
A tesztek és a szabadedzések fényében kijelenthető, hogy kisebb meglepetésre nem Mercedes-győzelemmel indult a szezon, ugyanis a Ferrari egy kiváló stratégiával előnybe tudta hozni Vettelt Hamiltonnal szemben - így a németek négyszeres világbajnoka nyerte az év első versenyét, és harmadjára állhatott fel a dobogó legtetejére Ausztráliában. Vettel és Hamilton mellett még Räikkönen állhatott dobogóra, amellyel nem tört meg az ausztrál átok, ugyanis Daniel Ricciardo negyedikként ért célba, miután a finn minden támadását blokkolta.
Az újonnan eszközölt módosítások részeként az elmúlt évek hagyományaihoz képest szokatlan időben, magyar idő szerint 7 óra 10 perckor vette kezdetét a 2018-as Forma-1-es szezon első versenye, az Ausztrál Nagydíj, amelyre egészen 119 napot kellett várni a tavalyi évadot lezáró Abu-Dzabi Nagydíj óta.
Formula 1 on Twitter
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ It's LIGHTS OUT in Australia as 2018 gets underway! Follow the action here >> https://t.co/n7sXojqp4r #AusGP �� #F1
Amint kialudtak a piros lámpák, Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva meg tudta őrizni a vezetést a Mercedesszel a két Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel előtt. Ellenben a Red Bull versenyzője, Max Verstappen elveszítette a negyedik helyét a rajt utáni métereken, ugyanis Kevin Magnussen maga mögé utasította őt a Haas-Ferrarival. Az első kört megúsztuk bármiféle incidens nélkül, még a mezőny hátsó felében is szépen be tudtak sorolni egymás mögé a pilóták.
Formula 1 on Twitter
LAP 7/58: OUT ❌ Sirotkin stops out on track And Ericsson pulls into the pits to retire as well � #AusGP #F1
Hét kör után pedig már az első két kiesője is megvolt a versenynek: Sergey Sirotkin a Williams-Mercedesszel fékprobléma miatt állt ki, míg Marcus Ericsson (Sauber) esetében valamilyen motorikus meghibásodásra lehet gyanakodni, mivel a svéd arra panaszkodva állt ki a versenyből, hogy folyamatosan erőt veszít.
Formula 1 on Twitter
LAP 10/58 Max spins in pursuit of Magnussen and drops to P8 � #AusGP #F1
Három körrel később sokadjára is megpróbálta visszaelőzni Magnussent Verstappen, ám besokallt a holland, aki így a célegyenest követő jobb-bal kanyarkombinációban megpördült a Red Bull RB14-essel, visszaesve az ötödikről a nyolcadik helyre.
Formula 1 on Twitter
LAP 15/58 Pierre Gasly's first Australian Grand Prix comes to a smokey end �️ #AusGP #F1
A 15. körben újabb névvel bővült a kiesettek névsora: a GP2 2016-os bajnokának, Pierre Gasly-nak a Toro Rossójában egyszer csak fehér füstöt eregetett a Honda-erőforrás... Később a csapat megerősítette, hogy valóban a motor hibásodott meg, amely kissé meglepő azok után, hogy a japánok termékei bárminemű viszontagság nélkül abszolválták az előszezoni barcelonai gyakorlásokat.
A kerékcserék sorozata a 18. körben vette kezdetét, amikor is Hamilton és Räikkönen kapásból kijöttek kereket cserélni, de az élmezőnyből például Vettel kint maradt a pályán az ultralágyakon.
Formula 1 on Twitter
LAP 24/58 Magnussen retires! � The Haas driver pulls off after a stellar drive in P4 #AusGP #F1
Formula 1 on Twitter
LAP 26/58 Surely not! Grosjean in the second Haas also pulls over! A double-points finish quickly sours, and both cars are out #AusGP #F1
Azonban nem sikerült minden csapatnak sallangmentesen teljesítenie a depózásokat, különösen nem a Haasnak, ugyanis egymást követő két körben mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean kiállását elrontották azzal, hogy mindkét esetben nem sikerült rögzíteni megfelelőképpen az egyik kereket - s miután mindkét pilóta áldozattá vált, valószínűleg nem a személyzettel, hanem a boxfelszereléssel lehet a probléma. De bármi is volt a gond, a harmadéves amerikai gárda 18 ponttól biztosan elesett a mai nap folyamán, amely a későbbiekben még hiányozhat... Mindenesetre az FIA már vizsgálatot is indított az ügyben.
Utóbbinak a megálló autója miatt pedig aktiválni kellett a virtuális biztonsági autót, amelyre reagálva Vettel kijött friss abroncsokért a boxba, és még ha egy hajszállal is, de Hamilton elé tért vissza a pályára óriási meglepetésre! Valamivel később meg az igazi Safety Car - amely az idei évtől egy vadonatúj Mercedes AMG GT R - szolgálataira is szükség volt.
A 32. körben folytatódhatott a verseny, s noha az újraindítást követő körökben egyértelműen erősebbnek tűnt a Mercedes, Hamilton nem tudott igazán helyzetbe kerülni Vettellel szemben, a brit pedig már el is vette a gázt az utolsó körökre, ugyanis elkezdett túlmelegedni a Mercedes-erőforrás - ebből arra lehet következtetni, hogy a németek motorja nemigen bírja a turbulens levegőt.
Így Sebastian Vettel diadalmaskodásával zárult az idénynyitó verseny megszerezve a 48. futamgyőzelmét és a 100. dobogós helyezését - a német mellé Hamilton mellett még a másik ferraris, Kimi Räikkönen állhatott fel a dobogóra. A futam utolsó negyedében Räikkönent megkergette Ricciardo, ám a Red Bull versenyzője egyik támadási kísérletével sem ért célt a Jégemberrel szemben, ezzel pedig folytatódik a helyi átok, miszerint továbbra sem tudott ausztrál versenyző dobogóra állni hazai közönsége előtt.
A legjobb öt sorrendje Fernando Alonsóval lett teljes, aki a McLaren-Renault-val Max Verstappen előzési ambícióinak tudott ellenállni, amely miatt a verseny elején megpördülő hollandnak be kellett érnie a hatodik hellyel. Kettős pontszerzéssel indította a szezont a gyári Renault, mivel Nico Hülkenberg a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, míg - az utolsó körökben még gyomorbántalmi gondokkal is küszködő - Carlos Sainz a 10. helyért járó utolsó pontot csípte el Bottas Mercedese és Vandoorne McLarenje mögött, és a Force Indiák előtt zárva. Rajtuk kívül a futamot még Leclerc (Sauber), Stroll (Williams) és Hartley (Toro Rosso) fejezte be.
Két hét múlva a bahreini éjszakában folytatódik a Forma-1-es Világbajnokság 2018-as idénye!
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
Az egyéni pontverseny állása, 1./21. futam után:
Poz. | Versenyző | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1 | 25 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 18 | - 7 | |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 15 | - 10 | |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 12 | - 13 | |
5. | Fernando Alonso | McLaren | 10 | - 15 | |
6. | Max Verstappen | Red Bull | 8 | - 17 | |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | 6 | - 19 | |
8. | Valtteri Bottas | Mercedes | 4 | - 21 | |
9. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 2 | - 23 | |
10. | Carlos Sainz | Renault | 1 | - 24 | |
11. | Sergio Pérez | Force India | 0 | - 25 | |
12. | Esteban Ocon | Force India | 0 | - 25 | |
13. | Charles Leclerc | Sauber | 0 | - 25 | |
14. | Lance Stroll | Williams | 0 | - 25 | |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 0 | - 25 | |
16. | Romain Grosjean | Haas | 0 | - 25 | |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 0 | - 25 | |
18. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 0 | - 25 | |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | 0 | - 25 | |
20. | Sergey Sirotkin | Williams | 0 | - 25 |
A konstruktőri pontverseny állása, 1./21. futam után:
Poz. | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Ferrari | 1 | 40 | |
2. | Mercedes | 22 | - 18 | |
3. | Red Bull | 20 | - 20 | |
4. | McLaren | 12 | - 28 | |
5. | Renault | 7 | - 33 | |
6. | Force India | 0 | - 40 | |
7. | Sauber | 0 | - 40 | |
8. | Williams | 0 | - 40 | |
9. | Toro Rosso | 0 | - 40 | |
10. | Haas | 0 | - 40 |
Fotó: Zimbio | Táblázat: F1 / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Laci80 2018.03.25. 19:54:18
Köszi
Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2018.03.25. 21:01:38
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal