DTM - DI RESTA NYERT, PAFFETT BETLIZETT A TÖRTÉNELMI FUTAMON
DTM 2018: Misano - 1-2. szabadedzés, 1. időmérő edzés, 1. futam

dtm-1535238583.jpg

Misanóban rendezték a Német Túraautó Bajnokság első éjszakai versenyét, amelynek során nem volt hiány drámákból: Gary Paffett, a bajnokság éllovasa egy nagyon buta hiba miatt egy biztos dobogót bukott el, miközben Paul di Resta győzelemre vitte a Mercedest – így a 2005-ös bajnok nem olyan régen még behozhatatlannak tűnő előnye egyetlenegy pontnyira zsugorodott.

Igencsak különleges hangulat uralkodik a DTM idei hetedik helyszínén, az olaszországi Misanóban, ugyanis amellett, hogy a versenyzők a legtöbb sessiont éjszakai, villanyfényes körülmények között teljesítik, erre a hétvégére a mezőny egy egészen különleges, inspiráló és az akaratereje, valamint a küzdeni akarása miatt már-már legendás versenyzővel egészült ki, Alessandro Zanardi személyében – mint az ismeretes, az olasz versenyző 17 évvel ezelőtt, egy CART-versenyen szenvedett óriási balesetet, amelyet követően mindkét lábát amputálni kellett, ami miatt most is egy speciális, kézi vezérlésűre átalakított BMW-t terelget.

Greené a nyitóedzés Misanóban

dtm-1535217700.jpg

Még a pénteki esti órákban sor került a DTM első éjszakai bevetésére az első szabadedzés keretein belül, amely az audis Jamie Green elsőségét hozta- a Rosberg-csapat versenyzője az 1:29.407-es idejével majdnem három századmásodperccel előzte meg az Abt-pilóta Robin Frijnst, míg a harmadik helyére a regnáló bajnok René Rast ért oda. S miután Loic Duval lett a negyedik, Nico Müller meg az ötödik, az ingolstadti márka kibérelte az első öt pozíciót.

Legjobb BMW-s pilótaként az újonc Joel Eriksson zárt a hatodik helyen, két mercedesest, Edoardo Mortarát és Lucas Auert, valamint márkatársát, a kétszeres bajnok Marco Wittmannt megelőzve. Az első tíz sorrendje a bajnokaspiráns Paul di Restával egészült ki, miközben riválisa, Gary Paffett csak a tizenötödik helyen kezdett, egy másodperccel elmaradva Greentől.

A vendégpilóta Zanardi 19 kört teljesített és a 19. köridő fűződik a nevéhez – azonban az a 2.6 másodperces lemaradás egyáltalán nem sok első nekifutásra, hiszen az idei év korábbi részében, Mattias Ekström egyfordulós visszatérésének alkalmával bebizonyosodott, hogy ezekkel az autókkal elég nehéz igazán gyorsan menni folyamatos kilométergyűjtés nélkül.

Négy Mercedes az élen a második edzésen, ezredre azonos időt ment Paffett és Wickens

dtm-1535148461.jpg

Szombaton, a késő délutáni órákban és eső mosta körülmények között bonyolították le a második tréninget, amelyet Gary Paffett és Pascal Wehrlein is 1:46.071-es idővel zárt, ám a brit hamarabb szelte át a célvonalat, így az övé lett az edzéselsőség. Mögöttük két márkatárs, Paul di Resta és Daniel Juncadella végzett, két BMW-st, Marco Wittmannt és Timo Glockot megelőzve.

A korábbi Forma-1-es pilóta mögött a mercedeses Edoardo Mortara zárt, két audis, Robin Frijns és Nico Müller előtt, a tizedik helyet pedig az újonc Philipp Eng csípte el a BMW-vel. Alex Zanardi pedig az utolsó helyről elmozdulva a 18. helyen végzett, körülbelül két másodperces lemaradással és a márkatárs Joel Erikssont legyőzve.

Fölényes Di Resta-pole az első időmérőn

dtm-1535223597.jpg

DTM-es viszonylatban szokatlanul nagy, 469 ezredmásodperces előnnyel szerezte meg idei második pole pozícióját Paul di Resta a misanói első kvalifikáción, amelynek során az égi áldás továbbra sem kímélte a 19 fősre gyarapodott mezőnyt. Az 1:46.826-os kört futó skót mögött a márkatárs Edoardo Mortara lett a második, René Rast pedig annak ellenére, hogy többször is vezetett, végül „csak” a harmadik lett az Audival.

A regnáló bajnokot az aktuális éllovas, Gary Paffett követte a negyedik pozícióban, míg a harmadik rajtsort a BMW-s Timo Glock és a mercedeses Lucas Auer kapkodták el. A TOP-10 Mike Rockenfellerrel (Audi), Pascal Wehrleinnal, Augusto Farfusszal (BMW) és Daniel Juncadellával lett teljes. Alessandro Zanardi tizenkilencedik lett a BMW-vel, 3.7 másodperccel elmaradva Di Resta idejétől.

A nehéz kondíciók ellenére különösebb fennakadás nélkül zajlott le az időmérő, persze, néhány versenyzőnek – többek között Phillip Engnek, Paffettnek, Rastnak és Loic Duvalnak – meggyűlt a baja a vizes kerékvetőkkel, amely miatt láthattunk pár pályaszéli kóborlást.

Di Resta nyert, Paffett betlizett a történelmi versenyen – már csak egy pont köztük a különbség!

Szombaton, a késő esti órákban sor kerülhetett minden idők első éjszakai DTM-futamára – ekkorra már el is távozott a misanói pálya fölül az eső lába, azonban eléggé komoly foltokban még nedves volt az aszfaltcsík.

Nem fogott valami rajtot a pole-ból Paul di Resta, így eleinte úgy tűnt, hogy Edoardo Mortara a Mercedesszel átveheti a vezetést, de aztán a skót az 1-es kanyarban kívülről autózta körbe az olaszt, aki elé még a negyedik helyről remek indulást produkáló Gary Paffett is bejött. Mögöttük, a negyedik helyért komolyabb csata alakult ki az első kör folyamán: a rajtnál eléggé lassan megmozduló Timo Glock támadta René Rastot, ám a 2017-es bajnok mellett nem csak a sárga BMW, hanem Lucas Auer Mercedese is elhúzott a 12-es kanyarnál.

dtm-1535238403.jpg

Eléggé hamar sor került az első kerékcserékre. Elsők között az audis Loic Duval és a BMW-s Philipp Eng vette a boxutca felé az irányt – ők a harmadik kör végén cserélték le esőgumijaikat slickekre. Egy körrel később Wittmann is kijött, miután Frijns pöccintésének jóvoltából megforgott a 13-as kanyarban, vele együtt Mortara és Glock is kilátogatott a pitbe. A vezető Di Resta - Paffett duó a hatodik kör végén döntött a kerékcsere mellett, majd ugyanebben a sorrend hagyta el a depót. Nem sokkal ezután mind Di Resta, mind Paffett utolérte Mortarát, de a brit csak kisebb, koccanásokkal járó kakaskodást követően talált utat az olasz márkatárs mellett.

A kilencedik körben pedig valóságos dráma zavarta meg az esti idillt: Paffett elfékezte magát a 9. körben a 8-as kanyarnál, aminek következtében leszaladt a pályáról, majd, amikor megpróbált visszatérni, összeütközött Mortarával és közvetve Philipp Enggel is. A baleset következményeként eltört Paffett kormánya, így a britnek fel kellett adnia a futamot.

A félreállt Mercedes pályára küldték a biztonsági autót, amely csak a 12. körre állt ki a mezőny elől. Az újraindításnál Farfus megelőzte Daniel Juncadellát, aki aztán a négyes kanyarban elfékezte magát és lecsúszott a pályáról. Hátrébb viszont Jamie Green és Rast összeütköztek a BMW-s Bruno Spenglerrel, miközben Joel Eriksson Lucas Auert lökte ki – a svédet meg is büntették később. Spengler és Auer autója ott maradt a pályán, így egy kör után jöhetett is vissza a Safety Car.

Highlights Race 1 - DTM Misano 2018

Enjoy the highlights of the first ever DTM night race in Misano. ▶▶ SUBSCRIBE to the #DTM YouTube Channel now: http://bit.do/subscribeDTM ▶▶ More Race Action: DTM App: http://dtm.com/app Homepage: http://www.dtm.com Facebook: http://facebook.com/DTM Twitter: http://twitter.com/DTM Instagram: http://instagram.com/dtm_pics

Négy körrel később ismét érvénybe léptek a zöld zászlók – ekkor Di Resta megelőzte Enget és utolérte Farfust, aki – Juncadellával egyetemben – még nem volt kint kerékcserén. Di Resta a következő körben, a 8-as kanyarnál viszont elhagyta a pályát, így Eng visszaelőzte őt, s miután a 20. kör végén Farfus kijött a depóba, a vezetést is átvette a versenyben.

A 24. körre viszont Di Resta Mortarával a nyakán visszazárkózott Engre, aki látványosan elkezdett szenvedni a gumijaival. Egy körrel később, a 9-es kanyarban össze is csapott a trió, ami után Di Resta átvette a vezetést, Mortara meg feljött másodiknak. Eng ezután folyamatosan elkezdte veszíteni a pozíciókat: elment mellette Juncadella, Frijns, Duval, Müller és Glock is. A 29. körben Juncadella elektronikus probléma kénytelen volt félreállni a Mercedesével, mialatt a csapattárs Pascal Wehrlein legyűrte a szenvedő BMW-seket, Timo Glock és Eng személyében.

Robin Frijns az utolsó körökben bődületes tempót kezdett el diktálni, így az utolsó két percre fel is zárkózott Di Resta és Mortara kettősére, amelyet követően, az utolsó körben a holland audis előzéssel próbálkozott a 8-as kanyarban, de az olasz a Mercedesszel végül egészen a 13-as kanyarig tartott ki.

dtm-1535238577.jpg

Di Resta idén harmadjára tudott győzni a DTM-ben, amellyel egy pontosra csökkentette a hátrányát Gary Paffett-tel szemben az összetettben. Frijns pályafutása során először állhatott dobogóra, Mortara pedig bejött harmadiknak a két audis, Duval és Müller előtt. Az első tíz sorrendje Wehrleinnal, Glockkal, Enggel, Wittmann-nal és Mike Rockenfeller egészült ki. Zanardi a 13. helyen látta meg a kockás zászlót, aki összességében jó teljesítményt nyújtott, csak ki kellett jönnie egy nem tervezett boxkiállásra.

Az első futam végeredménye:

null

null

Közép-európai idő szerint 16:40-től jön a folytatás a harmadik szabadedzéssel, amelyet az időmérő edzés követ este 8 órától, míg a második versenyt 22:30-től rendezik meg. Valamennyi eseményt a DTM hivatalos YouTube-csatornáján élőben lehet figyelemmel kísérni, plusz a futamot élőben sugározza az M4 Sport.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr514203629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása