Az első után a második tréning is úgy zárult, hogy az első két helyre a két mercedeses, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ért oda, miközben a Ferrari és a Red Bull is lépéshátrányban van az Ezüst Nyilakhoz képest.
A második szabadedzés a Red Bull Ringen már inkább a konstans versenytempó és az ezt szolgáló versenyszimulációkról szólt, így a sorrend elsősorban az első 45 perc során futott köridők alapján alakult ki.
Ezek alapján viszont ismételten a Mercedes kettős elsőségéről számolhatunk be: Lewis Hamilton 1:04.579-es körével majdnem három tizedet javított a délelőtti köréhez képest, amelyet követően, az ultralágy gumikkal teljesített hosszabb etapokon viszont masszív alulkormányozottságra panaszkodott a csapatrádión. Mögötte Bottas lett a második majdnem két tizedmásodperces lemaradásban, a harmadik helyen pedig ezúttal Sebastian Vettel zárt a Ferrarival.
A németek négyszeres világbajnokát a két Red Bull követte, Daniel Ricciardo – Max Verstappen sorrendben, mialatt Kimi Räikkönen megint csak a hatodik lett, s hátránya megközelítette a 7 tizedmásodpercet.
A finn küszködős edzésen van túl: szenvedett a tempóval az ultralágy gumikon, ráadásul még a 3-as kanyarban is volt egy megforgása. Viszont a versenyszimuláció során már valamivel jobban ment a 2007-es világbajnok.
Mögötte a Haas versenyzői, Romain Grosjean és Kevin Magnussen zártak; előbbi csupán 164 ezredmásodperccel bizonyult lassabbnak, mint Räikkönen. Magnussen eközben kalandos tréningen van túl: előbb volt egy kisodródása a 4-es kanyarban, majd elveszített egy darabot az első vezetőszárnyából, amikor kiszélesítette a 9-es kanyart, majd a boxutcában kellett megállnia, miután a csapat szerelői nem rögzítették megfelelően a jobb első kereket.
Az amerikai istálló mellett Pierre Gasly tempója is kiemelkedőnek számít, ugyanis a 2016-os GP2-bajnok annak dacára a 9. pozícióban zárt a Toro Rosso-Hondával, hogy beletört a bicskája a hírhedt spielbergi kerékvetőkbe. Történt ugyanis, hogy a francia egyszer csak kiszélesítette a pályát a 9-es kanyarban, aminek következtében eltalálta az egyik magasabb rázókövet, méghozzá nagyon rossz szögben, így törött bal első felfüggesztéssel volt hajlandó kievickélni a bukótérbe az utolsó kanyarnál.
„Eléggé különös volt, mert ugyan az első menés után éreztem vibrációkat a bal első részen, de amikor a csapat leellenőrizte az autót, mindent rendben talált. Utána a 9-es kanyarban alulkormányozottá váltam, ráhajtottam a kerékvetőmre és ott el is tört a felfüggesztésem. Nem igazán tudom, miért, de egy kicsit idegesít az, hogy nem tudtam teljesíteni a szabadedzést” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek Gasly a balesete után, amely miatt egy nagyjából öt percre még az edzést is félbe kellett szakítani piros zászlóval.
Kisebb meglepetésre a 10. helyen Stoffel Vandoorne zárt a McLaren-Renault-val, amely már a francia motorgyártó újításaival fut. Mögötte a gyári autóval Sainz – akinek Magnussenhez hasonlóan szintén volt egy kisebb kirándulása a 4-es kanyar kavicságyában – lett a 11., a sauberes Charles Leclerc és a Force India franciája, Esteban Ocon előtt.
Marcus Ericsson egy kisebb elfékezést követően a 3-as kanyar bukóterében tett egy rövidebb látogatást, de végül a 14. lett, Nico Hülkenberg Renault-ját, Sergey Sirotkin Williamsét és azt a Brendon Hartley megelőzve, aki az új szárnnyal felszerelt a Toro Rossóval a legtöbb kört tette meg az FP2 során, szám szerint 55-öt.
Fernando Alonso ismét egy olyan edzésen esett túl, amely semennyit sem segített motivációja radikális romlásának megfékezésében: egy padlólemezcsere után a 19. lett Sergio Pérez mögött és Lance Stroll előtt – utóbbi is eltöltött néhány másodpercet a pályán kívül, miután besokallt a 10-es kanyarban.
A pénteki napra véget ért a Forma-1-esek programja a pályán, a királykategória mezőnye legközelebb szombaton délelőtt, 11 órától hagyja el ismét a depót, a harmadik szabadedzés apropójából, amelyet élőben sugároz majd az M4 Sport.
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal