Eric Néve, a DG Sport Compétition csapatmenedzsere egy interjúban elárulta, hogy a WTCR-t illetően „a Peugeot kihúzta a dugót a konnektorból”. A belga csapat más alternatívák után néz jelenleg.
2018-ban a WTCR mezőnyében mindössze két Peugeot-t láthattunk a rajtrácson, a franciák gyári támogatását élvező DG Sport Compétition színeiben és a volánnál Aurélien Comte-tal, a Peugeot fejlesztőpilótájával, valamint Mato Homolával – a francia és a szlovák versenyző számára, ha nem is alakult gördülékenyen a szezon, egy-egy győzelem azért összejött. Viszont sokáig és viszonylag nagy körökben állandó találgatások tárgyát képezte az, hogy a Peugeot gyári támogatása miben is merült ki – ennek kapcsán a DG Sport Compétition részéről Eric Néve árulta le az igazságot a Motorzaj.hu-nak adott interjújában.
„A Peugeot kihasználta a 2018-as WTCR szezont, hogy bemutassa, mi mindent lehet elérni a 308 TCR-rel. Ezt a programot ők azzal támogatták, hogy az autókat a rendelkezésünkre bocsátották, adtak alkatrészeket és Aurélient. A csapatnak a működési költségeket kellett előteremtenie” – tisztázta a kérdést a belga csapat menedzsere.
Azonban jelen állás szerint idén Peugeot 308 TCR csak abban az esetben lesz a mezőnyben, ha valaki abszolút privát csapatként indít nem egyet, hanem – az idei szezonra életbe lépett szabálymódosítások értelmében – kapásból kettőt.
Ugyanis Néve azt is elmondta, hogy a franciák 2019-ben már nem kívánnak gyári támogatású programot futtatni a WTCR-ben annak költségessége miatt: „Ami a WTCR-t illeti, a Peugeot kihúzta a dugót a konnektorból. Jelenleg olyan, alacsonyabb szintű programok után néznek, mint a TCR Europe. Mivel gyakorlatilag lehetetlen összerakni egy WTCR-programot gyári támogatás nélkül, más alternatívák után kell néznünk a 2019-es szezonra, hogy ott lehessünk a rajtrácson.”
Az interjúban szó esik még arról, hogy mi szükséges ahhoz, hogy összerakjunk egy élhető WTCR-programot, valamint arról, hogy mivel tölti a napjait Néve, amikor nem a csapat világkupás projektjének megmentésén fáradozik. Az interjú teljes terjedelmében elolvasható médiapartnerünk, a Motorzaj.hu oldalán.
Fotó: Landek Norbert / Braking News Motorsport, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.