A csapat hivatalos indoklása szerint nem vezetői hiba okozta Lewis Hamiltont vesztét a Német Nagydíj időmérő edzésén, sőt inkább a hidraulika meghibásodása ok volt következmény helyett.
Drámai fordulatokban nem volt hiány a Német Nagydíj időmérő edzésén, ugyanis a Mercedes regnáló világbajnoka, Lewis Hamilton már a Q1 végén kiszállt a pole pozícióért vívott csatából, mivel hidraulikai hiba félre kellett állnia. Eleinte úgy tűnt a visszajátszások alapján, hogy a négyszeres világbajnok brit versenyző vesztét az okozta, hogy az 1-es kanyarban lesodródott a pályáról, majd, amikor visszatért a pályára, egy magasított rázókő megdobta a W09-esét, amely után annak a hátulja négyszer vágódott neki az aszfaltnak. Sőt, még maga a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is ezt hitte.
A kvalifikáció után a Sky Sports azonnal megkérdezte Hamiltont, hogy a kerékvető okozta-e a hibát – a bajnokság második helyén álló versenyző így felelt: „Nem, ugyanis eddig minden körben használtuk azt a rázókövet, méghozzá ugyanúgy. Ezúttal is áthajtottam a rázókövön, de épp azt megelőzően eltört a kormányom.”
Formula 1 on Twitter
Qualifying heartbreak for Hamilton � The defending champion tried everything to get his car back to the pits, but he will start the #GermanGP from 14th on the grid https://t.co/9aebWvbn7q
Órákkal később az esettel kapcsolatosan a Mercedes szóvivője adott hivatalos tájékoztatást a csapat hivatalos Twitter-oldalán: „Volt egy meghibásodásunk az 1-es kanyarban, Lewis pedig áthajtott a „normális” rázókövön úgy, ahogy minden versenyző szokott az időmérő edzés ezen szakaszában. Majd, miután elment a kormányzása egy hidraulikus meghibásodás eredményeként, ugratott néhányat, ahogyan azt a televíziós közvetítésben is láthattuk és amely jelenetsorozatot az emberek a meghibásodás okának véltek, de igazából a következménye volt.”
Mindenesetre Hamilton csak a 14. helyről várhatja majd a holnap 15 óra 10 perckor kezdődő hockenheimringi versenyt – igaz, a mercedeses pilótának nem jelent újdonságot felzárkózni ezen a pályán, mivel négy évvel ezelőtt, 2014-ben egy, a kvalifikáción bekövetkezett fékhibát követően csak a 20. rajtkockából indulhatott, de ennek ellenére felállhatott a dobogó legalsó fokára.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szepipiktor 2018.07.22. 10:20:07
vasgyuszi 2018.07.22. 10:32:58
Fos blogmotor: nincsen egy bizonyos betü, az, amelyik olyan, mint az ü, csak pontok nélkül. Látom, az az elozo hozzászólónál is gond volt, lásd "megtdni". Még a poszt szövegébol sem tüdom idekopizni. Még lyen füra hibát ki látott?