F1 - NÉGY ÉV HUZAVONA UTÁN FIZETTÉK KI A CATERHAM DOLGOZÓIT

kamui_kobayashi_f1_grand_prix_russia_practice_n7twwz9bz9nx.jpg

A 2014-es szezont követően került csődeljárás alá a Caterham F1 Team, amivel párhuzamos a mezőnyből is elillant a kiscsapat. Ehhez képest a több mint kétszáz alkalmazott csak nemrégiben kapott kézhez némi kárpótlást az elmaradt bérek miatt, egy hosszas jogi hercehurcát követően.

2010-ben, még Lotus néven mutatkozott be a Forma-1-ben a Caterham csapata, amely a 2011-es és a 2012-es szezon között ment át a névváltoztatáson, majd a 2014-es szezon vége felé csődeljárás alá került. Ekkor a Smith & Williamson csődbiztosai vették kézbe a stafétabotot a csapatnál – ami egyébként még csak a pontszerzésig sem jutott el –, ami után a Caterham az amerikai és a brazil hétvégét is kihagyta, Abu Dhabiban pedig csak az autósportos közösség összetartó erejének és ebből adódó támogatásának köszönhetően állhatott rajthoz, és mint kiderült, ez jelentette a hattyúdalt. Ugyanis valamennyi, a csapat megmentésére irányuló kísérlet zátonyra futott, így annak dolgozói más csapatoknál vagy adott esetben más szériákban néztek új állás után, a csapatfelszerelést pedig elárverezték a csődbiztosok.

A motorsport.com a minap megjelent cikkében arról számolt be viszont, hogy a kialakult helyzet miatt fizetés nélkül maradt 216 dolgozónak hosszas jogi procedúra eredményeként kártérítést tudott fizetni a csődeljárást végző cég, a Caterham TUPE-szabályozásai alapján. Erre azt követően kerülhetett sor, hogy az utolsó vagyontárgyak is új gazdára találtak, valamint lezárták az adóügyeket. Az pontosan nem derült ki, hogy az alkalmazottak mennyi pénzt is kaptak végül, de jelentések szerint az igény 217495,06 fontról szóltak a követelések.

A Smith & Williamson állítása szerint a kártérítésre jogosultak maximum 800 fontnyi ellentételezést kaphatnak kézhez, ami négy hónapnyi fizetésnek fel meg, amikhez még hozzájönne a fizetett szabadságok (maximum hat hétig), valamint azok a kifizetések, amelyek az üzemi nyugdíjellátásból halmozódtak fel.

Ennek ellenére azonban még akadnak hitelezők is, akikkel szemben rendezetlen számlái vannak a csapatnak – a csődbiztosok legutóbbi, októberi jelentés alapján huszonöt hitelező várja még a pénzét, összesen 66,8 millió font értékben. A Smith & Williamson munkatársai remélik, hogy egy kisebb összeghez a hitelezők is hozzájuthatnak a következő hat hónapban.

Az adminisztrátorok jelentéséből az is kiderül, hogy 2014 novembere és 2018 augusztusa között összesen 713502 fontot fizettek ki, és még 15-30 ezer fontnyi kiadásnak néznek elébe.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6714589054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása