Az ötödik szezonban a Formula-E-be versenyző HWA – sok másik csapathoz hasonlóan – még adós versenyzői felállásának ismertetésével, azonban az e-racing365 értesülései szerint már kezd tisztulni a kép: a szakportál értesülései szerint a Mercedes a jelenlegi DTM-felállásából menekíthet át egy-két versenyzőt. Jelen állás szerint a legnagyobb esélyesek a túraautós széria bajnokságát vezető Gary Paffett, illetve a Forma-1-et is megjárt Pascal Wehrlein.
Mint az ismeretes, a Mercedes merőben átszervezi a motorsportos programját, ugyanis valamivel több mint egy hónap múlva hátat fordít a Német Túraautó Bajnokságnak (DTM), két hónappal rá meg már a Formula-E mezőnyét erősíti HWA néven. A német márka túraautós versenyzői közül már többen is jelezték, hogy folytatnák pályafutásukat a Mercedes döntésétől függetlenül – viszont erre aligha a DTM-ben fog sor kerülni, mivel az Audi és a BMW is nyilvánvalóvá tette azóta, hogy nem kíván a rivális márkától versenyző(ke)t igazolni…
Azonban – amennyi hihetünk a legfrissebb sajtóértesüléseknek – a Mercedes részben megoldást találhat erre a problémakörre, mivel a Formula-E háza táján jól értesültnek számító e-racing365 úgy tudja, hogy a 2005-ös DTM-bajnok és a széria aktuális szezonjának jelenlegi éllovasa, Gary Paffett, valamint a túraautó-bajnokságban 2015-ben bajnokká koronázott és menet közben már a Forma-1-ben is két évet lehúzott Pascal Wehrlein alkothatják az elektromos sorozat második érájának első évében még a Venturi technikai támogatását élvező HWA felállását. A hivatalos bejelentés a német gárda októberben ejtheti meg.
„Úgy gondolom, hogy 50 százalékig még függőben van a kérdés. Vannak jó ötletek, azonban az csak a következő hetekben dől majd el, hogy melyeket lehet megvalósítani közülük” – nyilatkozta a szakportál újságírójának, Sam Smithnek a vezérigazgatói pozíciót betöltő Ulrich Fritz, hozzátéve azt, hogy szerinte a kérdés végére még a valenciai előszezoni gyakorlást megelőzően pont kerül, amelyet október 16-a és 19-e között bonyolítanak le. Fritz azt is elárulta, hogy olyan versenyzőkre szeretnének szert tenni, akik rendelkeznek tapasztalattal autófejlesztésben.
A csapat céljai között szerepel az is, hogy még a szezon előtti teszt előtt pályára küldje a gépeit, amelyre az egy szezonon belül rendelkezésre álló hat filmes nap biztosíthat lehetőséget – a jelenlegi szabályok szerint egy-egy ilyen napon 50 kilométert lehet teljesíteni.
„A bejáratás még nem lett lefixálva, mivel ez az időbeosztásunkon múlik, mind a technikai, mind az építési részleg részéről. Az ötlet az, hogy tartsunk egy kicsi és rövid shakedownt a két autóval, de a részletek még nem tisztázottak” – mondta Fritz. A Mercedes DTM-projektjét is irányító szakember azt is felfedte, hogy a HWA technikai igazgatója, Franco Chiocchetti, valamint további néhány csapattag is megjelent a Venturi privát tesztjein az előző hónapok folyamán – egyesek teóriák szerint ezeket a gyakorlásokat meg is osztották a két csapat között.
Fotó: DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal