A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Ausztrália és Kanada után Ausztriában is beiktatott egy harmadik DRS-zónát az előzések megkönnyítése végett.
Ahogyan arról már annyi meg annyi alkalommal cikkeztünk, a Forma-1-ben már évek óta problémát jelent az előzések hiánya, különösképpen azóta, amióta 2017 elején komolyabb aerodinamikai változások mentek végbe – ezek által ugyan az autók látványosabbak lettek, de például két autó képtelen egymás mögött és egymáshoz közel haladni tartósan.
Az FIA pedig ezt próbálja valamelyest felszámolni, amelyet a jövőben esedékes esetleges szabályváltozások is jól mutatnak, de addig is kisebb módosítgatásokkal igyekszik enyhíteni a problémán.
Ennek érdekében van, hogy a szövetség meghosszabbít egy-két DRS-zónát, de van, hogy egy-két pályán kijelöl egy harmadik szakaszt is, amelyen belül lehetővé válik a hátsó szárny állítása.
Utóbbi forgatókönyv valósult meg a Red Bull Ringen is és az 1-es, valamint a 3-as kanyar közötti, emelkedős pályarészen is létesítettek egy extra DRS-zónát.

Így néz ki a Red Bull Ring vonalvezetése a három DRS-zónával. | Forrás: FIA
„Kialakítottunk plusz egy DRS-zónát Ausztriában, így három mérési és három aktiválási pont lesz, utóbbiból a legújabb az 1-es és a 3-as kanyar között” – idézi a versenyigazgató Charlie Whitingot a crash.net.
Azonban, hogy ez a törekvés mennyire lesz hatékony, az még kérdéses, mivel Ausztráliában és Kanadában speciel ez nem működött, mindkét helyszínen akciókban szegény versenyt láthattunk.
A Red Bull Ringen a másik két DRS-zóna lokalitása és hossza nem változott: az egyik zóna továbbra is a célegyenesben, a másik pedig a 3-as és a 4-es kanyar közti egyenesben helyezkedik el.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal