedesnél szokás szerint a hosszú etapok voltak főszerepben, miközben a Williams is elég aktív napot zárt ismételten, ezúttal George Russell-lel. A brit újonc a 11. legjobb idővel megelőzte Kevin Magnussent és Valtteri Bottast, akik legjobb idejüket a C3-as gumikon érték el.
A pénteki nap folyamán sor kerül az idei F1-es előszezon utolsó napjára, legközelebb pedig már csak a bő két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíj alkalmával lesz lehetőségük a csapatoknak arra, hogy pályára gördüljenek.
A hetedik tesztnap végeredménye:
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal