TCR EU - JEAN-KARL VERNAY: "A TCR EUROPE-BAN EDZEK A WTCR-RE"

p7062982.JPG

A TCR International Series tavalyi bajnoka idén a szponzorjai kérése indul egyszerre a TCR Europe-ban és a WTCR-ben, ez azonban Vernaynek is kapóra jön, mert így több tapasztalatra tud szert tenni. Az audissal emellett beszélgettünk a korai pályafutásáról, a Le Mans-i sikeréről, a Tassi Attilával vívott bajnoki harcról, illetve arról, hogy mennyire lehet összehasonlítani a világkupa és az Európa-kupa mezőnyét.

Jelenleg talán Jean-Karl Vernay az egyik legsokoldalúbb versenyző a nemzetközi túraautózásban, mivel egyaránt rendelkezik formulaautós és endurance tapasztalattal. Csakhogy néhány komolyabb eredményt említsünk a túraautózás előtti időkből: 2009-ben második lett a Forma-3-as Makaói Nagydíjon, egy évvel később pedig bajnokká koronázták az IndyCar előszobájában, az Indy Lights-ban, 2013-ban pedig a GTE Am-kategóriában megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt Raymond Narac-val és Christophe Bourret-vel.

Két csendesebb év után a francia a TCR nemzetközi bajnokságában folytatta, a Leopard Racing Team színeiben, Stefano Comini csapattársaként. Három futamgyőzelmével a harmadik lett összetettben első nekifutásra, majd egy évvel később két győzelemmel legyőzte a bajnoki címért Tassi Attilát.

img_0154_1.JPG

A 30 éves versenyzővel a Hungaroringen, a TCR Europe legutóbbi helyszínén készítettünk interjút, amelyet egy, a sokszínű karrierjével kapcsolatos kérdéssel kezdtünk, mégpedig azzal, hogy az open-wheel vagy a zárt karosszériás versenyző számára az élvezetesebb.

„Mindegyik jó móka, de ami egészen más és igazán szép, az az endurance versenyzés, amelynek világában olyan nagyon futamokon indulhat az ember, mint amilyen a Le Mans-i 24 órás. S noha itt rövid versenyeket futunk, ugyanúgy kihívást jelent és nagy csatákban sincsen hiány. De mindent imádtam, amit csináltam, nincs is preferenciám” – felelte Vernay.

A makaói és a tengerentúli siker ellenére egészen gyorsan és egészen váratlanul félbeszakadt a formulaautós karrierje, ugyanis bő egy évvel később már egy helyi Porsche-kupában bukkant fel. Annak kapcsán, hogy ez miért alakult így, a következőket nyilatkozta a Braking News Motorsport hasábjain: „A legfőbb ok a pénz volt, ugyanis az IndyCarba jó sok pénzzel és szponzorral kell jelentkezned, egy év pedig 4-5 millió eurót kóstált volna. Azonban én nem rendelkeztem ezzel a támogatói háttérrel, hiába volt magas a bajnokságon belül pénzdíjazás, de az a 1.5 millió euró sem volt elegendő. Az egyetlen esélyem az lett volna, hogy a Ganassi, a Penske és az Andretti csapatok egyikénél folytatom, de erre akkoriban nem volt lehetőségem.”

p7062979.JPG

„Az egy nagyon jó verseny volt és megnyertük” – idézte fel a Le Mans-i emlékeit azzal a bizonyos 2013-as futammal kapcsolatosan. – „A huszonnégyből tizenkét órát vezettem, azaz közel a verseny felét én töltöttem a volánnál. Ráadásul mindezt hiba nélkül, gyors és kiegyensúlyozott voltam. S mint azt mindannyian tudjuk, szép dolog Le Mans-ban dobogóra állni.”

S ahogyan azt már említettük, a tavalyi év végén egészen a dubaji szezonzáróig húzódott a bajnoki harc a TCR Nemzetközi Szériában, amelynek a végére már csak két várományos maradt, Vernay és Tassi személyében – a két arab versenyt követően pedig a francia ünnepelhetett bajnoki címet.

„Egy eléggé kemény szezon volt, mert az autónk nem volt a leggyorsabb, így egyenletes és okos teljesítményt kellett nyújtanom, az erős pontszerzésekre koncentrálva azért, hogy legyen esélyünk. Szerintem jó munkát végeztünk, Tassiék is jó munkát végeztek, aminek eredményeként Attila eléggé közel volt. Csakis a több tapasztalat miatt nyertünk mi” – értékelte a tavalyi szezonját és a bajnokságért vívott párbajt.

img_1909.JPG

Jean-Karl Vernay idén viszont egyszerre két bajnokságban, a WTCR-ben és a TCR Europe-ban is versenyez. A kettős szereplése apropóján arról kérdeztük, hogy a világkupában mekkora segítséget jelent az, hogy az Európa-kupában is részt vesz – kérdésünkre a következő választ adta a Leopard Lukoil Team pilótája: „A támogatóim akarták, hogy mindkét bajnokságban versenyezzek. A TCR Europe-ban a legtöbb versenyen felállhattam a dobogóra és idáig csak egy hétvégét kellett kihagynom. A legjobb formámat próbálom nyújtani mindkét szériában, mialatt a TCR Europe-ot a WTCR-re való edzésként használjuk – a fókusz továbbra is a világkupán van. A pályán eltöltött extra időt arra hasznosítjuk, hogy minden javítsunk és ennek ez is az egyetlen módja.”

Végül pedig arról érdeklődtünk, hogy meglátása szerint mekkora a különbség a két mezőny között. Az audis így felelt: „Itt is eléggé magas a szint, de nehéz egymással szembeállítani a két bajnokságot. Ugyanis a WTCR sokkal szorosabb, sokszor a különbség az első és a tizenötödik helyezett között körülbelül egy másodperc és a mezőny nagyját profi és gyári pilóták alkotják, akik már nyertek bajnokságot és nagy tapasztalattal rendelkeznek. Természetesen itt, az Európa-kupában is vannak jó versenyzők, de ők sokkal fiatalabbak és tapasztalatlanabbak. Mindkét szériában magas a nívó, de mindez csak tapasztalat kérdése.”

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4114112261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása