WEC - DOMINÁLT A TOYOTA A WARM UP-ON, ALONSÓÉK A 2. HELYEN
WEC 2018: Le Mans - Bemelegítő edzés

5b22e98ea5e20.jpg

A reggeli órákban megrendezték a 24 órás versenyt megelőző utolsó eseményt, amely a #7-es Toyota elsőségét hozta Kamui Kobayashi révén, két és fél tizedmásodpercet adva a #8-as autónak. S ugyan események nélkül zajlott le a 45 perc, azért a hibrid és nem-hibrid autók közötti négy másodperc valamelyest aggodalomra adhat okot.

Kamui Kobayashi, az egyszeres Forma-1-es dobogós 3:18.687-es köre révén a #7-es Toyota zárta az élen a szombat reggel órákban lebonyolított bemelegítő edzést. A japánnál valamivel több mint két tizeddel volt lassabb Sébastien Buemi 3:18.949-es idejénél, miközben a harmadik helyen a DragonSpeed #10-es számú gépe 3:23.039-cel több mint 4, azaz négy (!!!) másodpercet kapott.

Azonban a privát csapatok gépei között szorosnak ígérkezik a verseny, mivel Ben Hanley-ék mögött fél másodpercen belül végzett az SMP Racing #17-es és #11-es számú BR1-ese, valamint a közéjük befurakodó #1-es Rebellion-Gibson.

Mögöttük valamivel nagyobb lemaradással következik a #4-es ByKolles, valamint a Manor-istálló #5-ös számú Ginettája. A tréning során a #3-as Rebellion egy kört sem fejezett be az öt megkezdettből, a #6-os Manor-Ginetta pedig a boxutcát sem hagyta el.

Az LMP2-es géposztályban a Jackie Chan DC Racing Ligier-je állt az élre, köszönhetően az egyébként a Penske IMSA-csapatát erősítő Ricky Taylor 3:29.466-os köridejének és ezzel megelőzve a #36-os Signatech-Alpine-t, valamint a G-Drive Racing #26-os számú Orecáját. A Villorba Corse által indított 47-es Dallara és Felipe Nasr kései javításának köszönhetően Jackie Chanék másik autója csak az ötödik helyen végzett.

Érdekesség, hogy ugyan minden kategóriabéli versenygép pályára gördült a háromnegyedóra folyamán, azonban pont a pole pozíciót szerző #48-as Oreca nem tudott mért kört produkálni, miután a Dunlop-sikánnál Paul-Loup Chatin a sóderágyba tette az autót.

A GTE Pro-kategóriában pedig a tegnapi nap folyamán valamelyest belepiszkáltak a sokak számára a TCR-es túraautózásból ismerős és emiatt sokak által átkozott Balance of Performance-rendszerbe. A változtatások eredményeként a Porsche 911 RSR 10 kilogrammot hízott, míg a legközelebbi rivális, a Ford GT 8 kilót könnyült. A Corvette, a BMW és az Aston Martin is átesett egy fogyókúrán: a C7.R-ek öt, míg az M8 GTE-k és a Vantage GTE-k tíz kilóval könnyebben versenyezhetnek. Az Aston Martin emellett egy kisebb löketet kapott a motorerő terén is. Egyedül a Ferrari 488 GTE Evo tömege nem változott a géposztályban, viszont az olasz márka 1 kilogrammal növelheti az üzemanyag-fogyasztását.

Ami pedig az amatőr GTE-t illeti, a Porschék itt is átestek egy 10 kilós hízókúrán, míg az Aston Martinok 10 kilót könnyülhettek, a Ferrarik esetében pedig nem történt változás.

Na, de mi is történt a GTE-kategóriában a bemelegítő edzésen? A profik között a #69-es Ford GT végzett az első helyen, miután az utolsó pillanatban Scott Dixon előrukkolt egy 3:50.533-as körrel, ezzel leiskolázva a mögötte záró Ferrarikat, amelyek James Calado és az #51-es egység vezetésével a 2-3-4. helyeken zártak. A legjobb Porsche a #93-as volt ezúttal, amely a kategóriában csak a 6. lett, miközben a legjobb Aston Martin a 8., a leggyorsabb BMW pedig a 10. helyen zárt.

Az „amatőrök” között a #85-ös számú Keating/Risi-Ferrari zárt az élen, amellyel 1.6 másodpercet adott a #86-os Gulf-Porschének. Ezalatt a Dempsey-Proton Racing pole-ból induló, #88-as számú Porschéje nem teljesített mért időt.

A 86. Le Mans-i 24 órás magyar idő szerint délután 15 órakor rajtol majd el és mind a 24 órát élőben láthatjuk az Eurosport jóvoltából.

A bemelegítő edzés végeredménye:

null

null

Fotó: FIA WEC Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7614052062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása