F1 - KÉT LOVAT EGY CSAPÁSRA: HAMILTON LEGYŐZTE A FERRARIKAT MONZÁBAN
Forma-1 2018: Olasz Nagydíj - Futam

lewis_hamilton_f1_grand_prix_italy_qualifying_xtoc2fwa08lx.jpg

Jött, látott, ütközött, talpon maradt, előzött és nyert – lényegében így szerezte meg monzai ötödik, idei hatodik és pályafutása 68. futamgyőzelmét Lewis Hamilton, aki így 30 pontosra növelte az előnyét a világbajnoki pontverseny élén. Sebastian Vettel az első körben koccant a Mercedes-pilótával, ami után a negyedik helyen rangsorolták végül, Räikkönen meg a fináléban nem bírt a brittel.

A 2017-es Monacói Nagydíj óta először indulhatott a pole-ból Kimi Räikkönen. A piros lámpák kialvását követően jól rajtolt a 2007-es világbajnok, miközben mellette a csapattárs Sebastian Vettel egy kicsit beragadt, de végül a két ferraris el tudott fordulni Lewis Hamilton előtt a célegyenes végén. Két kanyarral később azonban a brit mercedeses kívülről támadta Vettelt a második helyért, azonban a csata azzal végződött, hogy Hamilton kiforgatta bajnoki riválisát, aki így visszaesett a mezőny végére – néhány körrel később a versenybírák versenybalesetnek ítélték az incidenst.

Formula 1 on Twitter

Vettel � Hamilton Discuss... #ItalianGP �� #F1 https://t.co/XFAMIaNyEh

A kör végén azonban pályára gördült a biztonsági autó, amire monzai versenyen utoljára 2011-ben volt példa: ugyanis az első sikán előtt kutyaszorítóba került Brendon Hartley Marcus Ericsson által – összeütközött az új-zélandi és a svéd, aminek következtében a Toro Rossós törött jobb első kerékkel kiesett. Ezt kihasználva többen is kijöttek kerékcserére, Vettelnek pedig amúgy is muszáj volt, mert a Hamiltonnal való ütközetében megsérült az első szárnya.

A negyedik kör végén került sor az újraindításra, amelyet követően a szélárnyék segítségével Hamilton megelőzte Räikkönent az első helyért, de a Roggia-sikánnál a finn visszatámadt és visszaszerezte a vezetést a Mercedes-pilótától. Mindeközben hátrébb Vettel megkezdte a felzárkózást: a 13. körre a 11. helyig kapaszkodott fel; Magnussen Pérezzel, Ricciardo meg Gaslyval koccant.

Aktuálissá váltak a 20. kör környékén a boxkiállások, amelyeket megelőzően a Mercedes kétszer is boxkiállást színlelt. A 21. körben aztán Räikkönen kijött cserélni, Hamilton meg csak a 28.-ban – a brit azonban így is csak a Ferrari mögé tudott visszatérni. A Mercedesnél ezután Bottas – aki ekkor értelemszerűen még nem volt kint cserélni – azt az utasítást kapta, hogy tartsa fel Räikkönent; az utasításnak eleget is tett a finn, ugyanis amikor a 36. körben kilátogatott a depóba, Hamilton már egy másodpercen belül volt a 2007-es világbajnokhoz képest.

Formula 1 on Twitter

LAP 43/53: � Contact between Verstappen and Bottas at Turn 1 - stewards are investigating... #ItalianGP �� #F1

Nemsokára Bottas utolérte a harmadik helyen haladó Max Verstappent. A finn mercedeses több támadást is indított a Red Bull-versenyző ellen, majd, a 43. körben Bottas kívülről próbálkozott az első sikánban, Verstappen kitessékelte egy határozott mozdulattal a pályáról – az esetért az FIA azonnal vizsgálni kezdte a hollandot, később pedig öt másodperces időbüntetéssel szankcionálta.

Räikkönennek eközben a verseny utolsó negyedében rohamosan kopni kezdtek a gumiabroncsai, így Lewis Hamilton a 45. kör elején, a célegyenes végén megelőzte a finnt a DRS segítségével, átvéve a vezetést! A hátralévő körökben pedig a finn pilótának esélye sem volt arra, hogy a 2013-as Ausztrál Nagydíj után ismét versenyt nyerjen a száguldó cirkuszban. Hamilton végül 8.7 másodperces előnnyel szerezte meg monzai ötödik, idei hatodik és pályafutása 68. sikerét.

Formula 1 on Twitter

LAP 45/53: Hamilton makes his move on Raikkonen, and takes the lead � @MercedesAMGF1 "Nice work, eight laps to go" #ItalianGP �� #F1

Räikkönen bejött másodiknak, Verstappen öt másodperces büntetésének köszönhetően pedig Bottas lett a harmadik és Vettel a negyedik. A Red Bull pilótáját ötödikként rangsorolták, mögötte Romain Grosjean (Haas), a két Force Indiás – Esteban Ocon és Sergio Pérez –, Carlos Sainz (Renault) és Lance Stroll (Williams) tette teljessé az első tíz sorrendjét.

A kanadai mögött és a pontszerzőkön kívül még Sergey Sirotkin (Williams), Charles Leclerc (Sauber), Stoffel Vandoorne (McLaren), Nico Hülkenberg (Renault), Pierre Gasly (Toro Rosso), Marcus Ericsson (Sauber) és Kevin Magnussen (Haas) látták meg a kockás zászlót. Hartley-n mellett még Daniel Ricciardo (Red Bull) és Fernando Alonso (McLaren) voltak azok, akik nem tudták befejezni a versenyt – előbbi motorhiba, utóbbi meg ismeretlen probléma miatt.

Két hét múlva, Szingapúrban jön a folytatás, amelyet Hamilton 30 pontos előny birtokában vár a világbajnoki pontverseny élén.

Az Olasz Nagydíj végeredménye:

Formula 1 on Twitter

CLASSIFICATION (LAP 53/53): @LewisHamilton clinches a 68th career victory #ItalianGP �� #F1

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3114217779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása