F1 - VERSTAPPEN SIMÁN NYERT MEXIKÓBAN, HAMILTON 2018-BAN IS VILÁGBAJNOK
Forma-1 2018: Mexikói Nagydíj - Futam

f1-ves-ham.jpg

Már a rajtnál átvette a vezetést rosszabbul rajtoló csapattársától, a dobogós helyért harcolva és idén nyolcadjára kieső Daniel Ricciardótól Max Verstappen, és ettől a ponttól fogva szinte érinthetetlen volt a holland elsősége, így az idei Mexikói Nagydíj leintése után is a dobogó legtetején ünnepelhetett. A Mercedes mindeközben elgumizta a futamot, de a negyedik hely is bőven elegendő volt ahhoz, hogy 2008, 2014, 2015 és 2017 után 2018-ban is világbajnokká koronázzak – ezzel pedig megtört a hungaroringi átok. Azonban a konstruktőri bajnokság még nyitott matematikailag.

A 2013-as Amerikai Nagydíj óta és így a hibridkorszakban is első alkalommal sorakozhatott fel két Red Bull az első sorba, csak ezúttal már Daniel Ricciardóval és Max Verstappennel, miközben a második sorból Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, azaz a két matematikai bajnokaspiráns várhatta a rajtot – igaz, a brit a 70 pontos előnyével megkönnyebbülve várhatta az idei tizenkilencedik Forma-1-es Nagydíjat. Csak két dologra kellett figyelnie az ötödik világbajnoki cím megszerzéséhez: hogy Vettel ne nyerjen, vagy legalább hetedikként érjen célba.

Formula 1 on Twitter

⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ IT'S LIGHTS OUT IN MEXICO!!! #MexicoGP �� #F1

Mindenki nagyon tartott a rajttól a Mexikói Nagydíjat megelőzően, azonban a mezőny épségben átvészelte az első kanyart és az addig vezető 890 métert. Daniel Ricciardo a pole-ban csúnyán beragadt az indulásnál, miközben Lewis Hamilton bombarajtot vett, azonban végül Max Verstappen fordult elsőként. Mögöttük még a másik Mercedesszel Valtteri Bottas is próbált helyezkedni, de aztán a kör későbbi felében pozíciót veszített Sebastian Vettellel szemben. A másik finn, az Austinból győztesként távozott Kimi Räikkönen számára sem volt egy diadalmenet az első két kör, miután a rajt után a két Renault közé esett vissza.

Az első kanyarkombináció kijáratán azért volt bőven kontakt, aminek eredményeként korai boxlátogatásra kényszerült Brendon Hartley és Esteban Ocon – utóbbi autójáról leszakadt az első vezetőszárny egyik fele, miután összeakadt Nico Hülkenberggel, amit aztán Fernando Alonso gyűjtött be. A rózsaszín alkatrész végül igencsak hamar problémát is okozott a spanyolok kétszeres világbajnoka az ötödik körben kiállni kényszerült a 10-es kanyarnál, ami egy rövid időre aktiválta is a virtuális biztonsági autót.

SoyMotor.com on Twitter

¡Abandono de Alonso, se ha llevado por delante una pieza de un Force India! https://t.co/hox3ih0ett https://t.co/TiVIEqDodu #F1 #MexicoGP #F1ESTA

A következő körökben Verstappen bő öt másodperces előnyt épített ki Hamiltonnal szemben, akinek a nyakára rá is esett Daniel Ricciardo. Azonban az előzésre nem került sor, merthogy a 12. kör elején a brit mercedeses nyitotta a tervezett kiállások sorát, majd Bottas is követte őt a brackley-i gárda garázsa felé, ezzel kizárva annak lehetőségét, hogy az ausztrál Red Bull-pilóta a bajnoki éllovas elé vágjon. Egy körrel később azonban Ricciardót is kihozták, így maradt a sorrend köztük. A 14. körben Verstappen is kerékcserére adta a fejét az élről kiállva, így ideiglenesen a Ferrarik vették át a vezetést.

Mindeközben a pontszerző zóna végén Marcus Ericsson és Sergio Pérez találtak egymásra: a mexikói többször is nekifutott az előzésnek, de végül az RPFI-Mercedesszel körbe tudta autózni a Sauber svédjét a 15. kör elején, sok-sok helyi néző nagy-nagy örömére. Egy körrel később Verstappen utolérte Räikkönent, átvette tőle a második helyet. A Ferrari finnje kis idő múlva már Hamilton és Ricciardo kettősét tartoztatta fel: a brit a 17. körben az első összetett kanyarkombinációban átrágta magát a 2007-es világbajnokon, majd másodpercekkel később a Red Bull versenyzője is követte őt. A két ferraris végül a 18. fordulóban tudta le a kiállását, ami után Vettel a 4., Räikkönen pedig a 6. helyre térhetett vissza.

Grande Prêmio on Twitter

Solta a música dos Trapalhões https://t.co/r6cmGoN13f #GPnaF1��

A következő körökben elcsendesedtek a kedélyek, valamennyi versenyző szenvedett a gumik (nem) tapadása miatt, mialatt a huszonötödik körben Lance Stroll már másodjára jött ki a depóba, azonban távozáskor elsodorta a Williams-csapat egyik szerelőjét, aki a fenekére és a hátára huppant a garázs előtt – őszintén reméljük, hogy jól van.

Formula 1 on Twitter

⚠️ Virtual Safety Car ⚠️ Sainz has ground to a halt in the stadium - that's his race done ❌ #MexicoGP �� #F1

Néhány kör múlva felzárkózott Ricciardóra Vettel, mialatt a lekörözöttek hadán próbált átkelni az ausztrál és a német. A párbaj végül az újabb virtuális biztonsági autós fázis szakította félbe, amire Carlos Sainz leállása miatt volt szükség: a spanyol minden bizonnyal műszaki hiba okán kényszerült arra, hogy félreparkoljon Renault-jával a stadionrészen. A 32. körben aztán ismét a zöld zászlók léptek érvénybe, két körrel rá, a célegyenesben pedig Vettel elhúzott a DRS segítségével, miközben a csatájukat Charles Leclerc és Sergio Pérez viaskodása is befolyásolta, amiből először a monacói sauberes került ki győztesként, de aztán a helyi hős visszaszerezte a pozíciót.

A 39. körre Vettel Hamiltont is utolérte, és az előzés sem váratott magára sokáig: a ferraris német a célegyenesben viszonylag könnyedén lépett fel a második pozícióba, mondjuk, hozzá kell tenni azt, hogy Hamilton kiemelkedően küszködött a gumikopással.

Két körrel később háromra emelkedett a kiesők száma: a harmadik spanyol anyanyelvű versenyző, Sergio Pérez is kiállni kényszerült, miután egyszer csak irányíthatatlanná vált alatta az autó, így beriszált a boxba, és 30 körrel a leintés előtt feladni kényszerült hazai futamát. Eközben csapattársa, Esteban Ocon újabb akcióba bonyolódott, összeakasztva bajuszát Brendon Hartley-val, aminek következtében a franciának az első szárnya, az új-zélandinak meg a padlólemeze rongálódott meg – a macska-egér játék látszatát felöltő küzdelem az előkelő 13. helyért zajlott, a kontaktot körökkel később meg már górcső alá is vették a stewardok.

Formula 1 on Twitter

LAP 41/71: Look away home fans � @SChecoPerez is OUT - a brake problem ends his participation � #MexicoGP �� #F1

Sky Sports F1

GET TUNED IN! This was the moment when Sebastian Vettel passed Lewis Hamilton for second place in the Mexican GP Sky Go: http://skysports.tv/YLEF8r Live blog: http://skysports.tv/12CEQO

Hamilton szenvedése ezalatt tovább folytatódott, így rövidesen Ricciardo megérkezett a #44-es számú Mercedes mögé. A csata végül a 47. körben dőlt el, miután az ausztrál az 1-es kanyarban hibába hajszolt a britet, akinek ezután nem volt más választása, mint a boxkiállás, ám előtte Vettel is teljesítette a második kiállását. Egy körrel később a másik mercedeses, Valtteri Bottas is alternatív útvonalon teljesítette az első három kanyart, alulmaradva a Räikkönennel szembeni csatában. A 49. körben Verstappen is kilátogatott a pitbe, amit követően az élre tért vissza a holland, majd Bottas is kijött.

Formula 1 on Twitter

LAP 62/71: Oh no, what's this � Smoke from Danny Ric's car #MexicoGP �� #F1

Az élcsapatok pilótái közül egyedül Ricciardo nem tett egy második kitérőt a box felé, így nemsokára ismét megkapta maga mögé Vettelt, aki aztán – a lekörözöttek közreműködésével – néhány körre leszakadt, majd az 56. körben már újra szorosan haladtak egymást mögött az egykori csapattársak. Aztán az ausztrál Vettel hibájának köszönhetően ismét egérutat nyert, de mind hiába: a 62. körben ugyanis megint cserbenhagyta a technika… Ezzel folytatódott az ausztrál egészen hihetetlen 2018-as pechszériája, nyolcadik kiesését könyvelhette el – a célegyenes végi bukótérben félrehúzódott RB14-es miatt a harmadik VSC-fázis is elkerülhetetlennek bizonyult, amit kihasználva Bottast egy harmadik kerékcserére is kirántották a Mercedesnél.

Max Verstappen pedig 2017 után idén is megnyerte a Mexikói Nagydíjat, megszerezve pályafutása ötödik és idei második győzelmét, továbbá megelőzve a Ferrari versenyzőit, Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent. Lewis Hamilton meg a negyedik helyen célba érve megszerezte az ötödik világbajnoki címét is: 2008, 2014, 2015 és 2017 után ismét a brit zárja a szezont a legtöbb ponttal a neve mellett, kiegyenlítve Juan Manuel Fangióval az örökranglistán. Csakhogy ezúttal megtörte a 2005 óta tartó hungaroringi átkot is – utoljára Michael Schumacher mondhatta el magáról 2004-ben, hogy világbajnoki évében a Magyar Nagydíjat is megnyerte.

F1

����� Lewis Hamilton has done it... FIVE-time world champion!

Az ötödik helyen Bottas már körhátrányban látta meg a kockás zászlót, míg a mögötte célba érők már kettőt kört kaptak a győztestől, sőt Grosjean hármat is. A finn mögött Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, a szezon negyedik – azeri – versenye óta első pontjait szerző Stoffel Vandoorne, Marcus Ericsson, illetve Pierre Gasly tették teljessé a TOP-10-et.

Viszont a Mercedes még nem világbajnok, így a konstruktőri bajnokavatás legalább két hetet, a Brazil Nagydíjig tolódott.

A Mexikói Nagydíj végeredménye:

f1_2018_mex_r.jpg

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool, Daimler Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5814329315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása