DTM - TÖRTÉNELMI GYŐZELMÉVEL RAST JÁTÉKBAN MARADT!
DTM 2018: Hockenheimring II. - 1. futam

a1812460_large.jpg

DTM-történelmet írt a szombati első futamon a Hockenheimringen René Rast, ugyanis ötödik győzelmét szerezte meg sorozatban. Ezzel a német audis a bajnoki reményeit is életben tartotta, mivel Gary Paffett a negyedik, Paul di Resta meg csak a nyolcadik helyen ért célba.

Már az első kör végén sor került egy várható helycserére az élen azt követően, hogy a két mercedeses, Lucas Auer és Gary Paffett jó rajtot fogtak az első sorból, így alig pár kilométer után már a 2005-ös bajnok brit vezette a futamot. Paffett bajnoki éllovas márkatársa, Paul di Resta is nyert egy pozíciót a hajtűkanyarban az audis Robin Frijns ellenében, ellenben René Rastot lerajtolta Augusto Farfus a BMW-vel.

René Rast nemsokára azonban meg tudta előzni Farfust és Auert is, viszont a hatodik körben Paul di Resta nagyon rosszul helyezkedett egy csatában, aminek eredményeként Robin Frijnsszel és Timo Glockkal szemben is veszített egy-egy pozíciót, visszaesve a hatodik helyre, miután Auer műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a futamot. Viszont a skót két kör múlva feljött ötödiknek, ugyanis Frijnsnek vissza kellett adnia a pozíciót, ezzel maga elé engedve Glockot és Farfust is. Ezt követően Di Resta Farfust próbálta megelőzni, de egészen a 11. körig nem tudott a brazil elé kerülni, viszont ennek az volt az ára, hogy alaposan megtizedelte a DRS-nyitási lehetőségeit.

Kettő körrel később a bajnokesélyesek közül Rast jött ki elsőként a boxba, majd egy körrel később Paffett, még eggyel később pedig Di Resta is követte a példáját. A 16. körben Rast a melegebb gumikon előzési pozícióba került, a hajtűben meg is támadta Paffettet, de elfékezte magát, így a brit visszajött elé. Azonban ezáltal a német audis jobban tudott kigyorsítani, így két kanyar múlva ismét előzött, és ezúttal már meg is tudta tartani a vezetést. A 23. körben azonban Paffett a hajtűkanyar után külső íven helyezkedve fogást talált Raston, majd a belső íven a mercedeses pozíciót fogott. Viszont a német audisnak sem kellett a szomszédba mennie egy kis ravaszságért, mert egy körrel később a visszafordító előtt váratlanul irányt váltott, de végül a szokásos helyen tudta visszaszerezni a vezetést.

Negyedórával a verseny vége előtt pályára lépett a biztonsági autó, mivelhogy Augusto Farfus a hajtűkanyar előtt elhagyta a vezetőoldali ajtaját egy koccanást követően. Az elhullott ajtóért egy bátor pályamunkás beszaladt, mialatt a brazil BMW-s egy hosszas szerviz ellenére ki kellett állnia. Az újraindításnál az élen nem történt változás, viszont Glock megelőzte a harmadik helyért a mercedeses Daniel Juncadellát, aki egy alternatív taktikával verekedte magát előre a 13. helyről indulva. A spanyol mellett nemsokára elment Loic Duval is, aki az indianapolisi startnál a pályát elhagyó Di Restát is megelőzte, aki így visszaesett hatodiknak.

A 30. körben két kulcsfontosságú előzés is történt: Di Resta ismét visszaszorult a hatodik helyre Juncadella elegendő manővere ellenére, mivel Frijns átverekedte magát rajta, Timo Glock meg Paffettet utasította maga elé. Két körrel később Frijns is Paffett elé került, mert a 2005-ös bajnok előtt pont annyival lassult be Glock a visszafordítóban, hogy ezzel a másodperc töredékéig ugyan, de megtörje a lendületet. Azonban Di Restának is kijutott a „jóból”, mivel az utolsó percben két audis – Nico Müller és Mike Rockenfeller – is megelőzte.

Az utolsó körökben Frijns diktált irdatlanul nagy tempót, de Rastot márkatársi mivoltából kifolyólag már nem előzte meg, így a német zsinórban ötödik győzelmét aratta DTM-történelmet írva, míg a dobogó legalsó fokára Timo Glock állhatott fel, amivel a német idén ötödjére zárt a TOP-3-ban, és először a hungaroringi hétvége óta. Paffett kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, Di Resta meg a nyolcadikkal – közöttük három audist, Duvalt, Rockenfellert és Müllert intette le a kockás zászló. A pontszerző zóna Bruno Spenglerrel és Edoardo Mortarával lett teljes.

Ami meg a bajnoki pontversenyt illeti, Gary Paffett immár 239 pontot számlálva két pontos lemaradását hat pontos előnnyé kovácsolta Di Restával szemben, Rast meg csak 15 pontra van a némettől – úgyhogy továbbra is az a kérdés, hogy közülük ki válik kétszeres bajnokká vasárnap.

Vasárnap a harmadik edzést reggel 9-től, a második időmérőt 12:10-től, az idényzáró versenyt pedig 15:05-től bonyolítják le, amelyek közül az utóbbit élőben adja az M4 Sport.

Az első futam végeredménye:

dtm_2018_hoc2_r1_2.jpg

Fotó: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5014299263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása