Az elmúlt napokban a Haas F1 Team bejelentette, hogy mind Santino Ferrucci, mind Arjun Maini marad a csapat része 2018-ban is.
Ahogy a mondás tartja, "tudtuk, de nem sejtettük" - ugyanis a legtöbb médium már hetek óta biztosra vélte azt, hogy a Haas F1 Team a Romain Grosjean és Kevin Magnussen alkotta állandó versenyzői felállása után a junior különítményben sem eszközöl változtatásokat. Ezt a kannapolisi központú csapat végül az előző két napban, két különálló sajtóközleményben meg is erősítette, amelynek értelmében idén is Santino Ferrucci és Arjun Maini lesznek a fejlesztőpilóták az alakulatnál.

A csapat először Ferrucci maradását jelentette be, aki 2016 nyarán érkezett a Forma-1-ben a harmadik évét töltő gárdához. Azóta vezethette az autót az akkortájt megrendezett silverstone-i szezonközi teszten, majd tavaly, a hungaroringi gyakorláson is - a két teszt során az ifjú amerikai összesen 1900 kilométert tett meg.
"Örülünk annak, hogy Santino a Haas F1 Team-nél maradt, és már nagyon várjuk, hogy láthassuk a fejlődését a Forma-2-ben" - nyilatkozta a sajtóközleményben Günther Steiner, a Haas csapatvezetője. - "Santino egy fiatal és amerikai versenyző, aki komoly potenciállal rendelkezik, mi pedig nagyon támogatjuk a Forma-1-es vágyait."
"Amióta a Haas F1 Team része lettem, azt mondom, hogy az egyetlen célom az, amióta elkezdtem versenyezni, hogy Forma-1-es pilóta legyek és egy olyan amerikai versenyző, aki egy amerikai csapat színeiben megy, amely számottevő büszkeséggel töltene el. Úgy érzem, hogy a Haas F1 Team-nél jól felkészítettek az első teljes Forma-2-es évemre, amelyet a Tridenttel teljesítek. Ami meg a két csapatot illeti, úgy érzem, a legjobb helyen vagyok ahhoz, hogy sikeres legyek és egy nap bejussak a Forma-1-be" - mondta Ferrucci.
A 19 éves amerikai 5 évesen kezdett el gokartozni, 11 esztendős korában pedig már többszörös bajnok volt. A formulaautós versenyzést öt éve kezdte el, akkor a Formula 2000-ben debütált, egy évvel rá meg már a brit Forma-3-ban ment. 2015-ben pedig indult a Toyota Racing Series-ben és a Forma-3-as Európa-bajnokságon is.
2016-ban aztán bemutatkozott a GP3-ban a DAMS csapatával, amelynél másfél évet töltött el azt megelőzően, hogy tavaly a Trident színeiben rajthoz állt a Forma-2-es bajnokság utolsó 10 versenyén, szezon közben szériát és csapatot is váltva. Idén az amerikai a Forma-1 előszobájában - amelynek a szezonja a jövő hétvégén rajtol el és amely összesen 12 Forma-1-es versenyhétvégén lesz az egyik betétsorozat - és az olasz csapattal folytatja.

Csütörtökön pedig a Haas megerősítette Arjun Maini maradását is - a 20 éves indiai ekképpen kommentálta a hírt: "Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Haas F1 Team része lehetek. Az, hogy egy Forma-1-es programban érintett vagyok, számottevően előrébb vitte a tanulási folyamatomat, főleg abban a tekintetben, hogy mit kell csinálnom a pályán és a mérnökeimmel. Valójában már a GP3-ról F2-re váltás is segített ebben. A Haas F1 Team támogatásának köszönhetően pedig már egy újabb lépéssel közelebb vagyok ahhoz, hogy a Forma-1-ben versenyezzek."
"Arjun nagyon élvezte a tavalyi évet a GP3-ban, és idén is figyelemmel fogjuk kísérni a pályafutását a Forma-2-ben. Neki már történelme van a tekintetben, hogy bármelyik szinten is versenyez, sikeres. Mi pedig minden erőfeszítését támogatjuk" - mondta Günther Steiner.
Maini - aki tavaly csatlakozott az amerikai Forma-1-es gárdához - az első komolyabb gokartos eredményét 2007-ben érte el, amikor is megnyerte a Rotax Mini Max nemzeti bajnokságát. Az open-wheel világába pedig - Ferruccihoz hasonlóan - 2013-ban csöppent bele, és először az ázsiai Formula BMW Super Six Series versenyzett, majd egy évvel később a brit F4-et négy győzelemmel, tíz dobogóval, öt pole pozícióval és hat leggyorsabb körrel a második helyen zárt az összetettben. 2015-ben az új-zélandi Toyota Racing Series-t a negyedik pozícióban fejezte be, a mérlege pedig két futamgyőzelem, öt dobogós helyezés, három pole pozíció és két leggyorsabb kör volt.
2016-ban és 2017-ben meg már a GP3 mezőnyét erősítette, és az utánpótlás-bajnokságban eltöltött 29 versenyéből egyet megnyert, hármat a dobogón fejezett be, egyen pedig megfutotta a leggyorsabb kört.
Fotó: Zimbio, Haas F1 Team
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal