Egy év sem telt a 18 esztendős brit tehetség horrorisztikus balesete óta, a hétvégén újra autóba ül!
Kedden bombabejelentés látott napvilágot, miszerint a 18 éves Billy Monger először fog versenyezni élesben a tavalyi áprilisi, a Donington Parkban elszenvedett balesetét követően, amelynek következtében a pilóta mindkét lábát amputálni kellett.
A 11 hónappal ezelőtti időszakban az autó- és motorsportos közösség egy emberként állt Monger mellé, akinek a megsegítésére indított pénzgyűjtési akció keretein belül összesen 850 ezer fontot gyűjtöttek össze, amelybe többek között Lewis Hamilton és Jenson Button is beszállt egy jelentősebb összeggel.
Az elmúlt hetek a brit ifjonc több tesztet is lebonyolított a Carlinnal, amelynek során az autót a kormányon elhelyezett pedálok segítségével tudta irányítani - a jobb kezével gázt adott, míg a ballal sebességet váltott. A fékezést pedig a jobb műlábával vezérelte.
A kemény munka meghozta a gyümölcsét, ugyanis a Carlin tegnap bejelentette, hogy rajthoz állítja Mongert a hétvégén, a brit F3-as bajnok Oulton Park-i fordulóján, Nicolai Kjaergaard és a Renault Sport Academy-tag Sun Yue Yang csapattársaként, de még az is előfordulhat, hogy a csapattal korábban szintén tesztelő Clement Novalak is lehetőséget kap. A brit alakulatnak külön engedéllyel van lehetősége a négy autó indítására, ugyanis a szabályok szerint egyébként egy gárda maximum három gépet állíthat csatasorba.
"Monger egészen biztosan ott lesz a rajtrácson a hétvégén" - idézte a Carlin szóvivőjét a motorsport.com. - "Egészen hihetetlen az egész. Segít motiválni a csapatot, versenyképes is, és arra is megvan a potenciálja, hogy még többre vigye. Ennek elérésében pedig szeretnénk segíteni neki."
Fotó: motor1.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.