Talán ez lesz az egyik, ha nem a legfontosabb hétvége ebben az évben a TCR Europe-ban, ugyanis a mezőny, köztük Nagy Danival, Tassi Attilával és Jedlóczky L. Márkkal a Hungaroringen teszi tiszteletét – ráadásul a rendezvény ingyenesen látogatható!
Azt nem mondjuk, hogy az első három állomáson – Le Castellet-ben, Zandvoortban és Spa-Francorchamps-ban – könnyű dolga volt a fiainknak, viszont azt igen, hogy derekasan helytálltak a kihívások közepette annak ellenére, hogy a legnagyobb ellenségük talán a kiszámíthatatlan BoP-rendszer volt.
A bajnokság első két helyén meglógott a PCR-CUPRA-val Mikel Azcona és a Target Competition Hyundai i30-asával Dusan Borkovic – előbbi 95 ponttal vezeti a tabellát, utóbbi pedig 11 pontos lemaradásban van a második helyen annak dacára, hogy idáig csak neki sikerült egynél több futamot nyernie.
Ami a magyarokat illeti, mind Nagy Dániel, mind Tassi Attila kétszer állhatott dobogóra: a M1RA versenyzője a Paul Ricard-i nyitóhétvége versenyeit zárta a második, illetve a harmadik pozícióban, míg a HELL-KCMG Hondáját terelgető ex-M1RA-s Zandvoortban vitte véghez ugyanezt. Mégis Nagy van előrébb a pontversenyben, 54 ponttal jelenleg a 4. helyen áll, mindössze két egységgel elmaradva Jean-Karl Vernaytől; Tassi Attila pedig 44 pontjával a hatodik.
Jedlóczky L. Márk – akinek az idei éve kissé hullámzónak mondható abban a tekintetben, hogy a soron következő fordulón való részvétele általában az utolsó utáni pillanatban dől el, sőt a spái hétvégét ki is kellett hagynia – még tanuló fázisában van a JLG Motorsport által birtokolt és a Zengő Motorsport által szerelt CUPRA-val, de egyre javuló teljesítménye alapján úgy tűnik, hogy már nincs messze a pontszerzés. Mindenesetre most még egy 11. hely szerepel a neve mellett, mint legjobb eredmény, így a tabellán a 22. pozíciót foglalja el.
Azonban az eddig felsorolt pilótákon kívül még akadnak ismerős nevek a mezőnyben, amelynek tagja például a WTCR-ben is versenyző 2017-es TCR-bajnok, Jean-Karl Vernay, de ott van a rajtrácson Stefano Comini is, aki 2015-ben és 2016-ban legyőzhetetlennek bizonyult a nemzetközi TCR-bajnokságban.
Viszont nem csak a TCR Europe látogat ide, hanem az International GT Open és az Euroformula Open mezőnye is, így a hétvégén nagytúra- és formulaautókból sem lesz hiány. Előbbi kategóriában láthatunk majd BMW M6-ost, Audi R8 LMS-t, Ferrari 488 GT3-ast, Lamborghini Huracánt.
Ami pedig a legjobb ebben a hungaroringi rendezvényben, hogy a nézőtéri belépés ingyenes; ugyanakkor a paddock belépő – amelyet a helyszínen lehet már csak megvásárolni – ára naponta 4000 forint – de ezen kissé borsos ár ellenére is kijelenthető, hogy megéri jegyet váltani, mert szombaton és vasárnap is autogramosztást tart a M1RA tulajdonosa, aki egyben a WTCC 2012. és 2015. évi privát kiírásának győztese, valamint a BRC-Hyundai WTCR-pilótája, Michelisz Norbert.

A BoP-t illetően meg a Hyundai, a Honda és a CUPRA ezen a hétvégén inkább a könnyebb autók közé fog tartozni, viszont a motorerő-korlátozás – ami az alábbi táblázatban nincs feltüntetve – kisebb hátrányt mindenképpen jelent majd előbbi két gyártó autóinak esetében.
A hungaroringi TCR-fordulóra érvényes kompenzációs súlyok:
null
null
A hétvége menetrendje pedig a következőképpen alakul majd:
null
null
A programterv kapcsán még annyit szeretnénk hozzáfűzni, hogy a két TCR Europe-versenyről a Sport 1 is élő közvetítést biztosít.
FRISSÍTÉS: Nem három, hanem négy magyar versenyző lesz ott a TCR Európa-kupa rajtrácsán, ugyanis a Zengő Motorsport csatasorba állít egy DSG-váltós CUPRA-t is, Ficza Ferenccel a volánnál. A 22 éves szekszárdi születésű versenyző tavaly néhány futamon indult a nemzetközi bajnokságban egy, a Zele Racing által versenyeztetett SEAT Leónnal, illetve a Zengő-csapat KIA-jával; legjobb eredményét előbbivel érte el, amikor második lett a grúziai első futamon.
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal