F1, DTM - HIVATALOS: VISSZATÉR A DTM-BE PASCAL WEHRLEIN

1445091415.jpg

Jelen állás szerint két aktív Forma-1-es év jutott a Mercedes által pártfogolt német versenyzőnek, aki jövőre ott folytatja, ahol 2015-ben a csúcsra is felért.

Mint az ismeretes, túraautós pályafutása harmadik évében 2015-ben megnyerte a Német Túraautó Bajnokságot a német Pascal Wehrlein, amelyet követően, 2016-ban a Mercedes hátszelével bemutatkozott a Forma-1-ben, a Manor Racing színeiben. Az év első felében viszonylag könnyű dolga volt Rio Haryanto mellett, majd a 2016-os Osztrák Nagydíjon pontot szerzett a Banbury-ben székelő gárdának, amelyre korábban csak Jules Bianchi volt, a 2014-es Monacói Nagydíjon.

Azonban az év második felében, amikor is Haryanto távozott a csapattól, és az indonéz versenyző helyére megérkezett az azóta már a Force India csapatát erősített Esteban Ocon, alaposan fel kellett kötnie a nadrágot, ugyanis a francia szinte már az első versenyek óta pariban volt a 23 éves német versenyzővel, aki - a Manor megszűnése után, - 2017-ben a Sauber F1 Team-nél folytatta, ahol a svéd Marcus Ericsson volt a csapattársa. A német javára beszédes statisztika, hogy tavaly a hinwiliek mind az öt pontját Wehrlein szerezte, miután Barcelonában a nyolcadik, Azerbajdzsánban pedig a tizedik helyen látta meg a kockás zászlót.

img_8471.JPG

Eredményei alapján indokolt lett volna, hogy kapjon egy újabb lehetőséget a Saubertől, amely idén kvázi újultabb erővel és az aktuális évi Ferrari-erőforrással, azaz összességében jobb feltételekkel fog nekivágni a Forma-1-es szezonnak. De óriási nagy pechjére szinte sorbaállás volt a hinwili bázis előtt annak köszönhetően, hogy a motorpartner Ferrari szorosabbra akarta fűzni a szálakat a Frédéric Vasseur vezette gárdával.

Így történt meg az, hogy Charles Leclerc, 2017 Forma-2-es bajnoka került az egyik autóba, míg a másikban maradt Marcus Ericsson, minden bizony a mögötte álló, masszív svéd anyagi támogatottságnak köszönhetően. Wehrlein pedig nem talált magának másik csapatnál ülést, így az idei évre mindenképpen le kellett tennie a Forma-1-ről. A minap pedig megerősítésre kerültek azok az elmúlt hetek folyamán elterjedt spekulációk, miszerint a német újra a Német Túraautó Bajnokságban fog versenyezni, ahol egyébként az utolsó évét futja majd a Mercedes. Ez pedig azt jelenti, hogy Wehrleinnak ez az opció is csak egy évre szól - amennyiben a stuttgarti márkával tervezi folytatni a karrierjét a német, akkor könnyen megeshet, hogy a Formula-E-ben köt majd ki, az idén ősszel kezdődő ötödik szezontól.

"Fantasztikus emlékeim vannak a DTM-ből, és nem csak a 2015-ös bajnoki címem miatt, hanem amiatt is, mert rendkívül erős volt a csapatszellem, a srácokkal pedig számos nagyszerű közös élményünk van. Amíg a Forma-1-ben versenyeztem, addig is figyelemmel kísértem a DTM világát - több versenyhétvégére is kilátogattam, hogy meglátogassam és biztassam a csapatot" - kezdte nosztalgikus módon a hír kommentálását Wehrlein.

1445079271.jpg

"Nagyon megváltoztak a dolgok a DTM-ben az eddigi utolsó versenyem, a 2015-ös hockenheimi záróverseny óta. De szeretem a kihívásokat, és már alig várom, hogy az új autónkkal először pályára léphessek. Sosincs túl korán ahhoz, hogy kezdődhessenek az első tesztek" - zárta gondolatait a 23 éves versenyző.

"Pascal könnyen magára talált a DTM-ben, és annak a valaha volt legfiatalabb bajnokává avanzsált a 2015-ös szezonban. Csapatunkban az utolsó évben óriási a lelkesedés, amiért Pascal visszatér hozzánk a DTM-be. Amikor Pascal először nálunk volt, nagyon sok barátság jött létre, és amikor ő átnyergelt a Forma-1-be, ezek a kapcsolatok nem szakadtak meg. Mindeközben a DTM megváltozott az új autókkal, az új gumiabroncsokkal és az új szabályokkal. De magabiztosak vagyunk afelől, hogy a tapasztalatával és az elkötelezettségével gyorsan fog alkalmazkodni mindehhez" - nyilatkozta Ulrich Fritz, a Mercedes DTM-főnöke.

Wehrlein visszatérésével a DTM mezőnyét hét, a Mercedes csapatát pedig három korábbi bajnok fogja erősíteni. A stuttgarti márka idei versenyzői felállását alkotja ugyanis a németen kívül még Gary Paffett (2005 bajnoka), Paul di Resta (2010), Edoardo Mortara, valamint Lucas Auer. Egy versenyző kilétét pedig még homály fedi, hiszen a tavalyi évet követően Robert Wickens az IndyCar-ért, Maro Engel pedig a Formula-E- és a GT-karrierjéért hagyta ott a csillagemblémás márkát - a motorsport.com valószínűnek tartja, hogy a tavalyi év folyamán tartalékosi szerepkört betöltő Daniel Juncadella visszatérése töltheti fel az egyetlen betöltetlenül maradt ülést a DTM 2018-as mezőnyében, amely így áll:

  • Audi: Loic Duval, Jamie Green, Robin Frijns, Nico Müller, René Rast, Mike Rockenfeller
  • BMW: Philipp Eng, Joel Eriksson, Augusto Farfus, Timo Glock, Bruno Spengler, Marco Wittmann
  • Mercedes: Lucas Auer, Paul di Resta, Edoardo Mortara, Gary Paffett, Pascal Wehrlein, ???

A mezőnyben egy olyan versenyző van, aki a DTM mellett egy másik versenysorozatban is része egy teljes szezonos programnak. Ez a versenyző pedig Edoardo Mortara, aki a Formula-E-ben is versenyez a Venturival. Olyan szempontból ez problémás lehet a svájci-olasz versenyzőnek, hogy a két bajnokság eseményei az időpontokat illetően kétszer is keresztezik egymást - egyelőre kérdéses, hogy melyik széria fog prioritást élvezni majd Mortaránál.

1443344793.jpg

Órákkal a hivatalos bejelentést követően Wehrlein már külön is nyilatkozott a motorsport.com hasábjain. A német elmondta, hogy még nem adta fel a Forma-1-es visszatérés lehetőségét, ennek érdekében pedig akár egy másik versenysorozatban is hajlandó lenne bizonyítani a Német Túraautó Bajnokság mellett. Amikor meg a globális szakportál rákérdezett a japán Super Formulára, mint lehetséges opcióra -, ahol az elmúlt években olyan versenyzők fordultak meg többek között, mint Stoffel Vandoorne, Pierre Gasly, Felix Rosenqvist vagy André Lotterer -, így felelt: "Igen, létezik az a lehetőség is, és a DTM mellett csinálhatok további versenyzői programot is."

Emellett Wehrlein hiszi, hogy ha képes újra gyorsan versenyezni a DTM-ben, az növelheti a jövőre nézve a Forma-1-es visszatérés esélyeit: "Azt gondolom, hogy ha már a kezdetektől fogva erős tudok lenni, jobb helyzetbe kerülhetek. De ezen még nem gondolkodtam annyira sokat, csak a legjobb formámat szeretném nyújtani ebben az esztendőben, amely utána jó pozíciót teremthet nekem a következő évre."

Végül a német felfedte, hogy a 2015 végi távozása után sem zárkózott el a Német Túraautó Bajnokságtól, mindig is nyitott volt arra, hogy visszatérjen, s végül az előző hónap vége felé a két fél egyezségre is jutott.

Fotó: DTM Media, Landek Norbert

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5013643458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása