F1 - RICCIARDO NEVETHETETT A MEXIKÓI IDŐMÉRŐ VÉGÉN
Forma-1 2018: Mexikói Nagydíj - Időmérő edzés

ap-1xatubrg91w11_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

Daniel Ricciardo legfőbb ismertetőjegye a végtelenül széles, már-már fogkrémreklámba illő vigyor. Azonban ezt az elmúlt hónapokban nem láthattuk túlságosan gyakran a különböző műszaki hibák révén rendre küzdelmessé vált versenyhétvégék miatt. Viszont a mexikói időmérő edzésen fordult a szerencse, és szinte a semmiből húzott elő egy pole-időt az ausztrál, századokkal megverve és ezzel pályafutása első rajtelsőségétől elütve csapattársát, Max Verstappent. A Red Bull Racing a 2013-as Amerikai Nagydíj óta először örülhet első rajtsornak.

Kisebb meglepetésekkel vette kezdetét a Mexikói Nagydíj időmérő edzése, ugyanis a Q1 nem a szabadedzéseken uralkodott Max Verstappen, hanem a Mercedes és azon belül is annak a Valtteri Bottasnak az elsőségét hozta, akinek az autójába vissza kellett szerelni egy korábbi belsőégésű motort a harmadik szabadedzés utolsó perceiben jelentkezett hidraulikai meghibásodást követően. A finn az addigi körrekord megdöntve, 1:15.58-as idővel zárt az élen, alig egy tizedet adva csapattársának, míg a két Red Bull csak a két Ezüst Nyíl mögött és Sebastian Vettel előtt tudott végezni.

A ferraris német már a szakasz elején felhívta magára a figyelmet egy fűnyírással, de ebből a négyszeres világbajnoknak érdemi hátránya nem adódott. Emellett a 18 perces etap krónikájához hozzátartozik az is, hogy a versenybírák tartották magukat ígéretükhöz, és a 11-es kanyarban elkövetett pályahagyásokat köridőtörléssel „jutalmazták” – ennek az első áldozata Fernando Alonso lett, aki egy komolyabb megbicsaklást követően került a fehér vonalon kívülre, de végül tovább slisszolt a 14. helyen a Q2-ben. Ellenben nem sikerült a továbbjutás Romain Grosjeannak (Haas), Stoffel Vandoorne-nak (McLaren), illetve a két Williams-pilótának.

A kvalifikáció második szakaszában igazán az utolsó két-három perc alakult érdekesen, ahogyan a legtöbb versenyző hiperlágy gumikkal felvértezve és a pálya folyamatos javulását kihasználva gyors egymásutánban javított a köridején. A Q2-t mindenesetre Verstappen zárta az élen 1:15.640-nel, amitől Hamilton négy, Vettel pedig 75 ezreddel maradt el. A ferraris mögött Daniel Ricciardo (Red Bull), Bottas, Kimi Räikkönen, valamint a Renault és a Sauber pilótái férkőztek be a továbbjutást érő pozíciókba a leintésig.

Ez viszont Esteban Ocon (Force India), Fernando Alonso (McLaren), Sergio Pérez (Force India), valamint a Toro Rosso-pilóták búcsúzást jelentette – mondjuk, utóbbiak közül Pierre Gasly pályára sem lépett, ugyanis motorkomponenscserék miatt így is, úgy is a mezőny végéről kell majd indulnia.

A zárószakasz első felvonásában záporoztak a gyorsabbnál gyorsabb köridők, aminek a végén Max Verstappen tört az élre 1:14.785-tel, mögé Vettel, Hamilton és Ricciardo sorakoztak fel. Azonban a fináléban csak ketten tudtak javítani az élmenők közül: Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton. Előbbi 1 perc 14.759 másodperc alatt ért körbe a mexikói pályán – ezzel 26 ezreddel megelőzte Verstappent, akinek esetében még várat magára az első pole, míg Ricciardo pályafutása során a harmadikat szerezte meg.

ap-1xb5w7mbd2111_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

Mindenki Verstappen-pole-ra számított, de jött Ricciardo, és kiénekelte a sajtot a holland szájából.

Az ausztrálnak már kétségkívül szüksége volt egy – főleg ennyire váratlanul jövő – sikerre, miután az elmúlt hónapjait műszaki meghibásodások, és ebből adódóan balul alakult időmérők és versenyek jellemezték. Most viszont ismét széles vigyort láthattunk az arcán. És ez a Red Bull pit wall-ján sem volt másképpen, ugyanis a Milton Keynes-i együttes utoljára utolsó bajnoki évében, 2013-ban, az Amerikai Nagydíjon tudta kibérelni az első rajtsort.

A bikák mögött a második sorba Hamilton és Vettel, a harmadikba meg Bottas és Kimi Räikkönen kvalifikáltak. Mindeközben a hetedik helyért való csatában Charles Leclerc-t mind a két Renault legyőzte, így Hülkenbergé és Sainzé a negyedik sor, míg a jövőre már ferraris színekben versenyző monacói és csapattársa, Marcus Ericsson az ötödik rajtsorból várhatják a piros lámpák kialvását.

A Mexikói Nagydíj közép-európai idő szerint vasárnap 20 óra 10 perckor fog elrajtolni, azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy előtte, hajnalban 03:00-ról 02:00-ra kell állítani az órákat, ugyanis kezdetét veszi a téli időszámítás. A versenyt az M4 Sport élőben fogja közvetíteni.

Az időmérő edzés végeredménye:

img_20181028_063940.jpg

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1314327383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása