F1 - RIVÁLISA AKADT A PIRELLINEK, ÉS NEM A MICHELIN…

dtm-1531662594.jpg

A RaceFans értesülései szerint két gumigyártó is jelentkezett a 2020-tól 2023-ig szóló időszakra kiírt tenderre: a Pirelli legújabb riválisa a Hankook.

Immár 2011 óta a Pirelli a Forma-1 hivatalos és kizárólagos gumiszállítója, amely természetesen a 2019 utáni évekre is megőrizné a címet. Azonban az olasz-kínai gumicég ilyen jellegű ambícióinak a Hankook tehet keresztbe, amely szintén leadta a jelentkezését az FIA-nál a tenderre. A Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, a Liberty Media rövidesen tárgyalásokat kezdeményez valamennyi féllel, ami után értesíti az FIA-t, hogy melyik gumigyártó is lett a „kiválasztott”.

„Megerősíthetem, hogy kereskedelmi tárgyalásokat folytatunk két gumiszállítóval is” – nyilatkozta a RaceFans hasábjain a sportág szóvivője.

A Hankook korábban még sosem volt jelen a Forma-1-ben, azonban a Német Túraautó Bajnokságban és a Forma-3-as Európa-bajnokságban már hosszú-hosszú évek óta látja a csapatokat gumiabroncsokkal. A dél-koreai gyártó motorsport divíziója nem adott választ a szakoldal kérdéseire.

Mint az ismeretes, kissé érdekesen alakították a soron következő gumitendert, ugyanis 2020-ban még a 13 colos kerekeket lehet használni a formulaautózás királykategóriájában, egy évvel később viszont azok helyét a 18 colosak fogják átvenni. A kerékméret változtatásával párhuzamosan a gumimelegítő paplanok használatát is betiltják majd.

Mario Isola, a Pirelli motorsportos részlegének igazgatója a tenderben konkretizált célokat „kihívásokkal teli”-nek hívta, főleg ami a 2021 és 2023 közötti időszakot illeti: „18 col, nincsenek paplanok, ez jó sok. És ugyanakkor komplikált is, mert sok részletet adtak meg, és nemcsak a gumikopás szempontjából. A gumikopás a legláthatóbb, nagy érdeklődés is övezi. De sok paramétert adtak meg a munkaterületről, a gumiabroncs teljesítményéről és keménységéről is.”

A Michelin pedig még egy hónappal ezelőtt egyértelművé tette, hogy nem kíván visszatérni a Forma-1-be a tenderközi gumiváltás és a magas degradációs gumik miatt.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3514255083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása