IMSA - ALONSÓÉK A 6. HELYRŐL INDULHATNAK DAYTONÁBAN
IMSA 2019: Daytona 24h - Időmérő edzés

50913137_1889258321201503_5148113591018192896_n.jpg

Noha a ROAR eredményei alapján sokan inkább a Cadillaceket tartották esélyesebbnek, az első három pozíciót a rajtsorrendről döntő időmérő edzésen mégis csak egy Mazda, valamint a Team Penske Acurái bérelték ki. Fernando Alonsóék egysége a hatodik rajtkockába kvalifikált.

Ami meg az időmérő edzés menetét illeti, annak elején még Mazdán belüli házi csatára lehetett számítani, aminek folyamán a #77-es autó bizonyult erősebbnek azt követően, hogy Oliver Jarvis három 1:34 alatti köridőt is futott, amik közül a legjobbja egy 1:33.695 lett. Azonban a következő percekben az #55-ös Mazda elé mindkét Penske-Acura-egység befurakodott – második lett a Rossi-Castroneves-Taylor trió, harmadik pedig Montoya, Pagenaud és Dane Cameron egysége –, így a Jarvis, Timo Bernhard, René Rast és Tristan Nunez négyese megkaparintotta a pole-t, míg Jonathan Bomarito, Olivier Pla és Harry Tincknell hármasának be kellett érnie a negyedik rajtkockával.

dxtslx7uwaav2-z.jpg

A lassabb mazdás egység mögött az Action Express Racing #31-es Cadillacje zárt, amit az IMSA regnáló prototípus-bajnoka, az ex-F1-es pilóta Felipe Nasr vezetett a kvalifikáción, viszont megelőzte Fernando Alonsóékat és a Wayne Taylor Racinget. Ez némi vigaszt jelenthet az AER csapatának, ugyanis a másik autójuk csak a DPi mezőny végéről startolhat azután, hogy Filipe Albuquerque-nek féktűz miatt fel kellett adnia az időmérőt.

Az LMP2-ben James Allen révén a DragonSpeed #81-es Orecája került a pole-ba, megelőzve az #52-es, a PR1/Mathiasen Motorsports által indított Orecát, miközben a DPi-kategóriában szereplő CORE-Nissant is maguk mögé utasították nem kis meglepetésre.

Egészen kiélezett volt a küzdelem a GT Le Mans-kategóriában, amelyről az is tanúskodik, hogy az első négy helyen négy különböző márka végzett: az élen a #911-es Porsche végzett, legyőzve Jan Magnussenék Corvette-jét, a #67-es Fordot és Davide Rigonék Ferrariját. A GT Daytonában pedig mindössze néhány század döntött az elsőség sorsáról a #13-as Ferrari és a #33-as Mercedes között, előbbi javára.

A daytonai 24 órás szombaton este 20:35-kor rajtol el magyar idő szerint, és értelemszerűen vasárnap ugyanekkor intik le. A futamot magyarországi televíziócsatorna nem tűzi műsorra, ellenben az imsatv.imsa.com oldalon élőben figyelemmel lehet kísérni az eseményeket.

Az időmérő edzés végeredménye:

null

null

Fotó: Wayne Taylor Racing / Facebook (Brian Cleary/BCPix.com), Mazda Motorsports / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1214590172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása