Egyelőre beigazolódni látszanak Michelisz Norbi suzukai hétvégével kapcsolatos várakozásai, mivel a BRC magyar versenyzője legjobb hyundaiosként kezdte a hétvégét – sokáig vezetett is, de végül ötödikként végzett, míg valamennyi márkatársa még a TOP-10-ből is kiszorult. Eközben a valamennyi krumpliszsákjuktól megszabadult DG-Peugeot-k szárnyaltak: Mat’o Homola és Aurélien Comte is az első három közt zártak, mialatt az Audik is viszonylag jó tempót diktáltak – legalábbis ahhoz képest, hogy a Hyundaiokhoz hasonlóan megkapták a betonkeverőt.
Noha Japánt a Felkelő Nap országának tartják, az első szabadedzés kezdetekor a néhány hete még a Forma-1-es Japán Nagydíjnak otthont adott suzukai pályán már javában délelőtt volt, miközben idehaza, Közép-Európában csakis a nagyon nagy fanatikusok másztak ki az ágyukból egy, péntekre virradó éjjeli órán. Azonban, akik így tettek, katartikus élményben lehetett részük, ugyanis a félórás gyakorlás úgy vette kezdetét, hogy (majdnem) a komplett világkupás mezőny dupla sorfalat alkotott a boxutcában, amin keresztülhajtva és elsőként gördülhetett pályára az a Tiago Monteiro, aki 415 napnyi kényszerszünetet követően térhetett vissza a világszintű túraautó-bajnokságba.
Sorfalat állt a mezőny Tiago Monteirónak az FP1 kezdetén, majd a portugál a hosszú kihagyás ellenére kapásból megverte a csapattárs Tom Coronelt – kár, hogy mindez csak a 22. helyre volt elegendő.
Sokáig Michelisz Norbi vezette az FP1-et, azonban az utolsó percek hajrájában több pozíciót is veszített, végül az ötödik helyen végzett, nyolc tizedmásodpercet kapva Mat’o Homolától, a DG Sport Compétition szlovák pilótájától, aki 2:13.087-tel lett edzéselső, mialatt csapattársa, Aurélien Comte is eléggé előkelő helyen, harmadikként zárt – így a két Peugeot közrefogta Comte druszáját, Aurélien Panist, aki az Audi maximális WTCR-ballasztot eredményezett hízókúrájára fittyet hányva a második lett a Comtoyou Racing gépével.
Esteban Guerrieri is befért a Münnich-Hondával Norbi elé, aki olyan szinten legjobb hyundaiosként kezdett második kedvenc pályáján, hogy az övé volt az egyedüli i30-as, ami befért az első tízbe, aminek sorrendje Denis Dupont-nal (Comtoyou-Audi), Mehdi Bennanival (SLR-Volkswagen), Pepe Oriolával (Campos-Cupra), John Filippivel (Campos-Cupra) és Nathanaël Berthonnal (Comtoyou-Audi) lett teljes.
Ami a több hyundaiost illeti, Gabriele Tarquini (BRC) egy tizenkettedik hellyel kezdte a hétvégét, míg az Yvan Muller Racing versenyzői, Yvan Muller és Thed Björk a 18-19. helyeken zártak. A nagy nevek közül kiszorult a TOP-10-ből még Rob Huff (SLR-Volkswagen), Jean-Karl Vernay (WRT-Audi), valamint Monteiro, akik a 13., a 15. és a 22. legjobb időt futották meg. A Boutsen Ginion Racing egyébként eléggé gyászosan teljesített az első edzésen, mivel Tom Coronel is csak a 23. lett – így a két hondás az alfás újonc, Luigi Ferrara mögött és a komplett sessiont kihagyó zengős pilóták előtt zárt.
Mindkét zengős kihagyta az FP1-et, méghozzá eléggé szokatlan okból kifolyólag.
Mint kiderült, Nagy Norbi és Szabó Zsolti még a pálya területére sem mentek ki, merthogy nem volt mivel. A csapat szállításáról gondoskodó jármű ugyanis nem érkezett meg ahhoz a hotelhez, ahol meghúzódott a magyar csapat, nagyjából 25 kilométerre az aszfaltcsíktól.
A folytatásra viszonylag hamar, magyar idő szerint 4 óra 25 perctől sor kerül.
Az első szabadedzés végeredménye:
Fotó: Jean Michel Le Meur és Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal