Németországi sajtóértesülések szerint a Honda és a szimulációkat végző osztrák partnere, az AVL összerúgták a port. A szakítás érzékényen érintheti a Red Bull-t és fiókcsapatát is.
Az AutoBild információi szerint bajba került a Red Bull és a Toro Rosso, ugyanis a Honda – ami 2019-től már mindkét energiaitalos csapatnak biztosítja az erőforrást – szakemberei az idei konstrukció kifejlesztése folyamán zátonyra futottak, ugyanis összevesztek az osztrák AVL-lel, pontosabban annak projektvezetőjével. A cégről – amely az elmúlt időszakban a fejlesztéseket és a szimulációkat elvégezte a japánoknak – tudni érdemes még, hogy korábban a Ferrarival is együttműködött, azonban az olaszokkal is egy idő után borússá vált a kapcsolat, így az is szakítással zárult.
A szakítás hírét megerősítette a Red Bull motorsport-részlegének tanácsadója, Dr. Helmut Marko is, aki azt is elárulta, hogy a Mercedes korábbi guruját, Mario Illient felkérte arra, hogy segítsen a Hondának megoldani a motorral kapcsolatos problémákat, amik közül a legnagyobb kétségkívül a belsőégésű erőforrást (ICE) érinti, mivel azon a részen folyamatosan vibráció lép fel. Azonban a svájci szakember sem talált ellenszert a problémára, ahogyan a Renault megbízhatatlan és gyenge erőforrásán sem tudott segíteni.
Úgyhogy jelenleg a Honda maximális kapacitáson pörögve, házon belül igyekszik menteni a menthető, viszont Marko még a kialakult helyzet ellenére sem adta alább a 2019-es célkitűzéseit: „A Honda már most megelőzte a Renault-t, és ez csak jobb lesz 2019-ben. Minden rendelkezésre áll Maxnak ahhoz, hogy a csúcsra törjön. Ő folyamatosan fejlődik, úgyhogy úgy tűnik, hogy semmi sem szabhat neki határt.”
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.